Šiaulių oro uosto direktorė Aurelija Kuezada sako, kad, preliminariais duomenimis, 2021-ieji buvo antri iš eilės pelningi metai, tačiau tikslus pelnas paaiškės pasibaigus auditui. Jos teigimu, nuosekli ir kryptinga verslo pritraukimo strategija leidžia fiksuoti ne vienerius metus siektą rezultatą – griežtai saugomoje oro uosto teritorijoje išnuomota 100 proc. sklypų.
„Šiaulių oro uoste jaučiama vis daugiau gyvybės. Daug potencialo ir išskirtinę infrastruktūrą turintis oro uostas tapo vertinamas kaip puiki vieta imtis įvairių su aviacija susijusių veiklų ir jas plėtoti. To buvo atkakliai siekta ne vienerius metus. Juo labiau, kad investuotojų pritraukimas nėra vien komercinis oro uosto interesas. Oro uosto savininkės Šiaulių miesto savivaldybės įsitraukimas ir nuolatinė pagalba tik patvirtina, kad miestas yra svetingas investicijoms ir siekia tapti nauju tarptautiniu aviacijos kompetencijų centru“, – sako A.Kuezada.
Planuojama, kad paskutinio Šiaulių oro uosto sklypo aukciono laimėtojas bus paskelbtas gavus Nacionalinės saugumo komisijos pažymą ir pritarimą, kad oro uosto teritorijoje šis gali vykdyti veiklą. Tuomet įsigalios ir tarp aukciono laimėtojo bei oro uosto jau pasirašyta žemės sklypo nuomos sutartis.
Paskutine galimybe plėtoti veiklą išnaudojant oro uosto infrastruktūrą lieka 2,3 hektaro ploto sklypas prie pat aptvertos aerodromo teritorijos. Šiam sklypui išnuomoti šiais metais taip pat bus skelbiamas aukcionas.
Šiaulių oro uoste jau kurį laiką vyksta intensyvūs bendrovės „Aviatic MRO“ orlaivių techninės priežiūros ir remonto centro statybų darbai. Be to, strateginė „Aviatic MRO“ partnerė Izraelio aviacijos ir kosmoso įrangos gamintoja „Israel Aerospace Industries“ teigiamai užbaigė 11 mėnesių trukusį išsamų teisinį ir finansinį Lietuvos įmonės veiklos auditą (angl. due diligence).
„Į žemės darbus Šiaulių oro uoste jau esame investavę apie 2 mln. eurų, taip pat užsakyta 7 mln. eurų vertės įrangos. Pavasarį pradėsime ir tuos angaro įrengimo darbus, kuriems atlikti reikia teigiamos oro temperatūros. Angaras turėtų pradėti veikti jau vasaros pabaigoje, tuomet ir pradėsime aktyvią veiklą. Mūsų strateginė partnerė Izraelio bendrovė „Israel Aerospace Industries“ pernai gruodį užbaigė beveik metus trukusį mūsų veiklos auditą. Jis patvirtino, kad atitinkame užsienio partnerės keliamus standartus. Šis auditas buvo būtinas etapas ketinant plėtoti partnerystę orlaivių konversijos bei kituose bendruose projektuose“, – teigia bendrovės „Aviatic MRO“ vadovas Povilas Padaiga.
„Aviatic MRO“ į angarą Šiaulių oro uoste investuos apie 20 mln. eurų. Be to, įmonė ir šiems metams išsinuomojo didžiąją dalį tarptautinio oro uosto siūlomo orlaivių parkavimo ploto. Orlaivių parkavimas oro uostui padėjo atsitiesti 2020 metais prasidėjus COVID-19 pandemijai, dėl kurios didelė pasaulio orlaivių parko dalis buvo priversta nusileisti ant žemės.
Tarp pernai į Šiaulių oro uostą atėjusių verslų yra Lietuvos kapitalo bendrovė „J&C Aero“, čia suplanavusi apie 5 mln. eurų investicijas. Ji ketina statyti angarą, skirtą orlaivių projektavimui, modernizavimui ir ardymo darbams.
Į krovinių gabenimą besiorientuojančiame oro uoste pernai įsikūrė Lietuvos kapitalo krovinių ekspedijavimo įmonė „Rava Cargo“, oro uosto teritorijoje atidariusi atviro tipo muitinės sandėlį ir tapusi vienintele komercinių krovinių operatore Šiaulių oro uoste.
Pasak Šiaulių oro uosto vadovės A.Kuezados, dėl savo specifikos ir šalia reziduojančių NATO oro pajėgų, oro uostas nesiekia užsiimti keleivių gabenimu, tačiau krovinių pritraukimas lieka vienas didžiausių oro uosto prioritetų.
„Į oro uostą dirbti atėję verslai yra susitelkę į įvairias aviacines veiklas. Tačiau mes neužmirštame ir dar vieno tikslo: Šiaulių oro uostas turi išnaudoti savo unikalius privalumus ir atsirasti krovinių gabenimo maršrutuose. Krovinių gabenimo paklausa auga, esame pasiryžę dėl jų konkuruoti“, – tvirtina oro uosto direktorė.
2020 metais Šiaulių oro uosto grynasis pelnas sudarė 46 tūkst. eurų.