Prekyboje atsiradusi lėlė su abiejų lyčių bruožais buvo gamyklinė klaida

Vaiko teisių apsaugos kontrolierė Edita Žiobienė teigia, kad prekyboje atsiradusi lėlė su moteriškų bruožų veidu bei suknele ir vyriškais lyties organais nėra tendencingas vaikų teisių pažeidimas.
Lėlė
Lėlė / Gino Dabašinsko/BFL nuotr.

Atlikusi tyrimą kontrolierė nustatė, jog tai – gamintojo brokas.

„Tokios lėlės tikrai neturėtų patekti į vaikų rankas, todėl prašau importuotojus atidžiau rinktis prekes, skirtas vaikams. Nors tikiu, kad šioje istorijoje niekas piktų kėslų neturėjo, tačiau nesinorėtų, kad tokios apmaudžios klaidos kartotųsi“, – tarnybos trečiadienį išplatintame pranešime cituojama E.Žiobienė.

Pasak pranešimo, šešias brokuotas lėles kartu su dviem šimtais nebrokuotų į Lietuvą importavo L.S. firma, prekes užsakiusi internetu. Įmonės savininkė, sužinojusi apie broką, patikrino kitas lėles ir rastus dar penkis žaislus su abiejų lyčių bruožais sunaikino.

Kinijos firmos „Newsun Toys“ vadovas savo rašte nurodė, kad jie nebuvo gavę specialaus užsakymo iš Lietuvos, lėlė su abiejų lyčių bruožais – gamybos brokas, atsitiktinai patekęs į šalį, pažymima pranešime.

Vaiko teisių apsaugos kontrolierė prašė atsiliepti vaikų globos namus, vaikų darželius ar kitas ugdymo įstaigas, gavusias labdarą panašaus pobūdžio lėlėmis ar kitais žaislais. Nė viena ugdymo įstaiga neatsiliepė.

Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos prie Ūkio ministerijos Kauno skyrius atliko patikrinimus ir nustatė, kad lėlių, turinčių abiejų lyčių bruožų, rinkoje šiuo metu nėra. Inspekcijos darbuotojai taip pat nustatė, kad lėlė atitinka Žaislų saugos techninio reglamento reikalavimus.

Vaiko teisių apsaugos kontrolierė brokuotą lėlę gavo iš Seimo Narkomanijos ir alkoholizmo prevencijos komisijos, kuri paprašė ištirti, ar prekiaujant tokiomis lėlėmis nėra pažeidžiamos vaikų teisės.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis