Antradienį Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) pasidalijo tyrimo rezultatais – pasirodo, kad dalis Lietuvoje parduodamų produktų yra kitokios sudėties nei analogiški tų pačių gamintojų Vakaruose parduodami produktai.
Į kai kuriuos produktus Lietuvoje dedami tirštikliai, vitaminai, naudojamas palmių aliejus, į sausainius lietuviams dedama mažiau šokolado, į jogurtą – mažiau braškių, šaltoje arbatoje naudojama daugiau saldiklio.
Išsamiau skaitykite čia: Populiarūs importuoti maisto produktai Lietuvoje – prastesnės kokybės nei Vakaruose
Nors tai ir nereiškia, kad Lietuvos rinkai tiekiami prastesni produktai nei Vokietijos, gamintojai nedelsė pateikti ir savo versijos, kodėl skiriasi analogiškų produktų sudėtis. Jie aiškino, kad kiekvieno produkto receptą nežymiai pakoreguoja pagal vietos gyventojų skonį, ir dėl to prekės kokybė nenukenčia. Buvo ir tokių, kurie suabejojo specialistų tyrimo pagrįstumu.
Parduotuvėse – nemažos nuolaidos
Sutapimas ar ne, iškart po to didžiuosiuose prekybos tinkluose 15min skaitytojai pastebėjo, kad tyrime aptartos prekės kai kur parduodamos su nuolaida.
Pavyzdžiui, prekybos tinkle „Iki“ saldžiarūgštis „Uncle Ben's“ pažadas nupigintas 25 proc. iki 1,34 euro. Specialistų teigimu, Lietuvai tiekiamame produkte yra 2,6 proc. daržovių, Vokietijai – 2,7 proc.
„Iki“ taiko ir 25 proc. nuolaidą „Nestea“ persikų skonio arbatai (su nuolaida kainuoja 0,9 euro). Vokiečiams į tokią arbatą yra dedama tik cukraus, lietuviams – dar ir fruktozės bei steviolio glikozido.
Taip pat „Iki“ pigiau parduoda ir „Lay's Salted“ traškučius, kurie Lietuvai yra gaminami su palmių ir saulėgrąžų aliejumi, o vokiečiams – tik su saulėgrąžų aliejumi.
Taikoma nuolaida ir „Milka Choco Cookies“ sausainiams. Pigiau juos parduoda ne tik „Iki“, bet ir „Rimi“ bei „Maxima“. Šiuose Lietuvai skirtuose sausainiuose yra 32 proc. šokolado, Vokietijai – 35 proc. šokolado.
„Maxima“ pigiau parduoda „Nutella“ su lazdynų riešutais – 2,49 euro vietoje 2,99 euro. Lietuvai produktas gaminamas naudojant 6,6 proc. nugriebto pieno miltelių, vokiečiams – 7,7 proc. jų.
„Maxima“ taip pat siūlo įsigyti du tuno pjausnius „Rio Mare“ už vieno kainą. „Rio Mare“ lietuviams patiekiamas su salierų ir svogūnų kvapiosiomis medžiagomis, o vokiečiams priedų nėra dedama.
Prekybininkai tikina, kad tai – atsitiktinumas
Prekybos tinklų atstovai 15min tikino, kad minėtiems produktams taikomos akcijos yra nesusijusios su VMVT paskelbto tyrimo rezultatais. Štai „Maxima“ aiškino akcijas planuojanti labai iš anksto.
„Per savaitę akcijas taikome maždaug 2000 skirtingų prekių, todėl jas planuojame žvelgdami metus į priekį, o konkrečiai akcijai pradedame ruoštis mažiausiai prieš 4-5 savaites“, – 15min sakė „Maximos“ komunikacijos ir korporacinių reikalų departamento direktorius Jaunius Špakauskas.
Tuo metu prekybos tinklas „Iki“ apskritai nė žodžiu neužsiminė apie tyrimą, nors 15min pateiktas klausimas ir buvo susijęs su juo. Bendrovės viešųjų ryšių vadovė Berta Čaikauskaitė pateikė abstraktų komentarą apie prekybos tinklo akcijų politiką.
„Būdamas vienu didžiausių mažmeninės prekybos tinklų šalyje, IKI savo pirkėjams nuolat siūlo patrauklias kainas įvairių ir iš anksto planuojamų akcijų metu. Žinome, kad pirkėjams svarbus kainos ir kokybės santykis, todėl kiekvieną savaitę nuolaidas siūlome apie 1000 prekių. Stengiamės užtikrinti geriausius apsipirkimo pasiūlymus, pirkėjai taip pat gali naudotis senjorų, savaitiniais, gimtadienio bei lojalumo programų pasiūlymais. Nuolat peržiūrėti ir atnaujinti akcijas prekėms mus skatina ir labai konkurencinga mažmeninės prekybos sektoriaus aplinka“, – 15min rašė ji.
„Rimi“ Viešųjų ryšių vadovė Giedrė Bielskytė tikino, kad akcijos tėra sutapimas
„Bendras akcijų principas yra toks, kad jos planuojamos prieš kelias savaites, tad tai, jog šiam produktui dabar taikoma akcija, tiesiog sutapimas“, – sakė ji.