Anot RRT, tai didele dalimi lėmė pašto paslaugų kainų augimas, nes pašto siuntinių skaičius pernai išliko beveik nepakitęs – apie 45,5 mln., o korespondencijos siuntų kiekiai sumažėjo 14,4 proc. iki 39,8 mln.
„Nepaisant to, infliacija akivaizdžiai atsispindi pajamų statistikoje. Nors pašto siuntinių kiekis išliko panašus, visgi pernai fiksuotas 7,4 proc. už juos gautų pajamų augimas. Pajamos už pašto siuntinius sudarė net 76,4 proc. bendrųjų pašto sektoriaus pajamų ir siekė 196,6 mln. eurų. Korespondencijos siuntų kiekiams mažėjant, už jas gautos pajamos taip pat augo 8,1 proc. iki 55,2 mln. eurų“, – pranešime sakė RRT Strateginio valdymo grupės vadovė Indrė Jurgelionienė,
Pagal bendrąsias pajamas didžiausias rinkos dalis 2022 metais užėmė Lietuvos paštas – 27,6 proc., „DPD Lietuva“ – 20,4 proc., „Venipak Lietuva“ – 10,6 proc., „DHL Lietuva“ – 9,9 proc. ir „Omniva LT“ – 9,4 proc.
Pašto paslaugos teikėjų duomenys rodo, kad pernai investicijos į pašto tinklo, įskaitant paštomatų, plėtrą ir modernizavimą sumažėjo 3,6 proc. iki 18,7 mln. eurų .Iš viso pernai paštomatų skaičius augo 15 proc. iki 1521.
„Ne vienerius metus stebime tradicinių pašto paslaugos teikimo vietų, tokių kaip stacionariosios pašto paslaugos teikimo vietos, pašto dėžutės skaičiaus mažėjimo ir pašto siuntų savitarnos terminalų (paštomatų) plėtros tendenciją visoje Lietuvoje. Plėtra neaplenkia ir kaimiškų vietovių – pernai jose įrengta 90 paštomatų“, – teigė I.Jurgelionienė.
Metų pabaigoje daugiausia paštomatų, kaip ir prieš metus, turėjo „Omniva LT“ – 27,6 proc. (420 vnt.), Lietuvos paštas – 23,3 proc. (354), „DPD Lietuva“ – 19,9 proc. (303), „Venipak Lietuva“ – 16,5 proc. (251), „Itella Logistics“ – 12,4 proc. (189).