RRT: pašto rinka antrąjį ketvirtį augo 12,4 proc.

Lietuvos pašto ir kurjerių rinka antrąjį šių metų ketvirtį siekė 52,65 mln. eurų – 12,4 proc. daugiau nei 2019 metų balandį-birželį (46,85 mln. eurų).
Kurjeris
Kurjeris / 123rf.com nuotr.

Didžiausią rinkos dalį pagal bendrąsias pajamas užėmė valstybės valdomas Lietuvos paštas – 35,2 proc., „DPD Lietuva“ – 22,1 proc. ir „Venipak“ – 9,3 proc., rodo Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) duomenys.

Pagal pašto siuntinių kiekį rinkos lydere pirmą kartą visu nagrinėjamu laikotarpiu (nuo 2018 metų antrojo ketvirčio) tapo „Omniva LT“, užėmusi 28,5 proc. rinkos ir išstūmusi į antrą vietą „DPD Lietuva“ su 26,2 proc. rinkos. Lietuvos paštas užėmė 21,4 proc. rinkos.

Tarnybos teigimu, antrojo ketvirčio pašto rinkos rezultatams turėjo įtakos dėl koronaviruso epidemijos paskelbtas karantinas.

„Karantino metu vis daugiau verslo veiklos persikeliant į internetinę erdvę ir populiarėjant elektroninei prekybai, augo ir pašto paslaugų, ypač siuntų pristatymo, poreikis“, – rašoma pranešime.

Pajamos už korespondencijos siuntas per metus mažėjo 18,2 proc. iki 15,18 mln. eurų (18,57 mln. eurų), už pašto siuntinius – augo 31,1 proc. iki 34,58 mln. eurų (26,37 mln. eurų).

Šių metų antrąjį ketvirtį iš viso pristatyta 19,84 mln. vienetų pašto siuntų – 1,3 proc. mažiau nei pernai tuo pačiu metu. Korespondencijos siuntų kiekis sumažėjo 20,4 proc. iki 12,07 mln. vienetų (15,16 mln.), tačiau pašto siuntinių kiekis išaugo 57,5 proc. iki 7,77 mln. vienetų (4,94 mln.).

RRT teigimu, Lietuvoje dėl karantino augant elektroninei prekybai, ypač išaugo šalies viduje siunčiamų pašto siuntinių skaičius – palyginamuoju laikotarpiu fiksuotas 66,6 proc. augimas. Lietuvos teritorijoje siųstų korespondencijos siuntų kiekis sumažėjo 20 proc.

Tarptautinių siunčiamųjų korespondencijos siuntų skaičius augo 20,4 proc., tarptautinių gaunamųjų mažėjo 35,5 proc. Tarptautinių siunčiamųjų pašto siuntinių skaičius augo 31,7 proc., tarptautinių gaunamųjų – didėjo 44,1 proc.

Universaliosios pašto paslaugos apimtis didėjo 3,3 proc. nuo 4,85 mln. iki 5 mln. vienetų, o pajamos iš šios paslaugos – 23,9 proc. nuo 6,77 mln. iki 8,39 mln. eurų.

Universaliosios pašto paslaugos apimtis palyginamuoju laikotarpiu sumažėjo 31,9 proc. – nuo 5 mln. iki 3,41 mln. vienetų, o pajamos sumenko 22,1 proc. – nuo 8,39 mln. eurų iki 6,53 mln. eurų.

Birželio pabaigoje pašto rinkoje veikė 49 bendrovės.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis