Europos Komisija skelbia apie Elektroniniai socialinės apsaugos informacijos mainų (EESSI) sistemos paleidimą. EESSI – tai IT sistema, kuria naudodamosi visos ES socialinės apsaugos įstaigos galės greičiau ir saugiau keistis informacija. To reikalaujama ES socialinės apsaugos koordinavimo nuostatomis.
„Tai nauja IT platforma, kuri elektroniškai sujungs maždaug 15 tūkst. socialinės apsaugos institucijų ES valstybėse narėse bei Islandijoje, Lichtenšteine, Norvegijoje ir Šveicarijoje, –nurodoma EK pranešime. – Šis įrankis yra svarbus žingsnis modernizuojant koordinavimą socialinės apsaugos srityje.“
Naujoji sistema pakeis dabartinius popierinių dokumentų mainus tarp socialinės apsaugos sistemų minėtose šalyse ir užtikrins sparčius, patogius ir saugius atitinkamos informacijos mainus visoje ES teritorijoje ir prieš sistemos norinčių prisijungti šalių.
ES šalims bus suteikti dveji metai prisijungti prie naujos sistemos.
Kaip sistema veiks?
Nacionalinės įstaigos dalysis informacija apie tarpvalstybines socialinės apsaugos bylas naudodamosi struktūrizuotais elektroniniais dokumentais. Šie dokumentai adresatams kitose ES šalyse bus siunčiami naudojantis EESSI sistema.
Tinkamą adresatą kitoje ES šalyje socialinės apsaugos įstaigų darbuotojai galės rasti nacionalinių įstaigų kataloge.
Kuo ji bus naudinga?
Visuomenei:
• prašymai bus tvarkomi sparčiau,
• išmokos bus apskaičiuojamos ir mokamos greičiau.
Viešosioms administravimo institucijoms:
• informacija bus pateikiama standartizuotai,
• bendrauti įvairiomis kalbomis taps lengviau, nes bus naudojamasi bendrais struktūrizuotais dokumentais,
• duomenys bus tikrinami ir renkami veiksmingiau.