Vokiečiai tyrimui pasirinko dešimt oro bendrovių. Tarp jų pateko ir vadinamosios pigių skrydžių oro linijos, ir tradicinėmis laikomos bendrovės, informuoja „Lietuvos rytas“ savo priede „Vartai“.
Bet dešimt eurų – vis tiek mažiau nei savikaina. Todėl nenustebkite, jei tokių bilietų nepavyks gauti net iš anksto. Mat į kiekvieną skrydį jų parduodama vienas, du ar trys.Keletą mėnesių test.de komandos tyrėjai fiksavo skrydžių Vokietijoje ir iš šios šalies į Austriją, Ispaniją, Italiją, Prancūziją kainas bei aptarnavimo kokybę. Išvada tokia, kokią galėjo nuspėti ne vienas lėktuvais keliaujantis pilietis: nė vienų iš tirtų oro linijų negalima pavadinti pigiomis, skaidriomis bei sąžiningomis.
Pavyzdžiui, pigiausius skrydžius neabejotinai siūlo „Ryanair“ ir „Easyjet“. Tačiau pagal keliavimo sąlygas šios bendrovės velkasi uodegoje. Dešimt ar penkiolika eurų nuskristi iš vienos šalies į kitą. Prisipažinkite, tokia reklama skamba itin viliojamai. Nuo praėjusių metų lapkričio visose ES šalyse skraidinančios bendrovės privalo skelbti visą bilieto kainą – su oro uosto ir kitais mokesčiais. Todėl po eurą kainuojantys bilietai išnyko net iš reklamų.
Bet dešimt eurų – vis tiek mažiau nei savikaina. Todėl nenustebkite, jei tokių bilietų nepavyks gauti net iš anksto. Mat į kiekvieną skrydį jų parduodama vienas, du ar trys.
Net jei pavyko – dar nieko nereiškia. Dažniausiai tokios akcijos skelbiamos skrydžiams į vieną pusę, nors keliaujantys žmonės paprastai perka bilietus į abi. Pavyzdžiui, vienam test.de komandos narių pavyko rezervuoti 15,19 euro (52,45 lito) kainuojantį bilietą iš Vokietijos į Maljorką. Tačiau panorus įsigyti bilietą atgal, bendra kaina jau šoktelėjo net iki 280 eurų (967 litų). Taigi pavadinti tokį pasiūlymą išskirtinai pigiu sunkiai apsiverstų liežuvis.
Maža to, kai kurios oro linijos jau ima mokesčius už bagažą, išskyrus rankinį. Taip elgiasi vadinamosios pigių skrydžių bendrovės – „Ryanair“, „Easyjet“, „Germanwings“. Jose už bagažo vienetą – vieną krepšį – teks papildomai sumokėti nuo 5 iki 20 eurų.
Be to, kaip rašoma „Vartuose“, pigiosios oro linijos renkasi nuo didmiesčių toliau esančius oro uostus, nes ten mažesni mokesčiai. Užtat keleiviai priversti daug ilgiau kapanotis nuo jų iki norimos vietos. Pavyzdžiui, Stokholmas. „Ryanair“ skraidina į daugiau nei šimtą kilometrų į pietus nuo Švedijos sostinės esantį Skavstos oro uostą. Iš čia nusigauti iki Stokholmo autobusu užtruks beveik pusantros valandos ir kainuos per 160 kronų (beveik 50 litų). Be to, autobusai važinėja toli gražu ne per dažniausiai.