Seimo komitetas – prieš siūlymą kompensuoti daugiau naujų vaistų

Seimo Sveikatos komitetas nesutinka, kad kitais metais būtų skiriama daugiau nei numatyta lėšų naujų inovatyvių vaistų kompensavimui.
Vaistai
Vaistai / 123RF.com nuotr.
Temos: 2 Seimas Vaistai

Svarstydamas 2022 metų Privalomojo sveikatos draudimo fondo (PSDF) biudžeto projektą, komitetas pirmadienį atmetė Inovatyvios farmacijos pramonės asociacijos (IFPA) siūlymą didinti išlaidas naujų vaistų kompensavimui nuo 13,6 mln. iki 20 mln. eurų.

Pasak Valstybinės ligonių kasos Ekonomikos departamento direktorės Simonos Adamkevičiūtės, iki šiol buvo laikomasi taisyklės, kad išlaidos vaistams didėtų ne mažiau negu didėja pats biudžetas.

„Tai tas augimas yra gerokai didesnis nei pajamos auga: pajamos didėja 7 proc., o išlaidos vaistams –17 proc.“, – komitete sakė ji.

Pasak asociacijos vadovės Agnės Gaižauskienės, kitais metais vaistų ir medicinos priemonių įsigijimui biudžete numatyta 79 mln. eurų daugiau negu šiemet, tačiau lėšų vis tiek stigs.

„Tik 13,6 mln. eurų iš šios sumos numatyta rezerviniame sąraše naujų inovatyvių vaistų kompensavimui“, – apgailestavo ji.

Pasak IFPA atstovės, jau pateikta daugiau nei pusšimtis paraiškų naujų vaistų įtraukimui į kompensuojamų vaistų sąrašą, o taip nutiko, nes daugiau kaip metus Valstybinė vaistų kontrolės taryba nevertino paraiškų, nes trūko specialistų.

„Atnaujinus kitais metais vertinimą, faktinis lėšų poreikis bus didesnis. Minimaliai gali siekti 28 mln. eurų“, – skaičiavo A.Gaižauskienė.

Pasak jos, naujiems vaistams kompensuoti gyventojams 2023 metų PSDF biudžete planuojama numatyti 48 mln. eurų, o 2024 metais – tik 18,5 mln. eurų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis