Šiemet gyvenamosios vietos deklaravimo paslauga aktuali ir į Lietuvą atvykusiems trečiųjų šalių piliečiams.
Gyventojų suinteresuotumą pastebintys Registrų centro konsultantai pateikia 4 šiuo metu aktualiausius klausimus ir atsakymus gyvenamosios vietos deklaravimo tema.
Atkreipiame dėmesį, kad Registrų centras nėra deklaravimo įstaiga – deklaravimo funkciją atlieka seniūnijos ar savivaldybės (ten, kur nėra seniūnijų).
1. Noriu pakeisti deklaruotą gyvenamąją vietą, kaip tai padaryti?
Gyvenamosios vietos deklaraciją galima pateikti:
a) seniūnijoje (pagal gyvenamąją vietą) ar deklaravimo funkcijas atliekančiame savivaldybės padalinyje
b) internetu per e. valdžios vartus (tik Lietuvos Respublikos piliečiai) – portale www.epaslaugos.lt iš paslaugų gyventojams pasirinkus kategoriją „Seniūnijos, savivaldybės“ ir paslaugą „Gyvenamosios vietos deklaravimas Lietuvoje“ arba „Gyvenamosios vietos deklaravimas išvykstant iš Lietuvos“.
c) internetu per Registrų centro savitarną (Lietuvos Respublikos piliečiai ir užsieniečiai, turintys leidimus gyventi Lietuvoje) – prisijungus prie savitarnos, pasirinkti horizontalioje menių juostoje Gyventojų registras, tuomet vertikalioje menių juostoje pasirinkti Gyvenamosios vietos deklaravimo paslaugos, pasirinkti Keičiu gyvenamą vietą ir paspausti mygtuką Tęsti.
2. Reikia pažymos apie savo ir šeimos narių gyvenamąsias vietas, kur kreiptis?
Pažymą apie savo ar (ir) savo nepilnamečių vaikų deklaruotą gyvenamąją vietą galima užsakyti Registrų centro savitarnoje. Prisijungus prie savitarnos horizontaliajame menių pasirinkti Gyventojų registras ikonėlę, tuomet vertikaliajame menių pasirinkti Gyvenamosios vietos deklaravimo paslaugos, tada Keičiu gyvenamą vietą, spausti Tęsti. Atsidariusiame lange pasirenkame Pažyma apie deklaruotą gyvenamą vietą.
Atkreiptinas dėmesys, kad šias pažymas reikia atsiimti deklaravimo įstaigose (seniūnijose ar savivaldybėse).
Pažymą apie savo ar savo nepilnamečių vaikų deklaruotą gyvenamąją vietą taip pat galima užsakyti ir atsiimti Registrų centre, pateikus vienkartinį prašymą. Prašymas gali būti pateikiamas paštu (pridedant prašymą teikiančio asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopiją), el. paštu (prašymą pasirašant elektroniniu parašu) arba atvykus į vieną iš Registrų centro klientų aptarnavimo padalinių.
3. Kaip gauti duomenis apie tai, kokie asmenys yra deklaravę savo gyvenamąją vietą man priklausančiame bute ar name?
Nekilnojamojo turto savininkas informaciją apie jam priklausančioje gyvenamojoje patalpoje gyvenamąją vietą deklaravusius asmenis gali gauti prisijungęs prie Registru centro savitarnos. Prisijungus horizontalioje menių juostoje reikia pasirinkti Gyventojų registras, tuomet vertikaliame menių pasirinkti Gyvenamosios vietos deklaravimo paslaugos ir išsiskleidusiame meniu pasirinkti Pažymos gyvenamosios patalpos savininkui (-ams) išdavimas.
Pažymą apie gyvenamąją vietą deklaravusius asmenis taip pat galima užsisakyti Registrų centrui pateikus vienkartinį prašymą.
Atkreipiame dėmesį, kad informaciją apie gyvenamojoje patalpoje gyvenamąją vietą deklaravusius asmenis galima gauti tik už tą laikotarpį, nuo kurio esama patalpų savininku.
4. Kaip sužinoti, kokia yra mano deklaruota gyvenamoji vieta?
Paprasčiausias būdas sužinoti savo deklaruotą gyvenamąją vietą yra prisijungus prie Registrų centro savitarnos horizontalioje menių juostoje pasirinkti Gyventojų registras, tuomet vertikalioje meniu juostoje pasirinkti Susipažinimas su savo duomenimis Gyventojų registre ir paspausti mygtuką Susipažinti.
Pažymą apie savo deklaruotą gyvenamąją vietą taip pat galima užsisakyti Registrų centrui pateikus vienkartinį prašymą.