„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Registrų centras: lengvinamos sąlygos ES piliečiams pradėti verslą Lietuvoje

Nuo šiol Europos Sąjungos (ES) šalių piliečiams pradėti verslą Lietuvoje tapo dar paprasčiau – pagrindinių nacionalinių duomenų tvarkytojas Registrų centras įdiegė galimybę ES piliečiams elektroniniu būdu, prisijungus prie elektroninės savitarnos sistemos, įregistruoti uždarąją akcinę bendrovę ar užsienio bendrovės filialą. Tokiu būdu užsieniečiams sutrumpėja ir atpinga bendrovės steigimas Lietuvoje, pranešė Registrų centras.
Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr. / 123RF.com nuotr.

„Siekdami įgyvendinti Europos Sąjungos skaitmeninės direktyvos nuostatas bei sudaryti sąlygas lengviau įsteigti verslą mūsų šalyje tiek Lietuvos, tiek kitų Europos Sąjungos valstybių piliečiams ir įmonėms, priėmėme sprendimą leisti tai daryti elektroniniu būdu. Manome, kad tai ne tik supaprastins biurokratines procedūras, tačiau ir leis pritraukti daugiau užsienio startuolių ir brandžių bendrovių į mūsų šalį, kurios sukurs naujų darbo vietų kvalifikuotiems darbuotojams“, – teigia ekonomikos ir inovacijų viceministrė Eglė Markevičiūtė.

Kiekvienais metais Registrų centre įregistruojama apie 13-15 tūkst. naujų juridinių asmenų, iš kurių apie 90 proc. registruojama elektroniniu būdu, teikiant prašymą per Registrų centro savitarną. Maždaug apie pusę kiekvienais metais įregistruojamų naujų juridinių asmenų sudaro uždarosios akcinės bendrovės.

„Registruoti bendrovę ir vėliau tvarkyti visus su jos valdymu susijusius reikalus internetu yra ir paprasčiau, ir greičiau, ir patogiau. Iki šiol prie savitarnos sistemos buvo galima jungtis tik su lietuviškomis elektroninėmis tapatybės atpažinimo priemonėmis, tačiau įdiegus reikalingus technologinius patobulinimus prie sistemos galės jungtis ir prašymus pateikti ES piliečiai su savo valstybėje išduotomis elektroninėmis atpažinties priemonėmis, taip pat asmenys turintys e. rezidento kortelę. Tikimės, kad tai palengvins įmonių steigimą užsieniečiams ir leis jiems dar patogiau naudotis pažangiomis elektroninėmis paslaugomis Lietuvoje“, – teigia Registrų centro generalinis direktorius Saulius Urbanavičius.

Daugiausiai užsieniečių akcininkų – iš kaimyninių šalių

Registrų centro duomenimis, šiuo metu tarp Lietuvoje veikiančių uždarųjų akcinių bendrovių akcininkų yra apie 11 tūkst. ES šalių fizinių ar juridinių asmenų, daugiausiai iš Latvijos, Vokietijos, Lenkijos, Estijos ir Jungtinės Karalystės. Iki šiol prašymus dėl naujos bendrovės įregistravimo teikiantys ES piliečiai tai turėdavo daryti per įgaliotus asmenis ar atvykę fiziškai į klientų aptarnavimo padalinį.

Prašymus elektroniniu būdu dėl bendrovių steigimo nuo šiol galės teikti ne tik Lietuvos, bet ir ES ir Europos ekonominės bendrijos piliečiai, prisijungę prie Registrų centro savitarnos su savo šalyje išduota el. atpažinties priemone, kuri atitinka ES reglamento dėl elektroninės atpažinties ir elektroninių operacijų patikimumo užtikrinimo paslaugų vidaus rinkoje (eIDAS) reikalavimus, taip pat užsienio piliečiai, prie sistemos prisijungę su savo e. rezidento kortele. Šie asmenys elektroniniu būdu galės teikti prašymus Lietuvoje įsteigti uždarąją akcinę bendrovę ar ES šalyje registruotos bendrovės filialą, pateikti ar pakeisti duomenis apie dalyvius į Juridinių asmenų dalyvių informacinę sistemą (JADIS).

Užsienio šalių piliečiai duomenų pildymui galės pasirinkti savitarnos sistemą anglų kalba ir tuomet visi sistemos automatiniu būdu generuojami steigimo dokumentai (įstatai, nuostatai, prašymai) bus sudaryti dviem kalbomis – anglų ir lietuvių. Be to, visus sistemos sugeneruotus dokumentus (pvz. sutikimą dėl buveinės suteikimo, įstatus ar nuostatus) bus galima atsiųsti ir, esant reikalui, pateikti juos pasirašyti užsienio piliečiams, o pasirašytus dokumentus įkelti į sistemą.

Steigiant uždarąją akcinę bendrovę kaupiamoji sąskaita galės būti atidaryta ne tik Lietuvoje, tačiau ir kitoje ES šalyje veikiančiame banke, tereikės pateikti sąskaitos atidarymą ir joje esančių lėšų pradiniam įnašui už akcijas faktus įrodančius dokumentus.

Galimybė ES piliečiams su savo el. atpažinties priemonėmis prisijungti prie Registrų centro savitarnos ir įregistruoti bendrovę Lietuvoje sukurta įgyvendinant ES direktyvos nuostatas dėl skaitmeninių priemonių ir procesų, naudojamų taikant bendrovių teisės aktus (Skaitmeninės direktyvos) nuostatus.

Registrų centro tvarkomame Juridinių asmenų registre šiuo metu yra įregistruota apie 250 tūkst. juridinių asmenų, iš kurių maždaug pusę sudaro uždarosios akcinės bendrovės. Lietuvoje juridinių asmenų įregistravimas internetu veikia nuo 2010 metų. Šiuo metu elektroniniu būdu galima įsteigti uždarąsias akcines bendroves, mažąsias bendrijas, viešąsias įstaigas, asociacijas, labdaros ir paramos fondus, individualias įmones. Remiantis Vyriausybės patvirtintais Registrų centro paslaugų įkainiais, uždarosios akcinės bendrovės registravimas internetu kainuoja vos 14,02 euro.

Pagrindinių nacionalinių duomenų tvarkytojas Registrų centras jau 25-erius metus tvarko pagrindinius valstybės informacinius išteklius – valstybės registrus ir informacines sistemas, remiantis jų valdytojų – skirtingų valstybės institucijų – nustatytomis tvarkomis ir taisyklėmis. Šiuo metu Registrų centras prižiūri 10 valstybinės reikšmės registrų ir apie 20 informacinių sistemų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs