Balandžio 2 d. Teheranas pasirašė susitarimą su galingiausiomis pasaulio valstybėmis, kuriame įsipareigojo vykdyti tik taikią branduolinę programą. Mainais į šį islamiškosios respublikos pažadą Vakarai pažadėjo panaikinti galiojančias sankcijas Iranui.
77 mln. iraniečių nuo JAV ir Europos Sąjungos šalių įvestų sankcijų dėl vykdomos branduolinės programos kentėjo daugiau negu dešimtmetį.
Didieji pasaulio naftos ir dujų koncernai seniai svajoja apie žengimą į Irano rinką, tačiau ši Artimųjų Rytų valstybė, kurios ekonomikos vertė siekia 370 mlrd. dolerių, Vakarus masina ne tik angliavandeniliais.
77 mln. iraniečių nuo JAV ir Europos Sąjungos šalių įvestų sankcijų dėl vykdomos branduolinės programos kentėjo daugiau negu dešimtmetį.
Ekspertai pateikia sąrašą Irano ūkio šakų, kurias atidžiai turėtų stebėti įvairūs JAV ir Europos koncernai.
Aviacija. „Irano civilinės aviacijos transporte naudojamos pasenusios technologijos ir šioje srityje Teheranui žūtbūt reikėtų vakarietiškų technologijų“, – teigė investicijų kompanijos „Jefferies“ analitikas Howardas Rubelas.
Tabako pramonė. Remiantis tabako milžinės „British American Tobacco“ (BAT) duomenimis, Iranas yra pati didžiausia tabako rinka Artimuosiuose Rytuose. Dėl šios priežasties Vakarų cigarečių gamintojai galėtų atsiriekti nemažą Irano rinkos dalį siūlydami įvairesnius ir geresnės kokybės produktus.
Automobilių rinka. Prancūzijos automobilių gamintoja „Peugeot“ šiuo metu jau vykdo derybas su Irano automobilių koncernu „Khodro“ dėl bendros įmonės formavimo, kuri pradėtų veiklą galutinai pasibaigus Teherano tarptautinei izoliacijai.
Prognozuojama, kad 2017 m. automobilių pardavimas Irane pasieks rekordines aukštumas.
Prognozuojama, kad 2017 m. automobilių pardavimas Irane pasieks rekordines aukštumas.
Kitas prancūziškų automobilių gamintojas „Renault“ taip pat išloš iš sankcijų nutraukimo islamiškajai respublikai dėl to, kad, ekspertų teigimu, abi markės Irane turi išsikovojusios „solidžias istorines pozicijas“.