Rusija pranešė, jog „Apple“ sumokėjo 12,1 mln. JAV dolerių baudą

Maskva pirmadienį pranešė, kad JAV technologijų milžinė „Apple“ sumokėjo 906 mln. rublių (12,1 mln. JAV dolerių) baudą, paskirtą Rusijos teismų dėl neva piktnaudžiavimo dominuojančia padėtimi rinkoje.
„Apple“
„Apple“ / 123RF.com nuotr.

Kremlius pastaraisiais metais izoliavo Rusiją nuo Vakarų technologijų milžinių, kurios, jo nuomone, kelia grėsmę Maskvos gebėjimui kontroliuoti informacijos platinimą tarp rusų.

„Apple“ sumokėjo 906 mln. rublių antimonopolinę baudą“, – pareiškė Rusijos federalinė antimonopolinė tarnyba (FAS), patvirtindama, kad šalies institucijos gavo lėšas.

„Apple“ sustabdė savo produktų pardavimą Rusijoje netrukus po to, kai praėjusių metų vasarį Kremlius įsiveržė į Ukrainą.

Bylą prieš „Apple“ iškėlė Rusijos kibernetinio saugumo įmonė „Kaspersky Lab“, kurią 2022 metų kovo mėnesį Jungtinės Valstijos pripažino keliančia grėsmę nacionaliniam saugumui.

„Kaspersky Lab“ 2020 metais pasiskundė, jog „Apple“ užblokavo prieigą prie rusų įmonės naujai sukurtos tėvų kontrolės programos, nes amerikiečių bendrovė neva buvo pasirengusi pasiūlyti panašią paslaugą.

„Apple“ kiek anksčiau sakė naujienų agentūrai AFP „pagarbiai nesutinkanti“ su vertinimu, kad ji piktnaudžiavo savo padėtimi rinkoje.

Ji apskundė sprendimą, tačiau Rusijos teismai jį paliko galioti.

Rusija 2021 metais priėmė įstatymą, reikalaujantį, kad visi šalyje parduodami įrenginiai su prieiga prie interneto būtų su įdiegta patvirtinta Rusijos bendrovių gaminama programine įranga.

Prieštaringai vertinamas įstatymas, pramintas „anti-„Apple“ įstatymu, priimtas siekiant skatinti Rusijos technologijų įmones, tačiau kritikai teigia, kad tai buvo mėginimas sugriežtinti valstybės kontrolę internete.

Į privalomų programų sąrašą įtrauktos ir „Kaspersky“ sukurtos programos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis