Kovo mėnesį mažiausia kaina, pagal Pricer.lt pigiausių maisto prekių krepšelį, užfiksuota parduotuvėje „Maxima“, antroje vietoje „Aibė“, trečioje – „Norfa“. „Prisma“ kovą liko 4 vietoje, „Rimi“ – 5, „Iki“ – 6, „ Lidl“ – 7, reitingo gale – elektroninė parduotuvė „Barbora“.
Kovą pigiausių prekių krepšelio kaina daugelyje tyrimo parduotuvių išliko vasario mėnesio lygyje arba turėjo tendenciją mažėti.
Pigiausių prekių krepšelių skirtumas, tarp pirmos („Maxima“ krepšelio kaina – 47,37 eurai) ir paskutinės („Barbora“ krepšelio kaina 55,82 eurai) reitingo vietos skiriasi apie 18 proc., kas sudaro 8,45 euro.
Palyginus su vasario mėnesiu, pigiausios prekės daugiausia atpigo parduotuvėje „Aibė“ – apie 10 eurų (16,9 proc.) bei parduotuvėje „Maxima“ beveik 4,5 euro (8,7 proc.). Vasario mėnesį šiose parduotuvėse buvo fiksuotas pigiausių prekių kainų šuolis, atitinkamai 14,5 proc. ir 5,1 proc.. Kitose tyrime dalyvaujančiose parduotuvėse, pigiausių produktų kainos keitėsi nežymiai.
Pricer.lt pastebi, kad labiausiai kainos kinta „Aibėje“ – sausį krepšelis kainavo 51,83 eurų, vasarį – 59,33 eurų, o kovą 49,32 eurų. Būtent vasarį šioje parduotuvėje brango net 22 pigiausios prekės, o kovą jau pigo 26.
Kovą daugiausiai produktų pabrango „Barboroje“ – 6, o „Lidl“, kaip ir vasarį, kainos keitėsi mažiausiai, čia net 26 fiksuojamų pigiausių produktų kainos išliko nepasikeitusios.
Šis krepšelis sudarytas remiantis Statistikos departamento perkamiausių prekių sąrašu. Krepšelį sudaro 32 maisto produktai, dažniausiai tai pigiausia savo kategorijoje prekė.
Šio kainų tyrimo metu lyginami skirtingų parduotuvių pigiausių prekių krepšeliai, kurie sudaryti remiantis parduotuvės prekių asortimentu, iš jo atrinkus prekes, kurios labiausiai atitinka lyginamojo sąrašo produktų kriterijus.
Dažniausiai tai – prekybos tinklų privatūs prekiniai ženklai, arba pigiausias produktas parduotuvės asortimente. Tyrimo metu surinktos prekių kainos perskaičiuojamos pagal vienodą mato vienetą ( 1 kg, 1 litras, arba kitą vienodą mato vienetą) tam, kad būtų galima objektyviai palyginti kainą, tarp skirtingų parduotuvių pigiausių prekių.
„Lidl“ tyrimas nepatiko
Mažomis kainomis garsėjanti „Lidl“, Pricer.lt tyrimo duomenimis, būtiniausias prekes Lietuvoje pardavinėja kone brangiausiai tarp prekybos tinklų.
Todėl Agnė Gaižauskienė, UAB „Lidl Lietuva“ korporatyvinių reikalų ir komunikacijos departamento vadovė, suskubo išplatinti pareiškimą, kuriame aiškina, kad „Lidl“ atsiriboja nuo šio tyrimo.
„Atliekant kainų palyginimus, labai svarbi aiškios, nuoseklios ir universalios tyrimo vykdymo taisyklės. Portalo Pricer.lt organizuojamo populiarių maisto prekių ženklų kainų palyginimo atveju nėra sudaryta galimybių atsižvelgti į esminę „Lidl“ ypatybę – mūsų asortimente absoliučią daugumą sudarančius privačius prekės ženklus.
Kitame sąraše produktai lyginami pagal kainą, niekaip neatspindint kokybės aspektų, kuriems mūsų prekybos tinklas teikia itin daug reikšmės. Atsakingai pareiškiame, kad dėl šių priežasčių mūsų prekybos tinklas atsiriboja nuo Pricer.lt rengiamo kainų palyginimo“, – sakė A.Gaižauskienė.