Rokas Masiulis: Latvija naudojasi Astravu, kad perimtų Baltarusijos krovinius, bet čia pigiau

Susisiekimo ministras Rokas Masiulis ketvirtadienį kalbėdamas Seime patvirtino, kad Latvija bando pasinaudoti Lietuvos pozicija Astravo atominės elektrinės klausimu ir perimti dalį per Lietuvą keliaujančių krovinių. Tačiau, anot jo, Lietuva siūlo geriausias ekonomines sąlygas – sparčiausia ir pigiausią pristatymą, krovą, todėl ekonominių motyvų Baltarusija neturi.
Rokas Masiulis
Saulius Skvernelis / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Liberalas Kęstutis Glaveckas Seime kreipėsi į ministrą dėl krovinių problemos. Anot jo, Latvijos atstovai kas antrą savaitę susitinka su Baltarusijos vyriausybės atstovais ir kalbasi dėl viso krovinių srauto nukreipimo per Latvijos Liepojos uostą. Jis piktinosi, kad Lietuva dėl to nedaro jokių veiksmų ir su Baltarusija nesidera.

„30 procentų sumažėtų Klaipėdos uosto apyvarta, ir geležinkelių transporto srautai sumažėtų, kas reikštų tam tikrą ekonominę duobę ir krizės požymius. Mūsų kaimynai ir draugai latviai intensyviai ieško būdų, kaip perkelti tą srautą į Liepoją, o Lietuvą palikti ant ledo, ant mažų krovinių dozių“, – Vyriausybės valandoje kalbėjo K.Glaveckas.

R.Masiulis patvirtino, kad latviai bando pasinaudoti Lietuvos griežta pozicija dėl Astravo, jis patikino, kad ir Lietuvos atstovai dažnai susitikinėja su Baltarusijos atstovais.

„Aš pats su savo kolegomis esu susitikęs. Mes diskutuojame apie dalykinį bendradarbiavimą transporto srityje. Pirmiausia, aišku, nesmagu, kada mūsų kaimynai naudojasi mūsų padėtimi dėl Astravo atominės elektrinės. Mes vylėmės, kad jie mus šiame klausime parems, bet taip nėra“, – sako R.Masiulis.

Anot jo, iš Baltarusijos keliauja du krovinių srautai: didžioji dalis yra kalio trąšos, o kitas srautas – naftos produktai. Anot ministro, Baltarusija Lietuvoje jau turi įdirbį, čia traukiniai keliauja be jokių trikdžių.

„Per Lietuvą traukiniai važiuoja be sustojimų pačiu greičiausiu įmanomu būdu ir jiems tas kelias pigiausias. Iš ekonominės pusės paskatų baltarusiams ką nors keisti nėra. Mes nuolat investuojame, geriname sąlygas. Tuos srautus stengiamės aptarnauti taip, kad nekiltų noro keliauti kitu keliu“, – tikino R.Masiulis.

Jis aiškino, kad Latvija jaučia mažėjantį krovinių srautą iš Rusijos, todėl šalies padėtis blogesnė.

„Latvijoje senkant rusiškų krovinių srautams, desperacijos yra daugiau. Tačiau konkurencija visą laiką buvo. Reikia parodyti – suteikti geras kainas, ką mes ir darome, ir kol kas tas produktas važiuoja per Lietuvą. Tikiuosi, kad taip bus ir ateityje“, – sako susisiekimo ministras.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis