Pagal bendrasias pajamas liepą-rugsėjį didžiausią rinkos dalį užėmė Lietuvos paštas (34,4 proc.), „DPD Lietuva“ (20,9 proc.) ir „DHL Lietuva“ (9 proc.), rodo Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) duomenys.
Palyginti su pernai metų trečiuoju ketvirčiu, Lietuvos pašto ir „DHL Lietuvos“ rinkos dalys sumenko po 2,8 proc., „DPD Lietuvos“ – ūgtelėjo 2,7 proc.
Pašto siuntų skaičius liepą-rugsėjį, palyginti su antruoju metų ketvirčiu, sumažėjo 6,3 proc., pajamos, gautos už pašto siuntinius – sumenko 0,6 proc. Tačiau palyginti su tuo pat laikotarpiu pernai, trečiąjį ketvirtį siuntinių skaičius padidėjo 47,1 proc., pajamos – 27 proc.
RRT pabrėžia, kad rinkos duomenims šiais metais reikšmingos įtakos turi COVID-19 pandemija.
„Minėtą (trečiąjį – BNS) ketvirtį buvo atvertos visos fizinės prekybos erdvės, todėl pašto siuntinių skaičiaus augimas, lyginant su ankstesniais šių metų ketvirčiais, stabilizavosi, nes gyventojai sugrįžo apsipirkti ir į įprastas fizines parduotuves“, – pranešime teigė RRT.
Karantino atšaukimas didžiausią įtaką turėjo šalies viduje siunčiamų siuntų skaičiui – palyginti su balandžiu-birželiu, trečiąjį ketvirtį šių siuntinių skaičius sumažėjo 14,2 proc.
Tarptautinių siunčiamųjų pašto siuntinių skaičius tuo pat laikotarpiu išaugo 16,3 proc., gaunamųjų – 11 proc.
Pašto siuntinių, kurių svoris yra iki 31,5 kilogramo, trečiąjį ketvirtį buvo išsiųsta 6,5 proc. mažiau nei antrąjį. Šie pašto siuntiniai sudaro beveik 99 proc. visų pašto siuntinių.
Tuo metu korespondencijos siuntų skaičius, palyginti su antruoju ketvirčiu, sumažėjo 15,5 proc., palyginti su trečiuoju pernai metų ketvirčiu – 32,6 proc. ir siekė 10,2 mln. vienetų. Pajamos už korespondencijų siuntų siuntimą per ketvirtį sumažėjo 10,1 proc., per metus – 24,2 proc.
RRT pabrėžia, kad korespondencijos siuntų skaičius nuolat mažėja, nes vis daugiau korespondencijos siuntų siunčiama elektroniniu būdu, atsisakant popierinių laiškų.
Be to, anot tarnybos, prie korespondencijos siuntų skaičiaus mažėjimo prisidėjo ir karantino atšaukimas bei vasaros atostogų metas.
Rugsėjo pabaigoje pašto rinkoje realią veiklą vykdė 49 bendrovės.