Tai reiškia ne tik didesnius per Lietuvos teritoriją vežamus krovinių srautus, bet ir tvirtesnes pozicijas prasidedančiose derybose dėl leidimų lietuviams šių metų pabaigai ir 2012 metams, ketvirtadienį rašo dienraštis „Verslo žinios“.
„Pastaruosius trejus metus Lietuva stengdavosi išsiderėti didesnį leidimų kiekį, o dabar Rusijos prašymas padidinti leidimų kvotą, kuria dalijamasi pariteto principu, reiškia, kad ir mes turėsime gauti tokį skaičių dvišalių leidimų“, – teigė susisiekimo ministro patarėjas Rolandas Bražinskas.
Rusija Lietuvos paprašė papildomai skirti 32 tūkst. dvišalių ir 2 tūkst. leidimų į Kaliningrado sritį. Anot R.Bražinsko, didesnį leidimų poreikį rusai argumentuoja padaugėjusiais vežimais į Rusiją iš Lietuvos ir atvirkščiai.
„Tai rodo ir didėjantį tranzitą per Lietuvą į Rusijos pusę. Spėju, kad po Rusijos ir Lenkijos transporto krizės, kuri buvo kilusi šių metų pradžioje, persiskirstė krovinių srautai, o mūsų sandėliai, logistikos centrai gauna didesnį kiekį krovinių, kurie anksčiau eidavo per Lenkiją. Šiuos krovinius veža ne tik mūsų vežėjai, jų atvažiuoja išvežti ir rusai“, – sakė R.Bražinskas.
Leidimų trūkumą jaučia ne tik Rusijos, bet ir Lietuvos vežėjai. Šiemet Lietuvai skirta 115 tūkst. dvišalių leidimų gabenti krovinius į Rusiją ir 2 tūkst. trišalių leidimų. Iki rugsėjo pradžios Lietuvos vežėjai jau buvo panaudoję 93,7 tūkst. dvišalių leidimų ir visus trišalius leidimus.
Dėl papildomų leidimų šių metų pabaigai ir dėl 2012 metų leidimų kvotos bus deramasi ketvirtadienį ir penktadienį Maskvoje vyksiančiame Lietuvos ir Rusijos mišrios kelių transporto darbo grupės posėdyje.