Parlamentinis Biudžeto ir finansų komitetas antradienį pritarė tokiai Ekonomikos komiteto nario konservatoriaus Andriaus Kupčinsko Kelių įstatymo pataisai.
Dabar kaštų ir naudos analizė būtina tik tiesiant valstybinės reikšmės kelius.
Pasak A.Kupčinsko, nesant tokios analizės kelių infrastruktūros darbai labai pabrangsta ir valstybė investuoja per daug. Kaip pavyzdį jis minėjo pastatytą požeminį pravažiavimą prie Strošiūnų, magistralėje Vilnius-Kaunas, netoli Elektrėnų.
Pradžioje buvo skelbta, kad projektas kainuos apie 2 mln. eurų, vėliau jo kaina išaugo iki 5,5 mln. eurų. Pernai rugpjūtį Generalinė prokuratūra dėl jo pradėjo ikiteisminį tyrimą.
Susisiekimo ministerijos Kelių ir oro transporto politikos grupės atstovo Tomo Piluko teigimu, dabar projektai paskelbiami, kai jie pristatomi visuomenei.
„Šiaip netalpinami (Automobilių kelių direkcijos ar Susisiekimo ministerijos svetainėse – BNS)“, – komitete sakė jis.
2021 metais Lietuvoje daugiau negu 1 mln. eurų vertės projektų buvo 48, jų bendra vertė siekė 110 mln. eurų. Pigesnių projektų buvo 234, visų bendra vertė – 49,5 mln. eurų.