Prancūzijos priežiūros agentūra nurodė „Google“ mokėti žiniasklaidai už turinį

Prancūzijos konkurencijos priežiūros agentūra ketvirtadienį paskelbė, kad technologijų milžinė „Google“ privalo pradėti mokėti žiniasklaidos grupėms už jų turinio rodymą, ir liepė kompanijai pradėti atitinkamas derybas.
„Google“
„Google“ / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Agentūra „reikalauja „Google“ per tris mėnesius surengti sąžiningas derybas su leidėjais ir naujienų agentūromis dėl atlygio už jų saugomo turinio pakartotinį naudojimą“.

„Šiuo įsakymu reikalaujama, kad derybos iš esmės baigtųsi pasiūlymu dėl atlygio iš „Google“. Taip pat nurodoma, kad susitarimas turės būti taikomas atgaline data nuo 2019 metų spalio, kai Prancūzija tapo pirmąja šalimi, ratifikavusia naują Europos Sąjungos direktyvą dėl gretutinių teisių apsaugos.

Naujos taisyklės, apibrėžiančios vadinamąsias gretutines teises, turi užtikrinti autorių teisių apsaugą, kai žiniasklaidos įmonių turinys naudojamas tokiuose tinklalapiuose kaip internetinės paieškos sistemos arba socialinių tinklų platformos.

Tačiau „Google“, kuri iš esmės turi interneto paieškų monopolį Europoje, atsisako paklusti ir įrodinėja, kad straipsniai, atvaizdai ir vaizdo įrašai paieškos rezultatuose bus rodomi tik tuo atveju, jei žiniasklaidos grupės leis juos naudoti nemokamai.

Jeigu toks sutikimas nebus suteiktas, paieškų rezultatuose būtų rodoma tik žinutės antraštė ir paprasta nuoroda į turinį, nurodė „Google“. Toks scenarijus reikštų neabejotinai mažesnę pranešimų sklaidą, tad leidėjai prarastų dalį reklamos pajamų.

Žiniasklaidos grupės ir naujienų agentūra „Agence France-Presse“ (AFP) pernai lapkritį pateikė skundą konkurencijos priežiūros agentūrai.

Ketvirtadienį agentūra nurodė, kad „Google“ praktika „tikriausiai prilygsta piktnaudžiavimui dominuojama padėtimi ir rimtai tiesiogiai kenkia spaudos sektoriui“.

Pernai spalį daugiau kaip tūkstantis žurnalistų, fotografų, kino kūrėjų ir žiniasklaidos vadovų pasirašė atvirą laišką, paskelbtą daugelio Europos laikraščių, kuriuo vyriausybės raginamos užtikrinti, kad „Google“ ir kitos interneto arba socialinių tinklų bendrovės laikytųsi naujųjų ES taisyklių.

Jų laiške „Google“ pateiktas pasiūlymas vadinamas įžeidimu nacionaliniam ir Europos suverenitetui.

„Dabartinė padėtis, kai „Google“ didžiąją dalį reklamos pajamų gauna per naujienų pranešimus, kuriuos ji žeriasi pati nieko nemokėdama, yra nepagrįsta ir gramzdina žiniasklaidą į krizę, kasmet vis labiau gilėjančią“, – sakoma kreipimesi.

Laišką taip pat pasirašė Europos naujienų agentūrų aljanso ir Europos laikraščių leidėjų asociacijos pirmininkai.

„Google“ savo ruožtu sako teikianti naują naujienų leidėjams, nes vien Europoje vartotojai kas mėnesį daugiau kaip 8 mlrd. kartų atidaro jos sistemų pateikiamas nuorodas į turinį.

Tuo metu Prancūzijos prezidentas Emmanuelis Macronas sakė, kad „Google“ privalės vykdyti direktyvą, kurią ES narės turi iki 2021 metų birželio perkelti į savo nacionalinę teisę.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų