Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Projektas „Išmani moteris“ per 12 savaičių moterų verslo svajones pavertė konkrečiais planais

2640 dalyvių, 7500 tiesioginių transliacijų žiūrovų ir 60 naujų verslo koncepcijų tai – 12 savaičių trukusio „Verslios Lietuvos“ organizuoto „Išmanios moters“ projekto pasiekimai. Moterų verslumą skatinančiame projekte profesionalūs mentoriai ne tik supažindino moteris su verslui pradėti būtina teorija – nuo idėjos išgryninimo iki finansavimo paieškų, bet ir dirbo su kiekviena verslo vizijos autore atskirai – padėjo svajonę paversti konkrečiu planu. Projekte dalyvavusios moterys teigė, kad „Išmanios moters“ suteikta patirtis – neįkainojama, tačiau vienas svarbiausių dalykų – įkvėpimas veikti.
Verslininkės
Verslo partneriai / „Scanpix“ nuotr.

60 verslo koncepcijų

Per 12 savaičių Vilniaus, Kauno, Klaipėdos ir Šiaulių miestuose „Išmanios moters“ komanda surengė 36 renginius. Pastarieji pritraukė net 2640 verslauti svajojančių moterų, o dar 7 500 moterų renginius stebėjo per tiesiogines transliacijas.

Projektą koordinavusi „Verslios Lietuvos“ projektų vadovė Raminta Kaleinikaitė vienu didžiausiu „Išmanios moters“ pasiekimu vadino net 60 projekto metu sukurtų verslo koncepcijų. 19 moterų finalinio renginio metu pristatė savo idėjas investuotojams. Perspektyviausiomis verslo idėjomis pripažintos – „Kartoniniai žaislai“, „Šunų baseinas“ ir „Jūrinis brizas“.

„Išmanios moters“ pasiekimu vadino net 60 projekto metu sukurtų verslo koncepcijų.

Pasakyti, ar visos 60 verslo idėjų virs tikrove, anot R.Kaleinikaitės, – sunku, tačiau projektų vadovė tikėjosi, kad didžioji dalis jų bus realizuotos: „Turime 60 verslo koncepcijų, ar visos jos bus įgyvendintos, pasakyti sunku. Kai kurių moterų planai iš tiesų yra labai dideli, taigi įgyvendinimas priklausys ir nuo kitų sąlygų, pavyzdžiui, ar pavyks gauti finansavimą ir pan. Vis dėlto, manau, kad dauguma projekte dalyvavusių moterų anksčiau ar vėliau tas verslo idėjas realizuos.“

„Verslios Lietuvos“ projektų vadovė tikino, kad prie šio projekto prisidėjo aukšto lygio mentoriai, moterims buvo suteikta ne tik visa reikalinga teorinė informacija, bet ir praktinė pagalba paverčiant idėją konkrečiu planu: „Kai kurios moterys jau į renginį atėjo su idėjomis, o kai kurioms verslo vizijos gimė būtent projekte.

„Išmanios moters“ programos dalyvės ne tik klausėsi paskaitų įvairiausiomis temomis – nuo idėjos išgryninimo, apskaitos, reklamos iki finansavimo paieškos, bet ir individualiai dirbo su mentoriais. Būtent tai padėjo joms tiesiog svajones apie verslą paversti tikrai brandžiomis verslo idėjomis.“

Atrado ne tik verslo idėją

R.Kaleinikaitė neabejojo, kad net jei kai kurioms moterims ir nepavyks įgyvendinti savo koncepcijos, šis projektas suteikė ir gyvenimiškos patirties. „Per tas 12 savaičių palietėme daugybę temų, o tokios kaip viešasis kalbėjimas, komandos formavimas, buhalterijos pradmenys, kai kurie teisiniai dalykai, manau, reikalingi ir apskritai gyvenime. Tą pabrėžė ir pačios projekto dalyvės“, – pasakojo projektų vadovė.

Įdomu tai, kad kai kurioms moterims „Išmanios moters“ projektas atnešė ne tik patirtį, žinių, verslo idėją, bet ir verslo partnerę, taigi – nauda visapusė, pridūrė „Verslios Lietuvos“ atstovė.

Paklausta, kaip galėtų apibūdinti „Išmanios moters“ projekto auditoriją, R.Kaleinikaitė teigė, kad tai padaryti nelengva – ji labai įvairi: „Kalbant apie amžių – apibrėžti tikrai negalėčiau. Geriausias to pavyzdys, kad vienos verslo koncepcijos autorės – mama su dukra. Taigi amžiaus spektras buvo tikrai labai platus.“

Projekto auditorija buvo įvairi. Geriausias to pavyzdys, kad vienos verslo koncepcijos autorės – mama su dukra.

Nors projektas pritraukė tikrai plačią auditoriją moterų, „Verslios Lietuvos“ atstovė neslėpė, kas jis turėjo ir tikslinę auditoriją, kurią, beje, tikrai pavyko pasiekti. „Projektas pritraukė labai daug skirtingų moterų – kas iš tiesų labai džiugina, tačiau jis turėjo ir tikslinę auditoriją.

Orientavomės į moteris, kurios laukiasi vaikelių, yra išėjusios motinystės atostogų, neranda darbo, ar, galiausiai, dirba nemėgstamą darbą ir svajoja apie savirealizaciją versle. Būtent todėl seminarai buvo rengiami vakarais.

123RF nuotr./Darbuotoja biure
123RF nuotr./Verslininkė

Tam, kad į užsiėmimus galėtų ateiti ir vaikus auginančios moterys, pasamdėme auklių, taigi – mamos galėjo ramiai sau semtis verslo paslapčių. Galiausiai, atsižvelgėme ir į tas, kurios ateiti negalėjo. Visi susitikimai buvo transliuojami internetu“, – kalbėjo R.Kaleinikaitė.

Iš svajonės – konkretus planas

Vienos iš trijų investuotojams patraukliausių idėjų – šunų baseino – autorė klaipėdietė Asta Poškienė pasakojo, kad mintis apie verslą kirbėjo dar prieš įsitraukiant į projektą.

„Patys įsigiję didelius šunis sužinojome, kad tokie gyvūnai neretai turi paveldimą ligą – klubo sąnario displaziją. Šios ligos simptomus gyvūnams galima palengvinti atliekant tam tikrus pratimus, tačiau reikiami judesiai atliekami būtent vandenyje – plaukiant. Tokiu būdu neapkraunant sąnarių stiprinami šuns raumenys“, – kaip gimė verslo idėja pasakojo moteris.

Per tas 12 savaičių viskas labai tvarkingai susidėliojo – kokie bus klientai, kokie jų poreikiai, kokia rinka, kokią reklamą reiktų daryti, – teigė A.Poškienė.

A.Poškienė pasakojo, kad informacija apie šuns baseinus retkarčiais vis išnirdavo lyg iš niekur – tai laidą pamatė apie šuns baseinus Vokietijoje, tai vėl ką įdomaus apie tai išgirsdavo. „Taip ir kilo mintis ką nors panašaus šunims daryti ir Lietuvoje. Kaip žinia, šunims neleidžiama plaukioti nei vandens telkiniuose, nei jūroje, be to, jiems tai būtų ir pavojinga. Taigi, pamačiau, kad tokie baseinai būtų tikrai reikalingi“, – kalbėjo projekto dalyvė.

Klaipėdietė pasakojo, kad iki „Išmanios moters“ projekto šunų baseinas buvo tik idėja, moteris galvojo, kaip būtų gera ir smagu ją įgyvendinti. „Projekto mentoriai padėjo tą idėją išgryninti ir atsirado tikslas – iš tiesų tai padaryti. Per tas 12 savaičių viskas labai tvarkingai susidėliojo – kokie bus klientai, kokie jų poreikiai, kokia rinka, kokią reklamą reiktų daryti. Kitaip sakant, iš tokios, pavadinkime, svajonės tai tapo konkrečiu planu“, – patirtimi dalijosi A.Poškienė. Šiuo metu moteris jau ieško patalpų, kur galėtų toks baseinas atsirasti.

Suteikė pasitikėjimo savimi

Senelių dienos centrą planuojanti įkurti Aušra Gramauskaitė didžiausiais „Išmanios moters“ privalumais įvardijo postūmį veikti ir idėjos subrandinimą: „Dalyvavau „Išmanios moters“ projekte ir ta mano idėja tiesiog išsigrynino. Supratau, ką noriu toliau veikti. Ta idėja man kirbėjo ir anksčiau, tačiau apie ją rimčiau pagalvoti gal net ir bijojau. Šis projektas man padėjo tą idėją išpuoselėti.“

Taip pat iš Klaipėdos kilusi moteris pridūrė, kad itin džiaugiasi tuo, kad moteris konsultavę mentoriai iš tiesų buvo tikri savo sričių profesionalai ir atvažiuodavo gerai pasiruošę bei rimtai nusiteikę.

„Šis projektas mums įkvėpė pasitikėjimo savimi, suteikė labai reikalingų žinių, o man padovanojo ir verslo partnerę“, – kalbėjo D. Stanislovaitienė.

Greitu metu „Išmaniuosius receptus“ visuomenei pasiūlysiančios Diana Stanislovaitienė ir Jurgita Šildauskienė – „Išmanios moters“ projekte gimusios tandemo pavyzdys. Moterys rinkai pasiūlys originalią paslaugą – klientas, užsimanęs pasigaminti vieną ar kitą patiekalą, visus reikiamus produktus, užaugintus ūkininkų ir natūralius, gaus tiesiog į namus, be abejo, kartu ir tikslų receptą – kaip pasigaminti kulinarinį šedevrą.

Idėja paversti tikrove siekiančios moterys tikino, kad „Išmanios moters“ projektas joms suteikė postūmį veikti. „Šis projektas mums įkvėpė pasitikėjimo savimi, suteikė labai reikalingų žinių, o man padovanojo ir verslo partnerę“, – nuotaikingai kalbėjo viena iš „Išmaniųjų receptų“ idėjos autorių D. Stanislovaitienė.

„Scanpix“ nuotr./Verslininkė (asociat. nuotr.)
„Scanpix“ nuotr./Verslininkė (asociat. nuotr.)

Turi potencialo

Baigiamajame „Išmanios moters“ renginyje dalyvavęs mobiliąsias programėles kuriančios įmonės „App Camp“ vadovas Tomas Martūnas teigė, kad moterų verslų idėjos, pasiryžimas veikti ir potencialas jam paliko tikrai gerą įspūdį. „Labai daug dabartinių verslų, ypač Vilniuje, dabar nuo pat pradžių mąsto, kaip užkariauti pasaulį. Aš neabejoju, kad kai kurių verslų būstinės ateityje bus jau gal ir ne Lietuvoje.

Didelių užmojų buvo ir „Išmanios moters“ projekte, tačiau man teigiamą įspūdį paliko verslai, gimę iš pastebėtų mažų detalių ir dalykų, – teigė T.Martūnas.

Tokių didelių užmojų buvo ir „Išmanios moters“ projekte, tačiau man teigiamą įspūdį paliko verslai, gimę iš pastebėtų mažų detalių ir dalykų. Nenoriu pasakyti, kad tai menkas požiūris, noriu pasakyti, kad tai – visiškai kitoks požiūris į verslą“, – įspūdžiais dalinosi verslininkas.

Moterų pasirengimas baigiamajam renginiui, anot T.Martūno, buvo skirtingas, tačiau verslininkas teigė tikintis, kad iš dalies verslo vizijų verslai turėtų išaugti: „Vienos yra geriau išvysčiusios verslo koncepciją, kitos – geriau išanalizavusios rinką ir konkurentus, trečios – labai gerai viską pasiskaičiavusios. Taigi – jų pasiruošimo lygmuo buvo labai įvairus. Nepaisant to, aš tikiu, kad atkreipus dėmesį į investuotojų komentarus ir dar kiek padirbus dalis tų koncepcijų virs verslais.“

Lygindamas moterų ir vyrų galimybes versle „App Camp“ vadovas nė vienų neišskyrė, tikino, kad visų galimybės lygios: „Versle, aš manau, kad moterys ir vyrai yra lygūs. Moterų energija yra labai stipri, kartais, sakyčiau, net griaunanti (juokiasi), kuria pasinaudojus galima nuveikti labai daug“, – neabejojo T.Martūnas.

Vis dėlto verslininkas pridūrė, kad šiek tiek skiriasi moterų ir vyrų požiūris į verslą. „Sakyčiau, vyrai į pasaulį žiūri globaliau – jie nebijos eiti į didesnes rinkas, tačiau dažnai nemato detalių. Pastarąja savybe kaip tik labai pasižymi moterys, o verslui to reikia“, – tikino T.Martūnas, pabrėždamas, kad prie šios savybės moterims linkėtų pridėti ir drąsos plėstis ir už Lietuvos ribų

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs