Saldumynams pinigų negailėjo

Pardavėjų teigimu, kalėdiniu laikotarpiu gyventojai netaupė saldumynams, pirko jų gerokai daugiau nei kitų maisto gaminių. Nors šįmet, juos renkantis, lemiamą įtaką turi produkcijos kaina, vis dėlto mieliau perkami lietuviški saldumynai, ypač šokoladas.
Šokoladiniai saldainiai
Šokoladiniai saldainiai. / Photos.com nuotr.

Metų pabaigoje rekordiškai pakilo kakavos kainos visame pasaulyje. Ekspertai aiškina, esą dėl to kaltas prastas derlius. Kadangi Lietuvos verslininkai spėjo kakavos nusipirkti pigiau kai jos kainos biržose buvo net kelis kartus nukritusios, tad šokolado ir saldainių mėgėjai mūsų šalyje kainų šuolio dar nepajuto.

Verslininkai žada ieškoti vidinių resursų, kad tik nereikėtų branginti saldumynų dėl gerokai pabrangusios žaliavos. O pardavėjai džiaugiasi ne prastesne saldumynų prekyba nei pernai.

Renkasi lietuviškus

Kaip ir kasmet per didžiąsias metų šventes saldainiai tiesiog šluojami nuo lentynų. Tiesa, gyventojai kaip ir visoms kitoms maisto prekėms, šįmet didesnį dėmesį skiria prekių kainai ir jų kilmei. Pardavėjų teigimu, gyventojai mieliau renkasi lietuviškus, o ne atvežtinius saldumynus.

Antai „Maxima LT“ atstovė ryšiams su visuomene Renata Saulytė patikino, kad palyginti su pernai, gyventojai kalėdiniu laikotarpiu saldumynų ir šokolado nupirko vos 1 proc. mažiau.

„Kadangi visų kitų maisto produktų pardavimas yra kritęs 10 proc. ir daugiau, tai per šias šventes žmonės leido sau pasilepinti saldumynais. Matyt saldumynų buvo ir ant šventinio stalo, ir vaikų dovanėlėse“, – pasakojo ji.

B.Bernotas pasakojo, kad palyginti su pernai, šiais metais saldainių pardavimas krito nežymiai.

Pasak R.Saulytės, kaip paprastai, gyventojai daugiausiai pirko šokolado ir sveriamų saldainių, mažiau – brangių saldumynų. Ji pažymėjo, kad gyventojai pirmenybę teikia lietuviškiems saldumynams, tačiau jeigu nelietuviškos produkcijos pasiūloma gera kaina, tuomet sudvejoja: pirkti ar ne.

„Saldumynų kainos šįmet buvo mažesnės, be to, organizavome ir nemažai akcijų. O kokios kainos bus ateinančiais metais, kol kas neaišku. Jos svyruoja. Metų pradžioje gamintojai visuomet peržiūri produkcijos kainas, tad ar saldumynai brangs, priklausys nuo jų sprendimo“, – konstatavo R.Saulytė.

Smaližių beveik nesumažėjo

AB „Naujoji rūta“ generalinis direktorius Bronius Bernotas teigė, kad dėl pabrangusių žaliavų branginti saldainių neskubės, ieškos vidinių resursų.

„Šiais metais mūsų saldainių kainos liko nepakitusios. Nors dabar yra pabrangusi kakava, o 2010 metais numatomas ir kitų žaliavų bei energetinių išteklių kainų augimas, kol kas planų branginti produkciją neturime. Bandysime ieškoti vidinių rezervų, kad sunkmečiu vartotojai galėtų mėgautis saldumynais ir nepajustų kainų augimo“, – sakė jis.

B.Bernotas pasakojo, kad palyginti su pernai, šiais metais saldainių pardavimas krito nežymiai.

Pasak jo, pirkdami saldainius gyventojai labiau nei anksčiau atsižvelgia į kainą ir renkasi pigesnę produkciją. Bendrovės vadovas pabrėžė, kad norėdama išlaikyti praeitų metų pardavimo lygį, įmonė organizavo daugiau įvairių akcijų.

„Didžiausias pardavimo kritimas matyti paskutiniaisiais mėnesiais, tad galbūt ir galima teigti, kad krizė turėjo įtakos pirkėjų įpročiams vartoti saldumynus. Pastebėta, kad pirkėjai dabar renkasi pigesnius produktus. Siekiant išlaikyti 2008 metų pardavimo lygį, šiais metais vykdyta daugiau pardavimo akcijų“, – dėstė jis.

Pasak B.Bernoto, siūlomų naujienų skaičius, palyginti su ankstesniais metais, taip pat išliko panašus. Šiais metais AB „Naujoji rūta“ pasiūlė 10 savo produkcijos naujienų, neskaitant įvairių proginių gaminių tokioms šventėms kaip Valentino diena, Velykos ar Kalėdos.

„Viena naujienų – saldainiai „Triukas“ šiais metais apdovanoti konkurso „Metų gaminys“ aukso medaliu. Be to, kaip sėkmingai veikianti įmonė buvo apdovanota ir pati bendrovė“, – vardijo įmonės pasiekimus jos vadovas.

Nepakito ir AB „Naujoji rūta“ eksportas, kuris sudaro 20 proc. visos pagaminamos produkcijos. Pasak B.Bernoto, kiek žymesnis eksporto kritimas buvo stebimas metų pirmoje pusėje, tačiau priėmus tam tikrus sprendimus pavyko sustabdyti pardavimo į užsienio šalis mažėjimą. „Ateinančiais metais planuojama išlaikyti šių metų pardavimą. Numatoma didinti eksporto apimtį“, – sakė B.Bernotas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis