Rusijos verslininkai vis dažniau nori patentuoti prekės ženklus, siejamus su kruvinuoju komunistinės imperijos diktatoriumi. Šiuo metu į šalies patentų biurą jau paduoti prašymai registruoti prekių ženklus „StalinLife“, „Koba“, Stalinskaya“ bei „Kremliovskij gorec“.
Degtinė „Putinka“ tapo labai populiaria, o „Volodia i Medved“ nepasiteisino.
„Į mus kreipėsi nemažai klientų, norinčių įgyti teisę į su Stalinu susijusius prekės ženklus. Manau, kad tai susiję su tuo, kad jie pajuto, kad dabar tuo būtų galima sėkmingai pasinaudoti“, – teigė patentų įmonės prezidentas Anatolijus Aronovas.
Jis paaiškino, kad stiprėjant Rusijos izoliacijai, dalis šalies gyventojų savo šalį įsivaizduoja kaip apsiaustą tvirtovę, o būtent tokiems vartotojams ir yra skiriamos „Stalino“ prekės ženklu pažymėtos prekes.
„Be to, jis iki šiol yra vienas iš labiausiai atpažįstamų istorinių veikėjų“, – pridūrė A.Aronovas.
Jis pažymėjo, kad Stalino vardu naudojasi ir jo gerbėjai, ir priešininkai.
Ekspertas pažymėjo, kad norint išvystyti prekės ženklą, į jį reikia nemažai investuoti, tačiau ir tai ne visada lemia jo sėkmę.
„Pavyzdžiui, degtinė „Putinka“ tapo labai populiaria, o „Volodia i Medved“ nepasiteisino“, – teigė A.Aronovas.
Ekspertai taip pat pažymi, kad su istoriniais veikėjais siejamus prekės ženklus yra sunku užregistruoti – reikalingas bent jau jų įpėdinių sutikimas.
Kita vertus, galima pasinaudoti tuo, kad sugalvotas prekės ženklas, nors ir turi aliuzijų į konkrečius asmenis, tačiau iš tiesų tėra kūrybos vaisius. Taip teigiant buvo užregistruoti „Putinka“ ir „Volodia i Medved“ prekiniai ženklai.
Tačiau prekės su užuomina į Sovietų Sąjungos diktatorių populiarios ne tik Rusijoje. Štai Rumunijoje degtinė „Stalinskaya“ užima net trečdalį šalies degtinės rinkos.