Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

„Revolut“ klientas: įšaldė mano sąskaitą ir nepaaiškino kodėl

„Revolut“ klientas širsta, kad jo sąskaita buvo įšaldyta jam nepaaiškinus kodėl: „Jaučiuosi lyg koks teroristas“. Jam teko skubiai ieškoti, kur pervesti kelis tūkstančius eurų, ir jis dalijasi kitomis panašiomis istorijomis. Tačiau pati bendrovė pažymi, kad jai svarbiausia – nulinė rizika, todėl kilus bet kokių įtarimų, klientų sąskaitos bus įšaldomos.
Lietuvoje siūlys atlyginimus pervesti į „Revolut“ sąskaitas
Lietuvoje siūlys atlyginimus pervesti į „Revolut“ sąskaitas / „Revolut“ nuotr.

„Negaliu nepasidalinti informacija ir nemalonia patirtimi bei paraginti būti atsargiems naudojantis tokiais kaip „Revolut“, – piktą laišką atsiuntė skaitytojas Arnas (vardas pakeistas– 15min).

Anot jo, bendrovė Lietuvoje neturi biuro ar atstovybės, o susidūrus su problema, klientams nėra kur kreiptis.

Arnas pasakoja savo istoriją.

„Pasekmės, kurias galėtų patirti bet kas, gali būti visai ne paprastos ir nejuokingos. „Revolut“ kortelę gavau užsisakęs Lietuvoje per programėlę prieš kokius 2 metus, suviliotas reklamos ir paragintas kelių pažįstamų – mat patogu atsiskaityti užsienyje ar pervesti pinigus tarp draugų. Galėčiau laikyti save vienu iš pirmųjų pradėjusiųjų naudotis „Revolut“ paslaugomis. Tikrai buvo patogu – pripažįstu, ypač keliaujant užsienyje ar dalinantis išlaidomis tarp kolegų“, – pradėjo savo istoriją Arnas.

15min skaitytojo nuotr./Gautas pranešimas programėlėje
15min skaitytojo nuotr./Gautas pranešimas programėlėje

Anot jo, jis naudojosi ir kitomis „Revolut“ paslaugomis, tokiomis kaip telefono draudimas, jis patikina, kad buvo „lojalus ir susižavėjęs klientas“, visiems šią programėlę rekomenduodavo. Tačiau viskas pasikeitė per naujuosius – sausio 1-ąją.

„Man grįžtant iš kelionės Ispanijoje į Lietuvą, netikėtai gavau labai nekaltą pranešimą anglų kalba „Revolut“ programėlėje, kad mano prieiga prie sąskaitos laikinai apribota ir kad būčiau pasiruošęs pateikti papildomus dokumentus, kai manęs pasiteiraus. Atitinkamai ir kortele nebegaliu pasinaudoti, atsiskaityti – paprastai kalbant, užblokuota! Na iš tikrųjų girdėjau, kad „Revolut“ gavo banko licenciją, gal bus papildomų saugumo reikalavimų – tačiau manęs tai kaip ir nejaudina, nes žinau, kad mano pajamos ir pinigai legalūs, turiu visus pagrindžiančius dokumentus“, – sako Arnas.

15min skaitytojo nuotr./Atsakymų taip ir nepavyko gauti
15min skaitytojo nuotr./Atsakymų taip ir nepavyko gauti

Jis pateikia susirašinėjimo su „Revolut“ konsultantu kopijas – klausė, kokios informacijos reikės pateikti, kiek laiko truks patikrinti sąskaitą.

„Tačiau po 2 dienų gaunu tokį pranešimą: „Peržiūrėjus jūsų sąskaitą, mes nebegalime jums teikti paslaugų, ir laikinai suteikėme prieigą, kad galėtumėte skubiai persivesti lėšas kitur“, – nuostabos neslepia Arnas.

Jam pranešta, kad po to sąskaita visam laikui bus išjungta.

„Man net akys ant kaktos iššoko. Pirmiausia iškilęs klausimas, kuris kiltų bet kam, kas čia dedasi? Kokia priežastis, pagrindas?“, – sako Arnas.

Tačiau kiek beklaustų „Revolut“ konsultantų, jam taip ir nebuvo paaiškinta – jis buvo raginamas perkelti lėšas kitur.

15min skaitytojo nuotr./Atsakymų taip ir nepavyko gauti
15min skaitytojo nuotr./Atsakymų taip ir nepavyko gauti

„Taigi, beliko skubiai pervesti pinigus atgal į Lietuvos banko sąskaitą“, – sako Arnas ir mini, kad tai buvo keli tūkstančiai eurų.

Po to net ir susisiekti su konsultantu nebeliko galimybės – pokalbio lange buvo rašoma, kad konsultantas neprisijungęs.

„Taigi, pasijutau kaip koks teroristas ar nusikaltėlis. Bet jei toks būčiau, tai jau seniai būčiau sulaukęs VMI, FNTT ar policijos skambučių. O to nebuvo, ir žinau kad nebus“, – sako Arnas ir rėžė, kad „Revolut“ vartotojams rodo „vidurinį pirštą“.

Jis dalinasi socialiniuose tinkluose ir forumuose atrastomis kitomis panašiomis istorijomis – klientai, kurių sąskaitos užblokuotos, negauna paaiškinimų.

„Nors nesu aš fizinių ir skandinaviškų bankų šalininkas, nes jų įkainiai ir politikos tikrai nervina, bet nors žmoniškai elgiasi, jei iškyla problemų – t. y., bent galima nuvykti, pasiskambinti ir išsiaiškinti akis į akį, jei iš tikrųjų kažkam kilo abejonių dėl jūsų finansinių lėšų“, – sako Arnas.

Jis patikina, kad kreipėsi į Jungtinės Karalystės Finansinio elgesio tarnybą (FCA), kadangi Revolut“ veikia pagal šalyje išduotą licenciją.

Revolut“: netoleruojame jokios rizikos

Bendrovė „Revolut“ 15min atsiuntė paaiškinimą – atskiro kliento atvejo ji nenagrinėjo, tačiau teigė, kad netoleruoja jokios rizikos.

„Labai apgailestaujame, jei kuris nors iš klientų susiduria su jo netenkinančia patirtimi, naudojantis „Revolut“. Pirmiausiai noriu patikinti, kad klientui bendradarbiaujant su klientų aptarnavimo agentais, ir pateikiant prašomus dokumentus, problemų dėl sąskaitų užšaldymo nekyla“, – sako „Revolut“ atstovė spaudai Ieva Elvyra Kazakevičiūtė.

Anot jos, asmenims, kuriems priimtas sprendimas visai nebeteikti paslaugų, visada suteikiamas laikas ir galimybės atsiimti sąskaitoje esančias lėšas.

„Revolut“ nuotr./Lietuvoje siūlys atlyginimus pervesti į „Revolut“ sąskaitas
„Revolut“ nuotr./Lietuvoje siūlys atlyginimus pervesti į „Revolut“ sąskaitas

„Augant įmonei ir mūsų klientų skaičiui, turime nuolat atnaujinti savo apsaugos mechanizmus, kad visada būtume žingsniu toliau, nei galimos rizikos, taigi, turime naudoti ir daugiau skirtingų apsaugos įrankių, bei atlikti vis stipresnę klientų patikrą.

Visi bankai ir kitos reguliuojamos finansų institucijos privalo įvertinti savo klientų rizikingumą, o kadangi finansų pasaulyje rizikos faktoriai nuolat kinta, atitinkamai turi būti tobulinami ir patikros mechanizmai.

Tai reiškia, kad klientai turi būti iš naujo įvertinti, į vertinimo procesą įtraukiant naujus faktorius, pagal kuriuos nebuvo vertinami anksčiau - visas šis procesas yra kompanijos norimos prisiimti rizikos valdymas. Šiuo atveju pasirinkimai yra du: ar įmonė nori priimti riziką, ar ne“, – dėsto „Revolut“ atstovė.

Anot jos, „Revolut” pasirinkimas yra nulinė rizika, priimant sprendimus dėl įtarimų pinigų plovimu, nelegalių finansinių veikų ir teroristų finansavimo.

„Toks sprendimas iš tiesų sugriežtina mūsų klientų patikrą, atsiradus kokiems nors įtarimams dėl vartotojo rizikingumo - gali būti, kad vienas asmuo galės sėkmingai naudotis kurios nors kitos finansų institucijos paslaugomis, tačiau „Revolut“ bus įvertintas kaip pernelyg rizikingas. Pasikartosiu – tai priklauso nuo finansinės institucijos sprendimo dėl to, kokią riziką jie nori prisiimti“, – teigiama komentare.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos