Premjero teigimu, Vyriausybė negali remdamasi abejotinomis prielaidomis priimti sprendimų, kurie trukdytų Klaipėdos uostui ir „Lietuvos geležinkeliams“ gauti pajamų iš baltarusiško tranzito.
„Jeigu yra rizikos nacionaliniam saugumui, jos turi būti identifikuotos, taip pat pateiktos rekomendacijos, kaip jos turi būti suvaldytos, tas yra ir padaryta“, – žurnalistams Vyriausybėje trečiadienį sakė S.Skvernelis.
„Valdant rizikas, negali būti taip, kad abejotinos prielaidos pakirstų mūsų galimybę turėti valstybei ir valstybės biudžetui, jos žmonėms pakankamai dideles įplaukas - aš kalbu apie šių krovinių reikšmę „Lietuvos geležinkeliams“ ir Klaipėdos uostui, o tai yra milžiniška, didelė dalis mūsų valstybės pajamų, čia emocijos arba noras politikuoti negali nustelbti to“, – pridūrė premjeras.
„Rizikos yra, rizikos žinomos, rizikų valdymo rekomendacijos yra pateiktos“, – sakė S.Skvernelis.
Vyriausybė uždarame posėdyje yra svarsčiusi klausimą dėl „Birių krovinių terminalo“ planų įsigyti „Nemuno terminalo“ akcijas. Ministrų kabinetas sprendimo turinio nekomentavo, nes jis yra konfidencialus.
Šios krovos bendrovės Klaipėdos uosto teritorijoje veikia viena greta kitos, abejose daugiausia akcijų turi verslininkas Igoris Udovickis.
Registrų centro duomenimis, I.Udovickis valdo 70 proc. Birių krovinių terminalo akcijų, „Belaruskalij“ turi 30 procentų.
„Nemuno terminalo“ 100 proc. akcijų per „Ferteksos transportą“ I.Udovickis valdo kartu su Olga Udovickaja.
I.Udovickis BNS sakė, kad sandoris yra būtinas, norint priimti planuojamas didesnes baltarusiškų kalio trąšų eksporto apimtis, jis leistų sukurti vientisą kompleksą su naujais sandėliais kroviniams priimti.
Opoziciniai konservatoriai šį klausimą pareikalavo svarstyti Seimo nacionalinio saugumo ir gynybos komitete, sakydami, kad jiems kelia nerimą Baltarusijos įtaka Klaipėdos uoste.