Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Rytoj bus geriau: trečdalis Baltijos šalių verslininkų 2022 metais planuoja plėtrą

„Luminor“ banko apklausa rodo, kad Baltijos šalių smulkios ir vidutinės įmonės (SVĮ) mano, kad sunkiausia pandemijos dalis išgyventa – daugiau nei trečdalis Lietuvoje ir Latvijoje, bei daugiau nei pusė Estijoje apklaustų bendrovių 2021 metus vertina teigiamai, o trečdalis apklaustųjų kitąmet planuoja plėtrą. Teigiama perspektyva matoma ir bendrovių finansiniuose rezultatuose – daugiau nei 50 proc. įmonių šiemet pavyko išlaikyti arba padidinti apyvartą, rašoma pranešime spaudai.
Vytis Žegužauskas
Vytis Žegužauskas / Asmeninio archyvo nuotr.

Optimistiškiausiai šiemet nusiteikę Estijos verslo atstovai – 52 proc. jų apklausoje nurodė, kad šiuos metus, palyginti su 2020 m., vertina teigiamai. Tuo tarpu Lietuvos ir Latvijos bendrovių nuomonė šiek tiek santūresnė – teigiamai 2021 m. įvertino 38 proc. Lietuvos ir 43 proc. Latvijos įmonių atstovų. Apie trečdalis respondentų Baltijos šalyse teigia, kad situacija šiemet, palyginti su 2020 m., nepakito. Tuo tarpu neigiamai 2021 m. įvertino apie 20 proc. Lietuvos, 16 proc. Latvijos bei 11 proc. Estijos verslo atstovų.

„Pirmieji pandemijos metai smulkiam ir vidutiniam verslui buvo sudėtingesni – karantino ribojimai pakeitė vartotojų elgesį, tad pernai apyvartos mažėjimą, palyginti su 2019 metais, fiksavo daugiau nei pusė mūsų apklaustų bendrovių Baltijos šalyse. Priešinga tendencija matoma šiemet – daugiau bendrovių arba išlaikė tas pačias apyvartos apimtis, arba jas netgi augino, kas rodo, kad smulkus ir vidutinis verslas jau prisitaikė prie pandemijos sąlygų ir jos pradžioje vyravusi šoko būsena baigėsi”, - sakė „Luminor“ banko verslo klientų skyriaus vadovas Vytis Žegužauskas.

Šiais metais, palyginti su 2020 m., apyvartą padidinti pavyko penktadaliui apklausos respondentų – 23 proc. Lietuvos ir Estijos, bei 18 proc. Latvijos įmonių atstovų. Tą patį apyvartos lygį, kaip ir pernai, išlaikė 30 proc. Lietuvoje ir Estijoje, bei 34 proc. Latvijoje apklaustų bendrovių. Tuo tarpu mažėjančias apimtis fiksavo apie 37 proc. Latvijoje, 34 proc. Lietuvoje ir 31 proc. Estijoje apklaustų smulkaus ir vidutinio verslo atstovų.

„Šis laikotarpis yra neįprastas, todėl ir apklausos rezultatai nevienareikšmiai. Viena vertus, matome, kad baimė dėl pandemijos įtakos SVĮ mažėja – daugiau nei pusė jų nurodė, kad net jei pandemijos valdymo priemonės Baltijos šalyse griežtėtų, tai neturėtų įtakos jų veiklos tvarumui. Tačiau tos bendrovės, kurios veiklos ateinančiais metais plėsti neketina, nurodo, kad viena pagrindinių to priežasčių – nenuspėjamumas dėl pandemijos ir kitų pasaulinių įvykių poveikio jų veiklai“, - sakė V.Žegužauskas.

Apklausoje paaiškėjo, kad ateinančiais metais plėsti veiklą planuoja daugiau nei trečdalis Baltijos šalių bendrovių (38 proc. Lietuvoje, 34 proc. Latvijoje ir 32 proc. Estijoje). Smulkaus ir vidutinio verslo atstovai Lietuvoje ir Estijoje teigia, kad 2022 m. didins pardavimo apimtis, o Latvijos verslininkai dažniau kurs naujas paslaugas arba produktus. Didinti eksporto apimtis ateinančiais metais ketina apie 18 proc. Lietuvoje, 29 proc. Latvijoje ir 22 proc. Estijoje apklaustų respondentų.

Pagrindinės priežastys, kodėl dalis įmonių 2022 m. veiklos plėsti neketina šiemet panašios kaip ir pernai – apie trečdalis Lietuvos ir Estijos bendrovių, bei daugiau nei pusė Latvijos verslininkų veiklos neplės dėl nenuspėjamumo, kurį sukelia pandemija ir kiti pasauliniai įvykiai. Lietuvoje apklausti įmonių atstovai taip pat dažnai nurodo papildomų investicijų verslo plėtrai trūkumą.

„Luminor“ banko apklausa buvo atlikta 2021 m. rugsėjį, bendradarbiaujant su rinkos tyrimų bendrove „Norstat“. Apklausos dalyviai – 750 Baltijos šalių SVĮ vadovai ir padalinių vadovai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos