Prekyba Kiniją su Taivanu iš priešų pavertė partnerėmis

Ištisus dešimtmečius Kinija ir Taivanas apsikeisdavo tik grasinimais. Tačiau už karingos retorikos fasado pamažu tyliai stiprėjo prekybiniai santykiai tarp dviejų kaimyninių šalių, rašo naujienų svetainė cnn.com.
Taivano gyventojai, protestuojantys prieš Kinijos prezidento vizitą šalyje
Taivano gyventojai, protestuojantys prieš Kinijos prezidento vizitą šalyje / „Scanpix“/AP nuotr.

Vis dėlto, naujausiu pokyčių dvišaliuose santykiuose ženklu taps šeštadienį planuojamas Kinijos ir Taivano lyderių susitikimas – pirmasis nuo 1949 m. Tais metais baigėsi Kinijos pilietinis karas, kuris įtvirtino komunistų pergalę Pekine.

Nepaisant ideologinių tarpusavio nesutarimų, Kinija yra pagrindinė Taivano prekybos partnerė.

Komunistams oponuojančios demokratinės jėgos tuo metu pabėgo į Taivaną, kur įkūrė Kinijos Respubliką. Vis dėlto, Kinijos Liaudies Respublika iki šiol Taivaną laiko atskilusia savo provincija.

Nepaisant ideologinių tarpusavio nesutarimų, Kinija yra pagrindinė Taivano prekybos partnerė, kuriai tenka 40 proc. salos eksporto, kurio metinė vertė sudaro apie 130 mlrd. dolerių.

Nuo 2009 m., kuomet atsirado tiesioginiai skrydžiai tarp Taivano ir Kinijos, sala sulaukia nemažai keliautojų iš komunistinės kaimynės.

Savo ruožtu Taivano investuotojai dosniai investavo į Kinijos ekonomiką. Vien tik 2012 m. Taivano verslininkai į pagrindinius Kinijos ekonomikos sektorius, tarp jų ir technologijų, investavo beveik 11 mlrd. dolerių.

Glaudūs santykiai reiškia, kad abiejų šalių ūkiai tampa vis labiau tarpusavyje susijusiais. Kinijos ekonomikos lėtėjimą Taivanas jau skaudžiai pajuto.

Galiausiai Taivanas, kaip ir likęs pasaulis, neturi didelio pasirinkimo, ir dėl to bendradarbiauja su Kinija – daugiausia gyventojų turinčia šalimi pasaulyje ir antrąja pagal dydį pasaulio ekonomika.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų