Prancūzija kovoja su netvariu vartojimu: dalins subsidijas už drabužių ir avalynės taisymą

Prancūzija ketina įvesti programą, pagal kurią valstybė skirs subsidijas už drabužių ir avalynės taisymą. Taip siekiama sumažinti tekstilės pramonės atliekų kiekį ir visuotinį atšilimą sukeliančią taršą.
Seni batai
Seni batai / 123RF.com nuotr.

Pagal šią programą, apie kurią antradienį paskelbė ekologijos valstybės sekretorė Bérangère Couillard, valsybė teiks nuo 6 iki 25 eurų siekiančias subsidijas, rašo CNN.

Pavyzdžiui, už eilinį drabužių persiuvimą bus skiriama 6 eurų subsidija, o už poros batų sutvarkymą – 25 eurų.

„Tikimės, kad tai paskatins žmones nešti taisyti drabužius arba batus, užuot jų atsikračius. Būtent toks ir yra tikslas – sukurti avalynės ir tekstilės gaminių žiedinę ekonomiką, kad jie tarnautų ilgiau“, – spaudos konferencijoje sakė B.Couillard.

123RF.com nuotr./Drabužiai
123RF.com nuotr./Drabužiai

B.Couillard sakė, kad tekstilės pramonė iki 2050 m. visame pasaulyje bus išmetusi apie ketvirtadalį šiltnamio efektą sukeliančių dujų. Tai taip pat yra antra labiausiai teršianti pramonės šaka pasaulyje.

„Tikiuosi, kad prancūzai supras, kokį poveikį tekstilės pramonė šiandien daro visame pasaulyje“, – nurodė B.Coullard.

Ekologijos ministerija pavedė Prancūzijos privačiai organizacijai „Refashion“ pradėti įgyvendinti šią idėją.

Pirkėjams dėl subsidijos pritaikyta nuolaida bus iš karto išskaičiuojama iš sąskaitos. Po to „Refashion“ pasirūpins, kad bendrovėms per 15 dienų būtų grąžintos lėšos.

„Refashion" teigia, kad 2022 m. Prancūzijoje rinkai buvo pateikta 3,3 mlrd. drabužių, avalynės ir namų apyvokos vienetų. Ministerijos duomenimis, kasmet prancūzai išmeta 700 tūkst. tonų drabužių, iš kurių du trečdaliai patenka į sąvartynus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis