Seimui teikiamas pluoštas pataisų dėl alkoholio prekybos ir reklamos

Seimui ketvirtadienį pristatomi keli Alkoholio kontrolės įstatymo pakeitimai – jais siūloma liberalizuoti arba sugriežtinti prekybą alkoholiu ir jo reklamą.
Alkoholis
Alkoholis / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Liberalas Andrius Bagdonas siūlo leisti maitinimo įmonėms lauko kavinėse aptarnauti pirkėjus ne didesniu kaip 80 metrų (dabar 40 metrų) atstumu nuo kavinės pastato.

Reklama siūloma nelaikyti įmonių pavadinimų, kuriuose minimi alkoholiniai gėrimai.

Taip pat siūloma ir toliau drausti alkoholio prekybą kiekvienų metų rugsėjo 1 dieną, tačiau daryti išimtis, jei rugsėjo 1-oji sutampa su laisvadieniu – šiuo atveju draudimas galiotų artimiausią darbo dieną.

Pakeitimai įsigaliotų 2023 metų kovą.

Be to, grupė Seimo narių nuo kitų metų sausio siūlo leisti natūralų vaisių ar uogų vyną parduoti iki 5 litrų talpos plastiko taroje. Pataisos autorių teigimu, ji yra patogesnė vartotojams ir patrauklesnė dėl kainos.

Šias pataisas pasirašė konservatoriai Kazys Starkevičius, Andrius Kupčinskas, Mindaugas Skritulskas ir Sergejus Jovaiša, socialdemokratas Gintautas Paluckas, Laisvės frakcijos atstovė Ieva Pakarklytė bei liberalas Andrius Bagdonas.

Dabar draudžiama alaus, fermentuotus alkoholinius kokteilius, stipresnius kaip 6 laipsniai, išpilstyti į didesnę negu 0,2 litro tarą, išimtys taikomos tik stiklinei, keraminei, medinei ar metalinei pakuotei. Silpnesnis (iki 6 laipsnių) alus ar fermentuoti gėrimai negali būti išpilstyti į didesnę negu vieno litro tarą.Seimui teikiama konservatoriaus Vytauto Kernagio pataisa, kuri užkirstų kelią uždraustai alkoholio reklamai patekti iš kitų šalių. Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas galėtų įpareigoti informacijos prieglobos arba tinklo paslaugų teikėjus skubiai pašalinti tokią informaciją.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis