Komisijai užkliuvo E. Musko žinutės socialiniame tinkle „Twitter“, kurias jis parašė praėjusią savaitę.
Pirmame iš šių įrašų jis pažymėjo, kad jo bendrovė „2019 metais pagamins apie 500 tūkst. automobilių“, o antrame, kuris pasirodė po kelių valandų, patikslino, jog turėjo omenyje tai, kad bendrovė iki šių metų pabaigos pasieks 500 tūkst. automobilių per metus, arba maždaug 10 tūkst. automobilių per savaitę, gamybos lygį.
Iš viso „Tesla“ planuoja šiemet pagaminti apie 400 tūkst. automobilių – toks skaičius buvo nurodytas ir bendrovės prognozėse, kurios buvo pateiktos jos metinėje veiklos ataskaitoje.
SEC atstovų nuomone, E. Muskas „negavo išankstinio leidimo paskelbti šį pranešimą, kuris buvo netikslus ir pasklido tarp daugiau kaip 24 mln. žmonių“.
Tai prieštarauja jo taikiam susitarimui su komisija, kurį jis pasiekė 2018 metais ir pagal kurį jis be „Tesla“ leidimo negali skelbti jokių pareiškimų, kuriuose yra svarbios informacijos apie bendrovę.
Susitarime su SEC taip pat buvo numatyta, kad E. Muskas sumokės 20 mln. JAV dolerių baudą ir pasitrauks iš „Tesla“ valdybos pirmininko posto, kad išvengtų rimtesnės bausmės dėl kaltinimų investuotojų klaidinimu. SEC tuomet užkliuvo virtinė E. Musko įrašų tviteryje, kuriuose buvo pateikta melaginga informacija apie netrukus planuojamą bendrovės akcijų išpirkimą.
E. Muskas 2018 metų rugpjūčio 7 dieną tviteryje netikėtai parašė, kad esą „užsitikrino“ finansavimą „Tesla“ išpirkimui ir net įvardino išpirkimo kainą – 420 JAV dolerių už akciją. Tačiau jau po kelių savaičių jis pranešė, jog šio plano yra atsisakoma.
Komentuodami naujausius SEC kaltinimus, „Tesla“ teisininkai pareiškė, jog konkretus E. Musko įrašas tviteryje nebuvo patvirtintas specialios komisijos, tačiau jo esmė jau buvo tinkamai paviešinta.
Pats E. Muskas nurodė, jog per sausio 30 dieną įvykusią spaudos konferenciją jis paviešino šių metų gamybos prognozę, kuri sudaro nuo 350 iki 500 tūkst. automobilių, todėl jo įrašas tviteryje techniškai neprieštarauja šiam teiginiui.