Privačios įdarbinimo agentūros: bedarbių daug, bet rinktis vis tiek nėra iš ko

Beveik 250 tūkst. bedarbių eilei sutrumpėti artimiausiu metu negresia. Nors darbo pasiūlymų rinkoje yra nemažai, specifinių žinių turinčių žmonių darbdaviams ieškoti sekasi sunkiai. Personalo atrankos įmonės teigia, kad ilgalaikis nedarbas egzistuoja dėl žmonių nenoro keisti profesiją ar mažiau uždirbti, o turimos gyventojų žinios mažai reikalingos.
Vilniaus darbo birža
Vilniaus darbo birža / Šarūno Mažeikos/BFL nuotr.
Temos: 2 Darbdavys Nedarbas

15min.lt aiškinosi privačių įdarbinimo agentūrų vaidmenį darbo rinkoje – kiek jos yra naudingos darbo, o kiek – darbuotojo ieškančiajam.

Pavyzdžiui, vienas skelbimų portalų šiuo metu praneša, kad darbo skelbimų pas juos yra  daugiau nei 5,5 tūkst. tūkstančio. Tačiau daugumą tų pačių skelbimų galima rasti ir kituose skelbimų tinklalapiuose bei personalo atrankos įmonėse. Vadinasi, įmonės darbuotojų ieško per kuo daugiau įmanomų kanalų ir nesitiki, kad specialistą sau susiras lengvai.

Valerija Buzėnienė, personalo atrankos įmonių  „Simplika” ir „CVO Recruitment“ direktorė teigia, kad dažnai būna taip, kad bendrovė tuo pačiu metu ir pati sau ieško darbuotojo, ir naudojasi įdarbinimo agentūros paslaugomis. Be to, ir pati įdarbinimo agentūra naudojasi visais įmanomais skelbimų portalais.

„Iš esmės mūsų skelbiama informacija tikrai atsiras darbo paieškos portaluose, kadangi mes dirbdami stengiamės pritraukti kuo didesnį srautą kandidatų į savo pozicijas. Dažniausiai naudojamės keliais darbo paieškos portalais, taip pat paskelbiame informaciją ir savo tinklapyje. Ar tai yra kažkas unikalaus, labai priklauso nuo atvejo. Pastaruoju metu mes iš tikrųjų pastebime tendenciją, kad vis daugiau įmonių neieško pačios personalo arba ne visas pozicijas užsipildo pačios, o kreipiasi į personalo atrankos įmonę. Dažniau kandidatas įdomią poziciją sau ras tarp agentūrų, skelbimų, negu tiesioginių darbdavių. Manau, ta tendencija stiprės“, – kalbėjo V.Buzėnienė.

Tuo metu viešai neskelbiamų darbo vietų paprastai yra mažai. Viešai neskelbiamos dažniausiai yra, „Starjobs“ valdybos nario Valdo Strazdo teigimu, aukščiausių įmonės vadovų, specifinių žinių turinčių darbuotojų paieškos.

„Galbūt jie (darbdaviai – 15min.lt) iš tiesų ieškosi nišinio kandidato ir prašo, kad agentūros to skelbimo neviešintų ir dirbtų labiau per asmeninių ryšių ratą, socialinius tinklus. Tačiau jei tai yra pozicija įmonei plečiantis, įmonei reikia daugiau darbuotojų į tą vietą, tai pirmiausia yra naudojamasi tradiciniu darbo paieškos būdų – skelbimais“, – kalbėjo V.Strazdas.

Galutinį sprendimą dėl darbuotojų samdymo visgi priima pats darbdavys, ne įdarbinimo agentūra. Personalo atrankos įmonės atrenka geriausius kandidatus, tačiau dėl konkrečių darbo sąlygų darbuotojas jau derasi su pačia įmone.

Ką gauna darbuotojas

Kai kurios personalo atrankos įmonės darbo ieškantiesiems paslaugas teikia nemokamai. Visų pirma tai, žinoma, yra priėjimas prie darbo skelbimų. Tačiau pastaruoju metu darbo nerandantiems gyventojams vis dažniau reikalinga ir kitokia pagalba – konsultacijos, kodėl sunku susirasti darbą, kokios darbo ieškančio žmogaus klaidos trukdo jo sėkmei.

V.Buzėnienei pastaruoju metu teko dirbti su išties nemažai kandidatų, kurie darbo negali susirasti ilgą laiką.

„Ekonominė situacija buvo šiek tiek kitokia, visi procesai sulėtėję, darbo pozicijų buvo mažiau. Todėl kandidatams buvo sunkiau susirasti vietą. Teko nemažai dirbti su žmonėmis, kuriems nesiseka rasti darbo. Tokius kandidatus mes stengiamės konsultuoti“, – kalbėjo personalo atrankos įmonės atstovė.

Pokalbio su kandidatu metu specialistai stengiasi patarti, kaip elgtis pokalbio metu – kokias savo savybes akcentuoti, ko nepabrėžti.

„Kalbėdami su žmogumi, stengiamės išsiaiškinti, kas labiausiai jam tinka, kur jis norėtų modeliuoti savo profesinę karjerą, kokie būtų jo geidžiamiausi darbdaviai, kas jam labiausiai prie širdies. Jei mes dirbame su tomis įmonėmis, stengiamės tą žmogų pasiūlyt ir atrasti jam tinkamiausią poziciją“, – kalbėjo V.Buzėnienė.

Ji pastebi, kad ypač nelanksti darbo jėga buvo krizės pradžioje – žmonės nesutiko peržiūrėti savo finansinių lūkesčių, bijojo rinktis kitą profesiją.

„Tačiau šiai dienai darbo rinkoje jau atsiranda šioks toks balansas, darbo rinkoje atsiranda šiek tiek dinamikos ir pasiūlymų. Pagrindinė problema su įsisenėjusiu arba pertekliniu darbo jėgos skaičiumi yra tais atvejais, kada kandidatai neturi ypatingų įgūdžių arba neturi patirties. Tada iš esmės įsitvirtinti darbo rinkoje yra šiek tiek sunkiau“, – sakė V.Buzėnienė.

Kaip ieško darbdavys

Bendrovė „Starjobs“ padeda darbdaviams rasti nuolatinių darbuotojų ir siūlo laikinojo įdarbinimo paslaugas. Pastoviam darbui darbdaviai ieško labiau kvalifikuotų darbuotojų, o žemesnės kvalifikacijos darbuotojus įmonės atsirenka pačios arba naudojasi laikinojo įdarbinimo paslauga.

„Su mumis dirba kelios dešimtys įmonių. Mes, kaip įdarbinimo agentūra, visada stengiamės kiek įmanoma daugiau įtraukti klientą į įdarbinimo procesą. Jau pačioje pradžioje yra siekiama įtraukti klientą, išsiaiškinti jo lūkesčius, nes tik padarius detalią analizę galima atrinkti tinkamą kandidatą. Vėliau, kuomet jau atrenkami potencialūs darbuotojai, klientui paprastai yra pristatoma nuo 3 iki 5 kandidatų vienai pozicijai ir klientas pats vertina žmogaus asmenybę, dažnai ir profesines kompetencijas ir jau pats atsirenka galutinį kandidatą“, – sakė V.Strazdas.

Sunkiausia, jo teigimu, yra ieškoti specifinių žinių turinčių specialistų. Tą visų pirma lemia maža darbuotojų paklausa rinkoje.

„Antras dalykas – emigracija. Nes didelė dalis tiek kvalifikuotų, tiek nekvalifikuotų darbuotojų yra išvykę į užsienį. Ieškant aukštesnės kvalifikacijos darbuotojų dažnai atsiranda sunkumų“, – sakė „Starjobs“ valdybos narys.

Todėl, ieškodamos darbuotojų, įmonės pasitelkia kuo daugiau paieškos kanalų – naudojasi skelbimų portalais, ieško kandidatų per socialinius tinklalapius, asmeninius ryšius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Aukščiausios klasės kavos aparatai: ar verta į juos investuoti?
Reklama
Įspūdingi baldai šiuolaikinei svetainei: TOP 5 pasirinkimai