Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Rusiją vežėjams pakeis Azerbaidžanas ir Marokas?

Dėl Rusijos embargo naujų rinkų teks ieškoti ir vežėjams , pirmiausia – maisto produktus į kaimyninę šalį gabenusiems šaldytuvais. „Linavos“ asociacija tikisi, kad vežėjams, kaip ir mėsos ar pieno perdirbėjams, šioje situacijoje pagelbės valstybė.
Kasablankos dangoraižiai
Kasablankos dangoraižiai / 123rf.com nuotr.

Šaldytuvais prekes vežančios įmonės, anot „Linavos“ prezidento Algimanto Kondrusevičiaus, jau dabar yra gavusios pranešimų, kad didžioji dalis užsakymų į Rusiją atšaukiami.

„Praėjusios savaitės pabaigoje buv anuliuota daug užsakymų šaldytuvams, kurie turėjo gabenti maisto produktus į Rusiją. Kalbėjau  su vežėjais, jie sakė, kad iki 50 proc. visų užsakymų buvo anuliuota“, – pasakoja A. Kondrusevičius.

Iš 27 tūkst. tarptautinėse rinkose dirbančių Lietuvos vilkikų 7–8 tūkst. – šaldytuvai. Maždaug trečdalis jų prekes veždavo tik į Rusiją

Anot jo, iš 27 tūkst. tarptautinėse rinkose dirbančių Lietuvos vilkikų 7–8 tūkst. – šaldytuvai. Maždaug trečdalis jų prekes veždavo tik į Rusiją.

Embargo poveikį jau pajutusios vaisių ir daržovių vežimu užsiimančios įmonės vadovas Dainius Drūteika sako, kad, norint išsilaikyti, dabar reikės keisti ir rinką, ir prekių srautus.   

„Praktiškai visi klientai yra sustabdę einamuosius kontraktus. Mes grįžtame iš Rusijos, statome į kampą vilkikus ir žiūrime, ką daryti toliau. Šiandienos planas B – persiorientuoti į Europos rinką. Tai – turbūt vienintelis variantas užsidarius Rusijos rinkai. Kitų stebuklų neprigalvosi. Klausimas, kiek tai rentabilu ir kas dabar atsitiks pačioje Europos rinkoje“, – planais dalijasi UAB „Hofa“ direktorius D. Drūteika.

Vežėjai neatmeta, kad dėl didelės konkurencijos, norėdami  rasti vietą gausiai užpildytoje Europos rinkoje, jie turės mažinti kainas. Suprantama, bus ieškoma naujų užsakovų ir naujų šalių.

Kaip vieną iš galimų naujų rinkų vežėjai mini Maroką, užsimena ir apie Azerbaidžaną

„Nemanau, kad čia bus lengva ir paprasta padaryti, tačiau mes apie tai kalbėsime ir su valstybės institucijomis ir be valstybės pagalbos tikrai neišsiversime. Tai gali būti ir teisinė pagalba per valstybines sutartis, ir parama perorientuojant iš vienų rinkų į kitas. Žemės ūkis gauna paramą iš ES, transportas irgi yra svarbi Lietuvos ūkio šaka ir turi teisę į tam tikrą valstybės supratimą ir sprendimus“, įsitikinęs A. Kondrusevičius.

Kaip vieną iš galimų naujų rinkų vežėjai mini Maroką, užsimena ir apie Azerbaidžaną. Tačiau kelias į tas šalis esą gali būti ilgas. Kol kas asociacija tik renka informaciją, analizuoja padėtį ir dalija patarimus, kaip elgtis, kai  Rusija krovinio nepriima.

Iki pirmadienio ryto iš Rusijos ir nuo pasienio su Baltarusija buvo sugrąžinta apie 20 Lietuvos vilkikų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos