„Ryanair“ vadovas paskelbė, kad atsisakys popierinių bilietų, registracijos kasų

„Ryanair“ generalinis direktorius Michaelas O'Leary paskelbė apie planus iki 2025 m. gegužės mėn. atsisakyti spausdintų bilietų ir tapti pirmąja oro transporto bendrove pasaulyje, kuri visiškai atsisakys popierinių dokumentų, skelbia „The Telegraph“.
"Ryanair" skrydžių bendrovė
"Ryanair" skrydžių bendrovė / Shutterstock nuotr.

Programėle naudojasi apie 60 proc. „Ryanair“ keleivių. M.O'Leary sako, kad tikisi, jog iki metų pabaigos šis skaičius padidės iki 80 proc., o kitų metų pavasarį pasieks 100 proc. Esą bus atsisakyta ne tik spausdintų bilietų – fizinės registracijos kasos taip pat gali tapti praeitimi.

Keliauti taps sklandžiau?

M.O'Leary sakė, kad iš pradžių nenorėjo imtis šio žingsnio: „Esu vienas iš paskutiniųjų žmonių, kurie vis dar ateina su popieriniu bilietu, bet programėlė labai informatyvi - praneša, kurių vartų link eiti, informuoja, jei skrydis vėluoja.“

Šiuo metu iš keleivių, pamiršusių užsiregistruoti internetu prieš atvykstant į oro uostą, imamas 55 svarų sterlingų mokestis. M.O'Leary teigia, kad panaikinus registracijos stalus ir popierinius bilietus, niekam nebereikės mokėti už bilieto atspausdinimą oro uoste.

„Išnyks registracijos oro uoste mokesčiai. Todėl manau, kad keliauti taps sklandžiau ir paprasčiau visiems“, – sakė jis.

Shutterstock nuotr./"Ryanair“ skrydžių bendrovė
Shutterstock nuotr./"Ryanair“ skrydžių bendrovė

Kyla klausimų dėl įgyvendinimo

Tačiau šiuo metu apie šį pokytį nėra skelbiama daug detalių. „Ryanair“ atstovas patvirtino, kad planai iš tiesų vykdomi, tačiau šiuo metu daugiau informacijos nėra. Be to, yra klausimų, į kuriuos reikia atsakyti. Vienas jų, ką daryti, jei klientas neturi išmaniojo telefono?

Kad ir kaip sunku patikėti, svetainės „uSwitch“ duomenimis, maždaug kas dešimtas suaugęs britas (8 proc. gyventojų) neturi išmaniojo telefono. Kol kas neaišku, kokios bus galimybės keliautojams, neturintiems išmaniojo telefono arba galimybės naudotis įrenginiu, kurį jie galėtų pasiimti su savimi į oro uostą.

„Ryanair“ atstovai savo ruožtu tikina, kad keleiviai nepraleis savo skrydžių dėl techninių problemų su mobiliaisiais įrenginiais, nes užsakymo informaciją bus galima gauti prie vartų. Tačiau lieka neaišku, kaip keleivis, neturintis bilieto, praeis pirmąją įlaipinimo patikrą prieš pereidamas saugumo patikrą, ypač jei nėra registracijos langelio, kur būtų galima gauti atspausdintą bilietą.

Daugelyje vietų yra nepriimami skaitmeniniai įlaipinimo bilietai, įskaitant Turkiją (išskyrus Dalamaną) ir Tiraną Albanijoje: „Klientai, keliaujantys iš šių oro uostų, turi užsiregistruoti internetu ir atsispausdinti popierinį įlaipinimo bilietą skrydžiams“, – savo svetainėje rašo „Ryanair“.

Norint 100 procentų skaitmenizuoti šiuos oro uostus turėtų būti atliktas kapitalinis sistemų remontas: kai kur bilietų patikrinimai vis dar atliekami rankiniu būdu.

Shutterstock nuotr./"Ryanair“ skrydžių bendrovė
Shutterstock nuotr./"Ryanair“ skrydžių bendrovė

Skatina turėti skaitmeninius bilietus

Nė viena oro linijų bendrovė visiškai neuždraudė popierinių bilietų, tačiau kitos pigių skrydžių bendrovės, pavyzdžiui, „Wizz Air“, skatina skaitmeninius bilietus ir ima mokestį, jei nepavyksta užsiregistruoti internetu ir reikia atsispausdinti bilietą prie registracijos langelio.

Daugybė oro uostų naudoja veidų atpažinimo sistemas ir savitarnos kioskus, kai kurie skatina naudoti skaitmeninius bilietus, kad pagreitintų darbą. Naudodamas biometrinius duomenis, Zayed tarptautinis oro uostas Abu Dabyje planuoja ilgainiui leisti keleiviams keliauti per oro uostą neparodžius nė vieno dokumento.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis