Prekių pardavimai banguoti
Kaune įsikūrusio prekybos ir laisvalaikio centro „Mega“ laikinoji marketingo vadovė Ieva Goštautaitė-Gedutė portalui 15min teigė, jog nepaisant vėsios vasaros, sezoninių prekių pardavimai nenusmuko.
„Nepaisant šiek tiek vėsesnių orų šią vasarą, vasariniai drabužiai ir avalynė šiuo metu laisvalaikio ir prekybos centre „Mega“ yra tikrai paklausūs. Vasara – kelionių metas, kai žmonės apsipirkinėja atostogoms šiltuose kraštuose“, – tikino I.Goštautaitė-Gedutė.
Tuo tarpu internetinės batų parduotuvės „Open24“ vadovas Justas Mačionis teigė, kad lietingi vasaros orai pakoregavo sezoninių prekių paklausą.
„Pardavimų prasme šis sezonas – ypatingai banguotas, atskirais laikotarpiais pardavimai buvo ir dvigubai didesni nei pernai tuo pačiu laikotarpiu, tačiau buvo ir periodų, kai parduodavome tiek pat ar net mažiau. Tam daug įtakos turi ir permainingi Lietuvos orai. Tačiau ne veltui sakoma, kad nėra blogo oro, yra tik netinkama avalynė. Dėl šios priežasties žmonės renkasi avalynę, pritaikomą įvairiems orams, pavyzdžiui, „Crocs“ yra tinkama ir paplūdimiui, ir T.Narbuto gatvei perbristi“, – laiške 15min dėstė J.Mačionis.
Panevėžyje įsikūrusio prekybos centro „Ryo“ rinkodaros koordinatorė Eglė Bausytė sutinka, kad praūžusi vėjuota vasara padarė neigiamą įtaką vasarinių prekių paklausai.
Parduotuvėms teko adaptuotis ir kai kuriuos vasarinius drabužius išparduoti ankščiau skelbiant papildomas akcijas, – 15min kalbėjo E.Bausytė
„Tiek suknelės, tiek palaidinės, tiek maudymosi kostiumėliai nebuvo taip aktyviai perkami dėl vyravusio vėsaus klimato. Parduotuvėms teko adaptuotis ir kai kuriuos vasarinius drabužius išparduoti ankščiau skelbiant papildomas akcijas. Kadangi pirkėjai dažniau pirko šaltesniam orui tinkančius drabužius, siūlėme didesnį suknelių ilgesnėmis rankovėmis, megztinių, striukių, paltų asortimentą“, – kalbėjo E.Bausytė.
Prekybos centro „Ogmos miestas“ marketingo vadovas Edgaras Valickas tikino, kad šią vasarą labiau perkami šiltesni drabužiai ir uždaresnė avalynė.
„Verslininkai permainingus orus tikrai jaučia. Šios vasaros tendencijos tokios, jog šalia vasarinių drabužių klientai perka ir šiek tiek šiltesnius pavasarinius drabužius. Pavyzdžiui, nuo pavasario parduodamų striukių paklausa taip ir nesumažėjo. Pirkėjai mieliau renkasi ne itin plonas vasarines striukes, o kiek šiltesnes pavasarines ar net tiksiančias rudeniui. Negana to, žmonės noriai perka ir drabužius nuo lietaus. Kalbant apie avalynę, šią vasarą klientai renkasi uždarą, o ne atvirą avalynę. Tarkime, moterys labiau perka batelius nei basutes“, – dėstė E.Valickas.
Verslininkai yra suinteresuoti greičiau ir pigiau parduoti prekes, kurios antroje vasaros pusėje praranda pirkėjų susidomėjimą, kad jų nereikėtų laikyti sandeliuose, – tikino E.Valickas
Pašnekovas pridūrė, kad verslininkai siekia kuo greičiau parduoti sezonines prekes.
„Kaip ir kiti prekybos centrai organizuojame vasaros išpardavimus. Verslininkai yra suinteresuoti greičiau ir pigiau parduoti prekes, kurios antroje vasaros pusėje praranda pirkėjų susidomėjimą, kad jų nereikėtų laikyti sandeliuose“, – pasakojo marketingo vadovas.
Pirkėjai prie nuolaidų pripratę
Kalbėdamas apie „Outlet Park“ vykstamus išpardavimus, pašnekovas atkreipė dėmesį į pirkėjus, kurie prekes įsigyja tik kuomet joms taikomos nuolaidos.
„Žmonės yra įpratę prie nuolaidų. Iš patirties galime teigti, kad yra atskira pirkėjų kategorija, kurie perka tik prasidėjus didiesiems sezono išpardavimams. Tai tikrieji nuolaidų medžiotojai. Natūralu, kad paskelbus vasaros išpardavimą, prekyba gerokai padidėja ir žmonių kiekis prekybos centre išauga. Tiesa, net išpardavimų metu jaučiame orų kaitą – jeigu išpardavimas prasideda savaitgalį, kuomet šviečia saulė, pirkėjų sulauksime mažiau nei tuo metu, jei oras bus prastas“, – teigė E.Valickas.
„Open24“ vadovas antrina E. Valickui ir prideda, jog prekybos centruose išpardavinėjamų sezoninių prekių paklausai didelę įtaką daro taikomos nuolaidos.
„Nors nuolaidos turi didelę įtaką paklausai, vis tiek išsiskiria dvi pirkėjų grupės. Viena jų – žmonės, niekada neperkantys be nuolaidos, taip neretai pirkdami avalynę jau kitam sezonui. Kita, vis auganti, grupė, kuri perka pagal poreikį“, – teigė J.Mačionis.
Didžiausios nuolaidos – rugpjūtį
Pasak „Ryo“ rinkodaros koordinatorės, didžiausi išpardavimai „Ryo“ prekybos centre vyksta nuo birželio mėnesio galo, o didysis išpardavimas įvyko praėjusį penktadienį.
Tuo tarpu kiti prekybos centrų atstovai atkreipia dėmesį, kad vieni drabužių ir avalynės išpardavimai dar vyksta, o kiti prasidės paskutinį vasaros mėnesį – rugpjūtį.
Rugpjūtį įprastai „valome“ lentynas ir jas ruošiame žiemos kolekcijai. Nuolaidos šiuo laikotarpiu siekia ir 80 proc., – teigė „Open24“ vadovas
„Finalinis išpardavimas vyksta šiuo metu, jis tęsis iki rugpjūčio 30 d. Mūsų prekybos centre visoms prekėms taikoma mažiausiai 30 proc. nuolaida, taigi išpardavimų metu nuolaidos dar labiau išauga. Pavyzdžiui, „Julia Janus” daliai asortimento padidina nuolaidas iki 70 proc., „Hummel” iki 50 proc., „Gedimino 22 išparduotuvė” visoms prekėms taiko papildomą 20 proc. nuolaidą", – vardijo „Ogmios miesto" marketingo vadovas.
Pasak „Megos“ laikinosios marketingo vadovės, prekybos centre išpardavimai jau vyksta.
„Šiuo metu prekybos ir laisvalaikio centre „Mega“ veikiantys operatoriai skelbia taikantys nuolaidas iki 70 proc. Konkretų nuolaidos dydį ir specialius pasiūlymus nustato patys parduotuvių operatoriai“,– teigė I.Goštautaitė-Gedutė.
Tuo tarpu J.Mačionis užimena apie artėjantį avalynės išpardavimą.
„Rugpjūtį įprastai „valome“ lentynas ir jas ruošiame žiemos kolekcijai. Nuolaidos šiuo laikotarpiu siekia ir 80 proc.“, – tikino „Open24“ vadovas.