„GroupM“ skaičiavimais, išlaidos reklamai, neįskaitant išlaidų politinei reklamai, šiemet sumažės iki 207,9 mlrd. JAV dolerių. Dar gruodį bendrovė prognozavo, jog šios išlaidos 2020-aisiais padidės 4 procentais.
Išlaidos reklamai dažnai yra vienos pirmųjų išlaidų, kurias įmonės mažina ekonominio neapibrėžtumo laikotarpiu, rašo JAV verslo dienraštis „The Wall Street Journal“.
Turizmo, mažmeninės prekybos ir automobilių gamybos bendrovės išlaidas reklamai pradėjo karpyti kovą, kai daugelis šalių dėl koronaviruso pandemijos įvedė daug griežtų apribojimų.
Įskaitant išlaidas politinei reklamai, bendros išlaidos, „GroupM“ prognozėmis, smuks 8 procentais.
Išlaidos reklamai televizijos kanaluose, kaip manoma, sumažės 11 proc., o išlaidos reklamai spausdintinėse žiniasklaidos priemonėse kris 26 procentais.
Nors investicijos skaitmeninėje srityje kai kurioms spausdintinėms žiniasklaidos priemonėms padėjo kompensuoti dalį praradimų, „leidėjai ir toliau užleidžia rinką kitų formų žiniasklaidai, visų pirma skaitmeninei“, pažymi „GroupM“.
Išlaidos skaitmeninei reklamai, kaip manoma, šiemet smuks tik 3 proc., nors dar gruodį buvo prognozuotas 13 proc. augimas.
Tačiau ir „GroupM“, ir kitos reklamos rinkos raidos prognozes skelbiančios bendrovės optimistiškai vertina tolesnes reklamos rinkos perspektyvas ir prognozuoja, jog išlaidos reklamai jau kitąmet vėl ims didėti.
„GroupM“ skaičiuoja, kad JAV reklamos rinka 2021 metais padidės 4 proc., o tyrimų bendrovė „MoffettNathanson“ nusiteikusi dar optimistiškiau ir prognozuoja 9 proc. kilimą.