Prenumeratos pristatymo kompensacijos siūlomos viršijus 5–7 centus už leidinį

Susisiekimo ministerija paviešino siūlomus prenumeruojamų leidinių pristatymo maksimalius įkainius, kuriuos viršijus paslaugos teikėjams kitąmet būtų mokamos valstybės kompensacijos.
Lietuvoje leidžiami žurnalai / Gretos Skaraitienės "ŽMONĖS Foto" nuotr.
Lietuvoje leidžiami žurnalai / Gretos Skaraitienės "ŽMONĖS Foto" nuotr.

Kaimiškose vietovėse šis įkainis nesikeistų ir neviršytų penkių centų, o retai ir vidutiniškai tankiai apgyvendintose vietovėse – septynių centų (be PVM), pranešė Susisiekimo ministerija.

Tokie įkainiai nurodomi ministerijos parengtame Vyriausybės nutarimo projekte dėl leidinių pristatymo kaimo vietoves bei 97 miestus ir miestelius, kuriuose gyvena mažiau nei 50 tūkst. gyventojų (retai ir vidutiniškai apgyvendintose vietovėse).

„Pavyko įnešti daugiau aiškumo į leidėjų finansinės naštos mažinimo klausimo sprendimą. Tam buvo būtina praplėsti nuostolingų periodinių leidinių pristatymo paslaugos kompensavimo mechanizmą, o pagal tai – nustatyti didžiausius jų pristatymo prenumeratoriams tarifus“, – ministerijos pranešime teigė viceministrė Agnė Vaiciukevičiūtė.

Projekte numatoma, kad kai leidinys priimamas pašto logistikos centruose, maksimalus pristatymo tarifas kaimiškosiose vietovėse būtų keturi, o miestuose ir miesteliuose – 45 centai, o kai priimamas skirstymo centre ar pašto skyriuje – atitinkamai 3 ir 37 centai.

Tarifai numatyti tik iki 100 gramų svorio leidiniui. Dabar jie skirstomi pagal iki 60 gramų ir virš 60 gramų leidinius.

Didžiuosiuose miestuose – Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje ir Alytuje – leidiniai ir toliau bus pristatomi rinkos sąlygomis, siekiant išlaikyti konkurenciją.

Kultūros viceministras Vygintas Gasparavičius yra sakęs, kad rėmimas daugiausiai turi apimti vietas, kurios labiausiai nutolusios ir kur mažesnis prieinamumas, tuo metu didžiuosiuose miestuose pristatymas ir toliau vyks laisvos rinkos sąlygomis.

A.Vaiciukevičiūtė yra sakiusi, kad valstybė šiuo metu kompensuoja virš 90 proc. visų leidinių pristatymo sąnaudų kaimiškose vietovėse. Pristatymo jose savikaina vidutiniškai siekia apie 80 centų už vieną leidinį, o leidėjai vidutiniškai moka apie 7 centus.

2021 metais kompensacijos buvo numatytos siekiant periodinės spaudos sklaidos pandemijos metu. Dabar, Lietuvos paštui nuo kitų metų didinant įkainius, valstybė plečia paramą taip mažindama leidėjų sąnaudų augimą.

Lietuvos pašto vadovė Asta Sungailienė BNS yra sakiusi, kad bendri įkainiai nuo kitų metų auga nuo 27 proc. iki trijų kartų, o pagrindinė priežastis – augantis darbo užmokestis ir kitos sąnaudos bei ateities prognozės.

Seimas antradienį jau priėmė svarstyti Pašto įstatymo pataisas, kurios numato mažinti finansinę leidėjų naštą išplečiant valstybės paramą ne tik kaimiškosiose vietovėse, bet ir miestuose, skiriant iki 10,3 mln. eurų kompensacijų – 2,4 mln. eurų daugiau nei buvo numatyta anksčiau.

Toliau jos bus svarstomi gruodžio 15 dieną. Jei Seimas priims pataisas, leidinių pristatymo nuostolių kompensavimas Lietuvos paštui pirmą kartą apimtų 97 miestus ir miestelius.

Dabar valstybė remia tik prenumeratos pristatymą kaimo vietovėse.

Susisiekimo viceministrė A.Vaiciukevičiūtė šią savaitę Seime sakė, kad šis sprendimas yra laikinas: Kultūros ministerija ateityje spręs dėl žiniasklaidos rėmimo fondo peržiūros ir nuo 2024 metų kompensacija būtų skiriama ne Lietuvos paštui ar leidėjui, o galutiniam vartotojui.

„Nacionalinė spauda“, Nacionalinė rajonų ir miestų laikraščių leidėjų asociacija, Kultūros periodinių leidinių asociacija, bendrovės „Verslo žinios“ ir „Diena Media News“ lapkričio pradžioje išplatino kreipimąsi valdžiai – jos prašė ne tik kompensuoti įkainių pakėlimą miestų bei didmiesčių teritorijose, bet ir įvertinti Lietuvos pašto įkainių pagrįstumą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis