Pranešime skelbiama, kad šiuo metu finansinių ataskaitų rinkinius už 2018 metus jau yra pateikę beveik 37,5 tūkst. juridinių asmenų. Tai yra beveik 3 proc. daugiau nei buvo pernai analogišku metu.
Daugiausiai finansinių ataskaitų sulaukta iš uždarųjų akcinių bendrovių – viso 26 tūkstančiai. Taip pat aktyviai už finansinius metus atsiskaito ir mažosios bendrijos (5,3 tūkst.), asociacijos (3,6 tūkst.), viešosios įstaigos (1,7 tūkst.).
Siekiant kaip įmanoma labiau palengvinti finansinių ataskaitų rinkinių teikimą vartotojams, parengta atmintinė su dažniausiai pasitaikančiais klausimais ir atsakymais apie finansinių ataskaitų teikimą. Su ja susipažinti galima Registrų centro interneto svetainėje. Taip pat šiomis savaitėmis deleguoti papildomi pajėgumai užtikrinant stabilų sistemos veikimą, valdant išaugusį pasikonsultuoti telefonu norinčiųjų kiekį.
Prievolę pateikti metines finansines ataskaitas už 2018 metus turi apie 176 tūkst. įvairių teisinių formų juridinių asmenų, tačiau apie 30 tūkst. juridinių asmenų yra laikomi neveiksniais, kelis metus iš eilės neteikiančiais jokių dokumentų Registrų centrui.
Už 2017 metus Registrų centras sulaukė beveik 90 tūkst. finansinių ataskaitų, didžiąją jų dalį (apie 66 tūkst.) sudarė uždarųjų akcinių bendrovių pateiktos ataskaitos.
Pildyti ir teikti finansines ataskaitas juridinio asmens vadovas ar įgaliotas asmuo gali prisijungęs prie Registrų centro elektroninės paslaugų sistemos. Daugiau informacijos apie finansinių ataskaitų elektroninių rinkinių pildymą ir teikimą galima rasti Registrų centro interneto svetainėje.
Teisės aktai numato, kad juridiniai asmenys, kurių finansiniai metai sutampa su kalendoriniais metais, metines finansines ataskaitas Registrų centrui turi pateikti kasmet ne vėliau kaip iki gegužės 31 d. Už metinių finansinių ataskaitų rinkinio nepateikimą numatyta administracinė atsakomybė, ji taikoma juridinio asmens vadovui – už šį pažeidimą skiriamų baudų dydis svyruoja nuo 200 iki 3 000 eurų.