Prekybos tinklams pešantis dėl kainų, išlošia vartotojas: pinga populiariausios prekės

Lietuvos vartotojų organizacijų aljansas (LVOA), vykdydamas projektą Pranešu.lt, atliko visų Lietuvos prekybos tinklų kainų tyrimą, kurio metu paaiškėjo, kad šiame kare laimi vartotojas.
„Maxima“
„Maxima“ / Maxima nuotr.

Šių metų birželio pradžioje Pranešu.lt komanda surinko ir palygino visų Lietuvoje šiuo metu veikiančių prekybos tinklų analogiškų prekių kainas trimis skirtingais laikotarpiais: vasario viduryje, vos tik prekybos tinklai paskelbė sumažinę kainas, kovo pabaigoje ir birželio pradžioje. Tyrimą Pranešu.lt komandai apsunkino tai, kad asortimentas prekybos tinkluose išties skiriasi. 

Tinklai pešasi – pirkėjas laimi

„Palyginę tų pačių ar labai panašių produktų kainas skirtinguose prekybos tinkluose, galime drąsiai teigti: kur keli prekybos tinklai pešasi – laimi pirkėjas. Savo pamėgtus produktus pirkėjai tikrai gali nusipirkti pigiau.

Anot E. Kybartienės, konkurencija mažmeninės prekybos rinkoje Lietuvoje – išties labai didelė. Tad nieko nuostabaus, kad prekybos tinklui „Maxima“ žengus pirmą reguliarių kainų mažinimo žingsnį, operatyviai reagavo ir visa rinka. 

Prekybos centruose atpigo populiarios, kasdienio vartojimo, daugiausia maisto prekės: batonai, vištiena, pienas, sviestas, varškė, sūris, grietinė, obuoliai. Jos sudaro krepšelį, kurio pirkėjai užsuka į parduotuves mažiausiai kartą per savaitę“, – sakė Eglė Kybartienė, projekto Pranešu.lt vadovė, LVOA prezidentė.

Anot E. Kybartienės, konkurencija mažmeninės prekybos rinkoje Lietuvoje – išties labai didelė. Tad nieko nuostabaus, kad prekybos tinklui „Maxima“ žengus pirmą reguliarių kainų mažinimo žingsnį, operatyviai reagavo ir visa rinka. 

„Įdomu tai, kad beveik visi prekybos tinklai po pirmos piginimo bangos nenustojo leisti kainų ir, matyt, stebėdami konkurentų veiksmus, mažina jas toliau. Prekybos tinklui „Maxima“ vidutiniškai 13 proc. atpiginus nemažai pagrindinių maisto ir pramoninių prekių, panašiai elgėsi ir kiti prekybos tinklai. Pavyzdžiui, kovo pabaigoje daugumos stebėtų prekių kainos buvo dar po kelis procentus mažesnės nei vasario viduryje. Aptikta tik pora pabrangusių prekių kai kuriuose prekybos centruose“, – apie akivaizdžius kainų pokyčius pasakojo E. Kybartienė.

Projekto Pranešu.lt komandos turimais duomenimis, kainų varžytuves šiuo metu laimi kainų mažinimo strategiją pradėjęs prekybos tinklas „Maxima“. Nuo jo nedaug atsilieka prekybos tinklas „Norfa“. Šiuo metu iš 27 lygintų prekių, kurias pirmasis paskelbė atpiginantis prekybos tinklas „Maxima“, 7 prekės pačios pigiausios yra „Maxima“ parduotuvėse. „Norfoje“ šiuo metu pigiausiai galima rasti dvi prekes (balandį buvo šešios), „Prisma“ parduotuvėse – taip pat dvi. Balandį dvi pigesnės prekės buvo ir „Iki“ parduotuvėje, viena – „Fresh Market“. Likusių prekių kainos dviejuose ar daugiau prekybos tinklų sutampa. 

Tarp labiausiai pigusių prekių – pieno produktai, mėsos ir duonos gaminiai. Iš mėsos gaminių – vištiena, smulkinta kiauliena ir vaikiška dešra, iš duonos gaminių – batonas ir juoda duona, iš pieno produktų – fermentinis sūris, varškė, sviestas, jogurtas. 

Paslaugų teikėjai centus ignoruoja 

Pasak Lietuvos vartotojų organizacijų aljanso tarybos nario Kęstučio Kupšio, Pranešu.lt vykdytas tyrimas parodė, kad su euro atėjimu į Lietuvą prasidėjęs kainų mažinimo „karas“ tarp prekybos tinklų vartotojams buvo akivaizdžiai naudingas. 

„Sutaupytas piniginės turinys pirkėjams tikrai turėtų pasijusti, nes būtiniausių produktų kainų mažėjimas visoje rinkoje yra akivaizdus“, – sakė K. Kupšys. Kiek daugiau problemų, anot LVOA atstovo, matyti paslaugų sektoriuje, ypač ten, kur mėgstama atsiskaityti grynaisiais pinigais: autoservisuose, kirpyklose. „Smulkiose prekybos ir paslaugų vietose greit pereita prie lygių kainų eurais, siekiant patogumo tiek vartotojui, tiek pardavėjui. Ir kainos daug kur buvo suapvalintos ne vartotojo naudai“, – pasakoja K. Kupšys.

Statistikos departamento duomenimis, dėl euro įvedimo stebint kainas nustatyta, kad gegužės mėnesį iš šimto prekių ir produktų krepšelio 44 prekės atpigo, o 39 – pabrango.

Tyrimo metu pastebėta tendencija, jog prekybos tinklų kova dėl mažiausių kainų vis dar tęsiasi, todėl Lietuvos vartotojų organizacijų aljansas prekybos tinklų kainas stebės bei lygins ir po liepos 1 dienos, pasibaigus projektui Pranešu.lt.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų