Rusijos oro linijų saulėlydis? 30 bendrovių gresia bankrotas

Trys dešimtys mažų ir vidutinių Rusijos oro linijų bendrovių, kurios aptarnauja daugiau nei ketvirtadalį (26 proc.) šalies keleivių srauto, 2025 metais gali bankrutuoti, rusų dienraščiui „Izvestija“ sakė rinkos dalyviai.
Rusijos oro linijų bendrovės
Rusijos oro linijų bendrovės / Shutterstock nuotr.

Staigus finansinės padėties pablogėjimas ir eksploatavimo sertifikatų atšaukimas oro vežėjams gali sukelti rimtų pasekmių dėl susikaupusių skolų už užsienio orlaivių nuomą.

2022 metais įvedus sankcijas daugelis tokių įmonių nustojo mokėti lizingo įmokas. 2025 metais Vyriausybė leido nurašyti skolas, tačiau šios sumos bus apmokestinamos 25 proc. pajamų mokesčiu. Ši finansinė įtampa gali priversti juos užsidaryti.

Sutartys su užsienio savininkais vis dar galioja

Rusų oro linijų kompanijos „NordStar Airlines“ generalinis direktorius Leonidas Mochovas anksčiau laiške Oro transporto asociacijai pastebėjo, kad nepaisant to, jog orlaiviai įtraukiami į Rusijos registrą ir toliau vykdomi vidaus skrydžiai, nuomos sutartys su užsienio savininkais vis dar galioja.

Tuo tarpu oro vežėjai pinigus už lizingą nukreipė į orlaivių skraidymo tinkamumo palaikymą, kuris brango dėl sankcijų.

Tuo pačiu metu, kaip pažymėjo L. Mochovas, tik didelės oro linijos – „Aeroflot“, „Ural Airlines“ ir „S7 Airlines“ – galėjo įsigyti pirktus lizingu lėktuvus, naudodamos Nacionalinio gerovės fondo lėšas. Pirmąjį 2024 metų ketvirtį įsigytų orlaivių skaičius pasiekė 165 iš 400, kurie buvo lizinguojami užsienyje, skaičiavo žiniasklaidos ir medijos grupė RBC.“

Shutterstock nuotr./Rusijos oro linijų bendrovės
Shutterstock nuotr./Rusijos oro linijų bendrovės

Nori apsaugoti oro linijų interesus

Dėl mažų ir vidutinių oro linijų bankroto grėsmės Oro transporto asociacija rengia pasiūlymus dėl Mokesčių įstatymo pataisų, kad būtų apsaugoti oro linijų interesai, skelbia „Izvestija“.

Beveik visas Rusijos oro vežėjų parkas buvo registruotas Bermuduose, Airijoje ir kitose Europos šalyse, o vidutinis mokėjimas už nenaujus „Airbus A320“ lėktuvus siekdavo 80–150 tūkst. JAV dolerių per mėnesį, sako skrydžių saugos ir sertifikavimo tarnybos „RunAvia“ įkūrėjas Andrejus Patrakovas.

Pasak jo, panaudoti kitoms reikmėms lizingo mokėjimai neturėtų būti laikomi pajamomis ir apmokestinami, nes jie skiriami orlaivių skraidymo tinkamumo palaikymui.

„Nurašytos kreditorių skolos priskiriamos prie „ne iš pagrindinės veiklos gaunamų pajamų“, o „sutaupytos“ lėšos pripažįstamos pelnu ir apmokestinamos“, – pažymėjo advokatų kontoros S&K projektų vadovas Borisas Romanovas.

„Oro transporto asociacijos iniciatyva siekiama, kad negrąžintos skolos užsienio lizingo bendrovėms nebūtų pripažįstamos pelnu. Mokesčių įstatyme jau yra pavyzdžių, susijusių su kitais užsienio kreditoriais“, – apibendrino B.Romanovas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis