Prekės ženklas – ne tik įmonės veidas, bet ir kreipimasis į klientą

Įmonės prekės ženklas – tai ne tik įmonę identifikuojantis logotipas. Prekės ženklas – tai įmonės vertybių ir norimos perteikti žinios atspindys. Verslininkai puikiai supranta, kad tinkamas prekinis ženklas – tiesiausias kelias pas tikslinį vartotoją, tačiau laiko, žinių ir išteklių sukurti jį tokį, kaip reikėtų, ne visada atsiranda. Vieną iš būdų patobulinti, sukurti naują prekinį ženklą, permąstyti strategiją siūlo „Verslios Lietuvos“ projektas „BrandLab“.
Darbuotojas
Verslinikas / „Shuterstock“ nuotr.

Projekte dalyvaujantys verslininkai kelis mėnesius kartu su ekspertais palaipsniui gilinasi į rinkodaros subtilybes ir nuosekliai keliauja per prekės ženklo stiprinimo ar atnaujinimo procesą. Projekte dalyvaujantys verslininkai džiaugiasi ne tik įgytomis praktinėmis žiniomis, bet ir apčiuopiamais pasiekimais – nuo prekės ženklo korekcijos iki naujų produktų idėjų. Labiausiai šis projektas naudingas eksportuojančioms įmonėms, mat norint gerai pritaikyti produktą nepažįstamos rinkos vartotojams, į pagalbą reikia pasitelkti ne vieną ekspertą.

Svarbiausia – vartotojas

Projekte su verslininkais dirbantys specialistai įsitikinę, kad prieš imantis prekės ženklo pokyčių, svarbiausia yra atnaujinti verslininkų požiūrį. Ne vienerius metus verslininkus konsultuojantis Audrius Savickas pastebi, kad dažniausia įmonių klaida – galvojimas apie save.

„BrandLab“ projekte verslininkus konsultuojantis A.Savickas pastebėjo, kad įmonės, kurdamos prekės ženklą, dažnai nori pristatyti save, o reikėtų galvoti apie vartotoją. „Dažnai norima parodyti, kokie mes profesionalūs, kokią gerą produkciją ar paslaugą teikiame, tačiau žvilgsnį nuo savęs reikėtų kreipti vartotojo link.

Dažnai norima parodyti, kokią gerą produkciją ar paslaugą teikiame, tačiau žvilgsnį nuo savęs reikėtų kreipti vartotojo link.

Į produktą pažiūrėti iš jo pusės – kas jam iš to, kodėl turėtų rinktis. Turime prisiminti, kad prekės ženklą kuriame vartotojui, kad jis įsimintų, prisimintų. Prekės ženklas turi kalbėti apie vertybes, teikti emocijas, kurios artimos būtent tikslinei auditorijai“, – vieną iš pagrindinių prekės ženklo kūrimo principų pristatė „Strategy Lab“ rinkodaros konsultantas.

A.Savicko teigimu, neretai įmonės suklysta ir netinkamai suformuluodamos savo šūkį ar prekės ženklą lydinčią frazę. „Informacijos atranka nėra lengvas dalykas. Dažniausiai įmonė apie save nori pasakyti tiek daug dalykų, tačiau nepasirenka to paties svarbiausio, paties aktualiausio aspekto. Šūkis turi būti trumpas, įsimenamas ir labai tikslus“, – kalbėjo specialistas. Jo nuomone, būtent šį žingsnį reikėtų itin gerai apsvarstyti.

Netinkamai pasirinktas prekės ženklas, anot A.Savicko, išties gali nulemti ne itin gerus įmonės rezultatus. „Viskas paprasčiausiai todėl, kad jis nepasiekia savo auditorijos“, – aiškino specialistas. Vis dėlto, net ir sukūrus netinkamą prekės ženklą, išeitis yra. Pasak rinkodaros konsultanto, reikia tiesiog ryžtis jį pakeisti. „Galiu iš patirties pasakyti, buvo tikrai ne vienas atvejis, kai pakeitus prekinį ženklą, jo strategiją, įmonės rezultatai pasikeitė kardinaliai. Aišku, į teigiamą pusę“, – dėstė A.Savickas.

Galiu iš patirties pasakyti, buvo tikrai ne vienas atvejis, kai pakeitus prekinį ženklą, jo strategiją, įmonės rezultatai pasikeitė kardinaliai.

Specialistas džiaugėsi, kad projektas apima ir daugiau verslui aktualių klausimų. „Kai pradėjome diskutuoti ir kalbėti, iškilo tiek daug įvairiausių klausimų. Visi jie labai įdomūs, stengiamės padėti ir pakonsultuoti kaip tik galime“, – kalbėjo pašnekovas. Rinkodaros konsultantas džiaugėsi, kad rezultatai matyti jau dabar, o kai kurie ir viršija lūkesčius. A.Savickas tikino, kad kai kurios įmonės ne tik patobulino patį savo prekės ženklą, bet ir atrado naujų savo produktų ar paslaugų pasiūlos galimybių.

Prekės ženklo toną lemia klientas

Projekto „BrandLab“ sėkmę lemia ne tik suburti stiprūs prekės ženklų ekspertai, bet ir tai, kad keliais etapais vykstantys mokymai yra labai konkrečiai pritaikomi prie verslininkų poreikių.

Pirmasis projekto etapas – bendrosios konsultacijos – buvo vykdomos visiems dalyviams kartu. Jų metu buvo kalbama apie prekės ženklo kūrimą ir vystymą: prekių ženklų architektūrą, prekės ženklo komunikaciją, prekės ženklo pozicionavimą, prekės vardą vietinėje ir užsienio rinkose atsižvelgiant į lingvistinius ir kultūrinius aspektus. Pirmą etapą visos projekto įmonės, kurių buvo net 150, įveikė kartu, o po jo pradėtos specializuotos konsultacijos ir individualus darbas – įmonių prekės ženklų strategijos kūrimas.

Šiame etape prieš pradedant darbus su ekspertais visi dalyviai buvo suskirstyti į dvi grupes – B2B ir B2C įmones, nes prekės ženklo kūrimas, vystymas ir strategija kone labiausiai priklauso nuo tikslinės auditorijos – kam bus skirtas produktas ar paslauga. Prekinio ženklo strategija kuriama atsižvelgiant būsimo kliento poreikius – jei tai verslo klientai, žinutė bus kiek subtilesnė, konkretesnė, jei vartotojai – spalvingesnė, emocionalesnė.

Šiuo metu, pasak R.Narušaitytės, projektas jau eina į pabaigą, o dalyviai finaliniame projekto renginyje rugsėjo 18 d. pristato savo prekinio ženklo arba ženklų vystymo planą pasirinktoje eksporto rinkoje.

Būtinybę keistis padiktavo rinka

Projekte „Brand Lab“ dalyvaujanti fotovoltinių saulės elementų ir modulių gamintoja „Soli Tek Cells“ – viena iš tų įmonių, kurios ne kuria, o tobulina savo prekės ženklą. „Šiuo metu mūsų įmonė plečiasi ir keičia savo veidą, tuo pat metu įmonės vadovai labai daug investuoja į darbuotojų tobulėjimą. „Verslios Lietuvos“ projektas „BrandLab“ buvo puiki ir labai laiku pasitaikiusi proga pasisemti patirties“, – vardijo įmonės rinkodaros vadybininkė Marlena Podlevskaja.

Šis projektas padėjo kur kas aiškiau susidėlioti įmonės rinkodaros strategiją, o tai padeda suplanuoti ir jos įgyvendinimą, – teigė M.Podlevskaja.

B2B kategorijai priskiriamos įmonės atstovė jau įvardijo ir projekto naudą: „Šis projektas padėjo kur kas aiškiau susidėlioti įmonės rinkodaros strategiją, o tai padeda suplanuoti ir jos įgyvendinimą“, – kalbėjo M.Podlevskaja.

„BrandLab“ projekte dalyvauja ir su verslo klientais dirbanti bei šiuo metu prekės ženklą keičianti įmonė „Elgama sistemos“, užsiimanti automatizuotų apskaitos sistemų (AMR), reaktyviosios galios kompensavimo valdiklių, OEM produktų projektavimu, gamyba ir diegimu. „Įmonė jau užaugo tiek, kad atėjo laikas keisti savo rūbą. „Elgama sistemos“ šiuo metu tiek Lietuvoje, tiek Europoje siejama su elektros skaitiklių gamyba, tačiau mes save jau pristatome kaip multivendorinį produktų integratorių.

