Prisėdus pažiūrėti televizijos, akivaizdu, kad didieji prekybos tinklai neatsisakė nuolaidų reklamos: ir toliau rodomos savaitinės akcijos, kuriose akcentuojamos įvairios nuolaidos prekėms.
Atsakomybė – prekybininkų rankose
Pati Ekonomikos ir inovacijų ministerija priminė, jog dar praėjusią savaitę buvo surengtas susitikimas su prekybininkais.
„Jame taip pat buvo kalbama apie prekybininkų socialinę atsakomybę per COVID-19 pandemiją bei raginama susilaikyti nuo specialių reklamų, kurios skatintų žmonių ėjimą į parduotuves, didintų kontakto riziką ir galimybę užsikrėsti“, – rašoma ministerijos atsakyme 15min.
Anot ministerijos, Vyriausybės nutarime nėra reglamentuojama, kaip prekybos tinklai turėtų komunikuoti apie savo vykdomą veiklą, todėl tai yra pačių prekybos tinklų atsakomybės klausimas.
„Tačiau reikia pastebėti, kad yra ir atsakingų prekybininkų, kurie reklamuoja savo elektronines, o ne fizines parduotuves“, – nurodoma ministerijos atsakyme.
Teigia atsisakę trumpalaikių akcijų
Tiesa, patys prekybininkai didelių problemų nemato ir atkreipia dėmesį, kad gruodžio 9 d. įsigaliojusiame naujausiame vyriausybės nutarime įtraukta rekomendacija parduotuvėse nenaudoti trumpalaikių pardavimų skatinimo priemonių.
„Rimi Lietuva“ viešųjų ryšių vadovė Renata Keršienė 15min aiškino, jog atsižvelgiant į ją, prekybos tinklas atsisakė suplanuotos išpardavimų dienos – ją vykdė tik internetinėje parduotuvėje.
„Taip pat atidžiai vertiname kiekvienus pirkėjams organizuojamus pasiūlymus. Žiniasklaidos priemonėse girdimų reklamų vienas pagrindinių tikslas – informuoti, kad pirkėjai galėtų susiplanuoti pirkimus ir įsigyti reikiamų maisto ir kitų būtinų prekių tiek priimtinomis kainomis, tiek jiems patogiu laiku. Skelbiami pasiūlymai galioja mažiausiai kelias dienas ar savaitę, tad nėra momentinės, trumpalaikės“, – aiškino ji.
Be to, pasak R.Keršienės, prekybos tinklas prailgino parduotuvių darbo laiką, kad pirkėjai parduotuvėse galėtų lankytis skirtingu laiku ir taip nesusidarytų didesni jų srautai bei nekiltų poreikio juos reguliuoti.
O Valdas Lopeta, „Lidl Lietuva“ komunikacijos ir viešųjų ryšių vadovas, nedaugžodžiavo.
„Atsižvelgdami į rekomendaciją, peržiūrėjome suplanuotas reklamines priemones. Jų intensyvumas šiuo metu yra mažesnis, nei planuota, o tokių itin trumpalaikių pardavimų skatinimo priemonių, kaip laimės valandos ar degustacijos, neorganizuojame iš viso“, – tikino jis.
Akcijos – svarbi informacija
„Iki“ atstovė Vaida Budrienė taip pat tvirtino, jog prekybos tinklas sustabdė trumpalaikes, tam tikros valandos akcijas, kurios gali pritraukti didesnius srautus į parduotuves.
„Šiuo metu komunikuojame tik ilgalaikes akcijas, kurios galioja savaitę ar daugiau, todėl mūsų pirkėjai gali atsakingai susiplanuoti, kada eiti į parduotuvę. Taip pasiskirsto pirkėjų srautai“, – sakė ji.
Be to, V.Budrienė 15min aiškino, jog apie 30 proc. žmonių Lietuvoje perka tik akcijų metu.
„Negaudami informacijos kokios nuolaidos yra taikomos tinkle, mūsų pirkėjai gali kaip tik daugiau eiti į parduotuvę, kad tai sužinotų“, – savo pasirinkimą visiškai nenutraukti reklaminių akcijų aiškino ji.
Ernesta Dapkienė, „Maximos“ komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė, 15min tikino, jog prekybos tinklas koregavo strateginius rinkodaros veiksmus bei sumažino savo ilgalaikių kampanijų viešinimo apimtis.
„Nebevykdome trumpalaikių, tarkim, tik konkrečią dieną ar konkrečiomis valandomis taikomų nuolaidų ar kitų veiksmų, kurie skatintų žmones dažniau vykti į parduotuves. Ilgalaikių akcijų viešinime esame sumažinę TV reklamų apimtis, laikinai nebesiunčiame pirkėjams SMS“, – sakė ji.
E.Dapkienė patikino, jog pirkėjams nuolaidos yra svarbios ir reikalingos, todėl jų neatsisakoma. Ji taip pat aiškino, jog akcijos, kurių metu pirkėjai pigiau gali nusipirkti tiek kasdienių maisto produktų, tiek kitų prekių, nėra trumpalaikės.
„Jos įprastai trunka arba savaitę ir taikomos visose prekybos tinklo parduotuvėse, arba keturias dienas ir taikomos daugelyje mūsų didžiųjų parduotuvių visoje Lietuvoje“, – sakė ji.
Be to, E.Dapkienė komentavo, jog šiemet organizuojama prailginta dviejų savaičių trukmės akcija. Tuo siekiama, kad žmonės galėtų planuoti savo pirkinius šventiniam stalui ir juos įsigyti iš anksto ir neskubėdami.
„Kassavaitinės ar keturių dienų nuolaidos yra įprasta ir mūsų klientams jau žinoma praktika, kuri nei pavasarinio karantino metu, nei dabar negeneruoja papildomų srautų. Trumpalaikių akcijų nebeorganizuojame, o ilgalaikių akcijų viešinimo apimtis sumažinome.
Tikimės, kad pirkėjai ir toliau atsakingai planuos savo аpsipirkimą šventėms, o atvykę į parduotuves laikysis visų saugumo reikalavimų“, – sakė ji.
Dėl reklamų – skandalai
15min primena, kad pastaruoju dėl reklamų, kuriomis kviesta apsilankyti fizinėse parduotuvėse ar restoranuose, kilo keli skandalai.
Daug diskusijų visuomenėje sulaukė socialinių tinklų žvaigždžių Karolinos Meschino ir Iglės Bernotaitytės elgesys, kuomet jos reklamavo neseniai atidarytą „Burger King“ restoraną.
K.Meschino instagrame su sekėjais pasidalijo reklaminiu skelbimu – siūlė paragauti „Burger King“ maisto. Mergina ir pati apsilankė restorane, tačiau, pamačiusi šalia jo nusidriekusias eiles, užsisakiusi maisto nuskubėjo į draugo automobilį. Tiesa, vėliau socialinių tinklų žvaigždė tikino buvusi neteisingai apkaltinta.
Tuo tarpu I.Bernotaitytė pasidalijo įrašu, kuriame sekėjams siūlė „nuvaryti paragauti“, taip pasiūliusi tiesiogiai apsilankyti „Akropolyje“. Šis įrašas vėliau buvo pašalintas, liko tik reklama, kurioje siūloma maistą iš „Burger King“ užsisakyti į namus. I.Bernotaitytei atstovaujanti agentūra vėliau už reklamą prisiėmė kaltę ir atsiprašė.
Taip pat didžiulę pasipiktinimo bangą sukėlė Lietuvoje veikiantis drabužių parduotuvių tinklas H&M. Artėjant savaitgaliui buvo paskelbta informacija apie žiemos išpardavimą tik fizinėse parduotuvėse.
Tiesa, sulaukus klientų pasipiktinimo, akcija greitai buvo atšaukta.
Stiprina kontrolę parduotuvėse
Šeštadienį Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) pranešė, kad Lietuvai tęsiant kovą su koronaviruso protrūkiu, stiprinama kontrolė prekybos centruose. Nereguliuojantys pirkėjų srautų prekybininkai sulauks griežtų sankcijų.
Atsižvelgdami į šalyje sugriežtintas karantino sąlygas inspektoriai tikrina, kaip, likus kelioms dienoms iki švenčių, maisto parduotuvės užtikrina privalomų reikalavimų įgyvendinimą.
Inspektoriai vertina, ar parduotuvėse suteikiamas 15 kvadratinių metrų prekybos plotas vienam lankytojui, ar ribojami pirkėjų srautai, ar yra įleidžiami tik pirkėjai, dėvintys kaukes, ir vienu metu aptarnaujamas ne daugiau kaip vienas asmuo.
Taip pat tikrinama, ar parduotuvėse sudaromos galimybės pakankamai pirkėjų ir pačių darbuotojų rankų higienai bei dezinfekcijai.