Bendrovės „Riedvė“, eksploatuojančios automobilių prekyvietę Utenoje, duomenimis, nenaujų automobilių eksportas, palyginti su pernai metais, sumažėjo 80 proc., penktadienį rašo dienraštis „Verslo žinios“.
Griebdamiesi bent kokios galimybės pritraukti pirkėjų, tiek marijampoliečiai, tiek uteniškiai automobilių pardavimo aikštelių savininkai pradėjo reklamuoti savo paslaugas Lenkijoje.
„Kazachų daugėja, tačiau jų toli gražu ne tiek, kiek buvo pernai. Mūsų aikštelę lanko lenkai, kurie baigia išstumti rusus, nes už automobilius moka 500 eurų daugiau nei kaimynai iš Rytų“, – sako įmonės „Kapratas“ direktorius Tomas Norbutas. Pasak jo, norėdamas, kad svečių pagausėtų, nemažai investavo – Lenkijos spaudoje buvo paskelbti keli rašiniai apie Suvalkijos mašinų prekybininkus. Per kelis mėnesius automobilių pardavimas padidėjo 20 proc. tačiau rinkos atsigavimu verslininkas to kol kas nevadina.
Praeitą savaitę senojo Marijampolės automobilių turgaus rekonstrukciją pabaigusios „GNG įmonių grupės“ savininkas Gintautas Navikas taip pat jau spėjo pastebėti, kad prekyba suaktyvėjo: „Matome, kad iš Rusijos atvažiuoja daugiau pirkėjų, tačiau jie skundžiasi, kad trūksta juos dominančių mašinų, nes mūsų pardavėjai jų paprasčiausiai nebeatveža.“
Paklausos ir pasiūlos žirklės atsirado, nes mūsiškiai, kai niekas senų mašinų nebepirko, vengė jų vežti, bijodami įšaldyti lėšas, o dabar tarp per kelis mėnesius susikaupusių neparduotų automobilių rusai neranda sau tinkamų.
Lietuviai perka mažiau mašinų. Taip yra todėl, kad iš mūsų šalies gyventojų lėšas atima infliacija ir sugriežtėjusi bankų paskolų tvarka. Todėl jie ieško pigesnių ir ekonomiškesnių transporto priemonių nei prieš pusmetį.