Tai reiškia, kad ir skirtingų gamintojų, pavyzdžiui elektros skaitikliai, gali būti sujungiami su mūsų sisteminiais sprendimais. Taigi pavadinimas „Elgama sistemos“, siejamas tik su elektronika, mums pradėjo trukdyti konkuruoti kai kuriose rinkose ir nusprendėme keisti prekinį ženklą“, – apie naujo prekinio ženklo poreikį kalbėjo įmonės direktorius Mindaugas Lapkus.

„Elgama sistemos“ vadovas tikino, kad į prekinio ženklo kūrimo specialistus būtų kreipęsis bet kokiu atveju, o „BrandLab“ projektas pasirodė pačiu laiku. „Norėjau sužinoti, kokius žingsnius reikia žengti keičiant prekinį ženklą ir kaip tai padaryti teisingai. Svarbu, kaip save vienoje ar kitoje rinkoje pristatyti, o galiausiai norėjau ir įgyti naujų žinių“, – kalbėjo vadovas.

Jo teigimu, per projekto laikotarpį jau pavyko pasiekti apčiuopiamų rezultatų: „Šiek tiek pakeitėme savo veiklos strategiją, pergalvojome, kaip elgėmės anksčiau ir kaip turėtume elgtis dabar. Pamatėme, kad kone kiekvienoje rinkodaros srityje buvo to, ką darėme ne taip. Po šių mokymų jau tikrai supratome, kur klydome ir ką tikrai reikia keisti, galiausiai, jau turime minčių ir kaip“, – „BrandLab“ projektą vertino M.Lapkus.

Įvairiapusė nauda

Į vartotojus orientuotų įmonių atstovai taip pat sako per mokymus gavę naudingų žinių, kaip sustiprinti savo prekės ženklus. Šiemet 20-metį švenčiančios įmonės „SK Impeks Medicinos diagnostikos centras“ komunikacijos vadovė A.Suvaizdytė teigė, kad įmonė visus metus stengėsi nestovėti vietoje, judėti, keistis, o per mokymus įgytą patirtį ketina panaudoti praktiškai. „Dirbame paslaugų sferoje, todėl mums buvo aktualu sužinoti, kaip tinkamai įvertinti auditoriją, į kurią kreipiesi, kaip sudaryti pasiūlymą, kad jis atitiktų auditorijos lūkesčius, kokiais kanalais tai pateikti“, – tikino Komunikacijos skyriaus vadovė.

Dirbame paslaugų sferoje, todėl mums buvo aktualu sužinoti, kaip tinkamai įvertinti auditoriją, į kurią kreipiesi, kaip sudaryti pasiūlymą, – teigė A.Suvaizdytė.

Įmonės „Apiterapijos centras“ vadovę dalyvauti projekte „BrandLab“ paskatino pažįstamų verslininkų rekomendacijos. „Žinojau, kad toks projektas vyko anksčiau ir girdėjau gerų atsiliepimų, šiuo metu kaip tik jautėme poreikį susidėlioti savo prekės ženklo strategiją ir kitus rinkodaros dalykus, o tai buvo gera proga pradėti“, – kalbėjo Asta Vaitkevičienė.

Dalyvaudama „BrandLab“ projekte įmonė“ Apiterapijos centras“ sukūrė naują prekių kategoriją Vokietijos rinkai. Remdamiesi ekspertų rekomendacijomis taip pat sukūrė naujų prekių ir kitoms rinkoms, atnaujino pakuotes, pakeitė savo prekinio ženklo vizualizaciją.

Prekės ženklo laboratorijai – BrandLab‘ui – „Versli Lietuva“ subūrė patyrusių ekspertų komandą. R. Narušaitytė akcentavo, kad vertę verslui tokiuose renginiuose kuria ne tik bendras darbas ir metodinis nuoseklumas, bet ir rinkoje sukauptas patyrimas, kurį koncentruotai perteikia vieni geriausių Lietuvoje dalyko žinovai Audrius Savickas, Mindaugas Lapinskas, Gintaras Šeputis. Tai, kad „BrandLab‘as“ vyksta ISM universiteto Inovatorių bazėje taip pat nėra atsitiktinumas – čia puoselėjamas atviras požiūris, drąsa inovuoti, pokyčio vertės supratimas versle turi būti privalomos savybės.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų