„Reikia grįžti į Vyriausybę tą sužiūrėti, nedaryti karštų išvadų, problema išlieka dėl augančios transporto taršos ir ieškoti efektyvių priemonių. Mokestis buvo viena iš tų priemonių“, – BNS sakė S.Gentvilas.
Tuo metu po Seimo posėdžio ministras kalbėjo, jog daugiau apie šį mokestį tikriausiai nebebus kalbama.
„Po šiandienos apie mokestį nebegirdėsime, man atrodo (...) Šiuo atveju aš nieko netaisysiu dėl automobilių taršos mokesčio. Tai iš tikrųjų aiškus signalas, o priemonių tikrai reikės, nes problema išlieka“, – žurnalistams sakė ministras.
„Kol kas negirdėjau jokių pasiūlymų, kaip spręsti kitaip. Seimo salėje net neprasidėjo diskusija, nes po pateikimo ji turėjo prasidėti, tai turiu rimtai įsivertinti, jei net nenorima pradėti diskusijos, tai gal neverta eikvoti laiko, o susikoncentruoti į tai, apie ką norima diskutuoti Seime, bet aš pasiūlymų negirdėjau“, – BNS kalbėjo S.Gentvilas.
Ministras taip pat pareiškė, jog transporto tarša visų pirma yra Susisiekimo ministerijos problema, o mokesčiai – Finansų ministerijos klausimas, todėl bus tariamasi su šiomis ministerijomis.
„Reikės sėsti su Susisiekimo ministerija ir klausti, kaip jie įsivaizduoja sumažinti. Pasaulio lyderiai ne veltui renkasi į Glazgą ir kitur, kad darytų, o ne sėdėtų ramiai ant fotelio ir nedarytų nieko“, – BNS sakė S.Gentvilas.
„Finansų ministerija turi Mokesčių darbo grupę, tačiau mes skubėjome, nes matome, kad problemos yra didelės, todėl mes truputį anksčiau baigėme, dėl to aš einu į tribūną, ne finansų ministrė. Matysime, gal bus kitų mokesčių, bet čia jau bus Finansų ministerijos lūpomis“, – Seime kalbėjo ministras.
S.Gentvilas taip pat teigė, kad Europos Sąjungos sankcijos Lietuvai, jei nebus pasiekti tikslai, yra realios.
Seimas trečiadienį atmetė įstatymą, kuriuo siūloma atsisakyti automobilių registracijos mokesčio ir palikti tik kasmet mokamą taršos mokestį.
Aplinkos ministerija siūlė mokestį rinkti nuo 2023 metų, bet pereinamuoju laikotarpiu jis būtų perpus mažesnis, o visa apimtimi pradėtų galioti 2025 metais.
„Valstietė“ Laima Nagienė įsitikinusi, kad mokestis įvedamas ne pačiu tinkamiausiu laiku, nes smogs gyventojams, kurių pajamos dėl kylančių elektros, dujų, maisto kainų ir taip mažėja.
Lietuvos regionų frakcijos narės Agnės Širinskienės teigimu, siūlomas mokestis būtų ne taršos, o automobilio kaip turto.