S.Gentvilas: vandens tiekimo įmonių tarifus siūloma nustatyti du kartus per metus

Dėl augančių energijos išteklių kainų vandentvarkos įmonėms patiriant nuostolių Aplinkos ministerija siūlys, kad jų tarifai būtų peržiūrimi du kartus per metus. Tam bus siūloma keisti geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo įstatymą.
Simonas Gentvilas
Simonas Gentvilas / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

„Taip, mes įtrauksime (į įstatymą nuostatą – BNS), kad du kartus per metus gali būti kaina peržiūrima, jeigu energetikos ištekliai padidėja. Iš tikrųjų kaina turi įskaičiuoti viską“, – trečiadienį prieš Vyriausybės posėdį žurnalistams sakė Aplinkos ministras Simonas Gentvilas.

Kita vertus, jo teigimu, vien vandens tarifų peržiūra mažoms įmonėms nepadės išspręsti visų problemų – jos pačios esą taip pat turi efektyvinti veiklą.

Pasak ministro, tokias pataisas Seimui Vyriausybė planuoja pateikti dar šį mėnesį.

„Mes matome, kad mažosiose regionų įmonėse 60 proc. vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo tarifo yra darbuotojų atlyginimai – reiškia, investicijoms pinigų nelieka. Kaip efektyvėti – stambintis ir jungtis – tas pačias technines galimybes panaudoti didesnėms teritorijoms“, – sakė aplinkos ministras.

Lietuvos vandens tiekėjų asociacijos direktorius Vaidotas Ramonas ankčiau BNS teigė, jog pabrangus energetiniams resursams, kurie sudaro apie dešimtadalį vandentvarkos įmonių kaštų, pastarosios atsidūrė ties nemokumo riba, tačiau bankrutuoti negali, nes tiekia viešąją paslaugą.

Valstybinė energetikos reguliavimo tarybos (VERT) atstovai tuomet teigė, jog vandens tiekėjai dramatizuoja padėtį, nes į jų tarifus jau įskaičiuojami pabrangę energetiniai ištekliai ir didesnis darbo užmokestis – dalies įmonių paslaugų kainos jau padidėjo apie 15-20 procentų.

VERT teigimu, dėl to kiek kartų per metus turėtų būti perskaičiuojami vandens tiekimo įkainiai turėtų spręsti Vyriausybė, nes dabartinė tvarka yra nustatyta įstatyme.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis