Pramonininkai trykšta optimizmu ir žada plėtrą

Didžiausių Lietuvos gamintojų lūkesčiai 2018 m. antrajam pusmečiui yra pozityvūs ir žada tolesnę Lietuvos apdirbamosios gamybos plėtrą – tai parodė naujausias Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) apskaičiuotas Pramonės lūkesčių indeksas (PLI).
Robertas Dargis
Robertas Dargis / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Antrojo šių metų pusmečio pramonės lūkesčių indekso reikšmė siekia 71 punktą ir gerokai (21 punktais) viršija kritinę 50-ies punktų ribą, skiriančią plėtrą nuo susitraukimo.

Didžiausias optimizmas antrajam pusmečiui yra fiksuojamas metalų ir inžinerinės pramonės sektoriuje.

„Dėl augančios paklausos ir didesnio naujų užsakymų skaičiaus dalis gamintojų gali investuoti į pajėgumų didinimą, o didžiausia naujų investicijų tikimybė yra tekstilės, medienos ir baldų, chemijos ir metalų gaminių sektoriuose, nes juose gamybinių pajėgumų panaudojimo lygis jau viršija 80 proc.“, – teigia LPK prezidentas Robertas Dargis.

LPK apklausa rodo, kad antrąjį šių metų pusmetį 86 proc. respondentų ketina investuoti į gamybos pajėgumus. Tik pusė respondentų ketina investuoti į pajėgumų didinimą, o likusieji planuoja investicijas į esamų pajėgumų technologinį atnaujinimą.

Pasak R.Dargio, tokie rezultatai rodo, kad nors šiuo metu išorės rinkose vyrauja augimo tendencijos, dabartinė itin nestabili situacija pasaulio ekonomikoje atbaido dalį gamintojų nuo investicijų vien tik į pajėgumų didinimą.

Gamintojai aiškiai indikuoja, kad toliau didins eksporto apimtis. Tikėtina, kad 2018 m. lietuviškos kilmės prekių eksporto augimas pasieks 8 proc. Lyginant su ankstesniu pusmečiu, pastebimai pagerėjo maisto pramonės eksporto prognozės, bet pablogėjo tekstilės pramonės eksporto prognozės, vertina LPK.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų