Rusijos bankas kilstelėjo bazines palūkanas iki 19 proc.

Rusijos centrinis bankas penktadienį pakėlė bazinę palūkanų normą vienu procentiniu punktu iki 19 proc. dėl vėl įsisiūbavusios infliacijos, kuri, kaip tikimasis, artimiausiais mėnesiais nenurims ir 2024-aisiais viršys 6,5-7 proc. prognozę.
BNS nuotr.
BNS nuotr.
Temos: 1 Rusija

Sprendimas griežtinti pinigų politiką priimtas antrą posėdį iš eilės, ir šįkart pateisino rinkos lūkesčius.

Metų infliacija Rusijoje rugpjūtį išliko aukščiausiame nuo pernai vasario 9,1 proc. lygyje, daugiau nei dukart viršijančiame centrinio banko nustatytą 4 proc. tikslinę ribą.

Reguliuotojas pabrėžė, jog skolinimosi išlaidos vėl didinamos, nes vidaus paklausa ir toliau auga sparčiau už pasiūlą. Vartotojų aktyvumas išlieka stiprus, darbo rinka įtempta, nedarbo lygis įsitvirtino rekordinėse žemumose, pirmiausia dėl mobilizacijos karui Ukrainoje susiformavus vyrų darbo jėgos stygiui, tuo tarpu atlyginimai auga sparčiau nei darbo našumas.

Infliacija „agresyviai“ viršijo prognozes, jos augimo rizikos stiprėja, blogėjant užsienio prekybos rodikliams, todėl pinigų politikos griežtinimas pateisinamas, nurodoma centrinio banko pranešime.

2022-ųjų vasarį Kremliaus pradėta invazija į Ukrainą paskatino Vakarus skelbti Rusijai virtinę ekonominių sankcijų, dėl kurių smarkiai krito rublio kursas bei dar labiau įsibėgėjo jau ir taip tuomet didelė infliacija. Reaguojant į tai bazinės palūkanos buvo skubiai daugiau nei padvigubintos – kilstelėtos iki 20 procentų. Per kelis tolesnius mėnesius, panikai nurimus, jos buvo grąžintos į ankstesnį lygį, o antrąją praėjusių pusę keliais etapais pakeltos iki 16 procentų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis