„Maximos“ duomenimis, šiemet 44 proc. žmonių planuoja Kalėdų stalui išleisti 51–100 eurų – tai 4 proc. daugiau nei pernai.
31 proc. stalui ketina skirti daugiau nei 101 eurą, pernai lapkritį taip teigusių buvo 10 proc. mažiau – 21 procentas. Tokia pat dalis apklaustųjų kaip ir pernai – 22 proc. – planuoja išleisti 31–50 eurų, rodo lapkričio antroje pusėje atlikta apklausa.
„Spartus gyvenimo tempas. Visiškai kitaip gyvenama, skubėjimas verčia rinktis produktus parduotuvėje, kurie labai lengvai paruošiami. Šeimininkės nesisuka savaitę virtuvėje, ką darydavo prieš 30 metų“, – ketvirtadienį kalbėjo „Maximos“ komercijos vadovė Vilma Drulienė.
Anot jos, pastaraisiais metais gruodžio mėnesį ekologiškų produktų paklausa išaugo vidutiniškai 20 proc. Taip pat 51 proc. pirkėjų siekia, kad pasibaigus šventėms neliktų vaišių, kurias tektų išmesti.
„Šių metų apklausoje daugiau nei pusė klientų sakė, kad planuoja peržiūrėti tai, ką dės ant stalo. Jie nori dėti daugiau sveikesnių ir ekologiškų produktų“, – sakė ji.
V.Drulienės teigimu, pastebima, kad kitų šalių produktų pardavimai pastaraisiais metais augo „šimtais kartų“.
„Šluoja“ girliandas, pledus
Be to, pastebima, kad kasmet auga dirbtinių eglučių paklausa. Pernai jų nupirkta 80 proc. daugiau nei prieš 3–4 metus, tačiau gyvų eglių pardavimai mažėjo 2 proc.
„Tai susiję su atsakingumu, turbūt norisi išsaugoti tą eglutę, augančią gamtoje“, – tikino V.Drulienė
Lietuviai atrado ir šviečiančias girliandas. Pernai lapkritį jų parduota 600 proc. daugiau nei tuo pat metu pastaruosius keletą metų.
„Manome, kad ir šiemet ta mada dar labiau įsigalės“, – teigė V.Drulienė.
Pernai gruodžio mėnesį nupirkta 98 proc. daugiau pledų, 140 proc. stalo žaidimų, 250 proc. daugiau žvakių ir žvakidžių nei prieš kelerius metus.
„Jaukumo mada Lietuvoje įsigali“, – kalbėjo V.Drulienė.
„Maximos“ apklausos duomenimis, 80 proc. klientų namų dekorui naudoja tas pačias dekoro kolekcijas, bet kasmet jas papildo naujais elementais. O įsigydami dekoro detales, klientai linkę sekti madas ir tendencijas.
Ruoštis pradeda lapkritį
„Maxima“ duomenimis, pasiruošimas didžiausioms metų šventėms jau prasidėjo. Likus 4–5 savaitėms iki šv. Kalėdų paklausūs tampa dekoro elementai, saldumynai, pradedama ieškoti dovanų.
Pavyzdžiui, šiuo laikotarpiu, 3–4 kartus auga mandarinų paklausa.
Likus 2–3 savaitėms žmonės pradeda galvoti, ką patieks ant šventinio stalo, ir perka ilgesnio galiojimo produktus maisto ruošai bei dovanas. Šiuo laikotarpiu piką pasiekia eglučių bei dekoro elementų paklausa.
„Likus kelioms dienoms iki šventės, parduotuves užplūsta didžiausi klientų srautai. Žmonės įsigyja šviežio maisto produktus šventinio stalo patiekalams gaminti. Taip pat priedus prie dovanų ir jų pakavimo reikmenis: dovanų popierių, maišelius, kaspinus ir kitką“, – kalbėjo V.Drulienė.
Renkasi valgomas dovanas
Pristatydama kalėdinių dovanų pirkimo tendencijas, V.Drulienė įvardina paklausiausių dovanų penketuką. Į jį patenka valgomos dovanos – saldumynai, kava, arbata, gėrimai. Tokias dovanas ketina pirkti 62 proc. apklaustų klientų.
„Tai sukuria geras emocijas. 64 proc. klientų sako, jog renkanti dovaną, jiems svarbiausia, kad ji keltų geras emocijas. Po to seka praktiškumas, dar po to – estetinis dovanos pateikimas“, – kalbėjo ji.
Antra pagal populiarumą dovana – vaikiški žaislai, trečia dovanų grupė – drabužiai ir aksesuarai – megztiniai, kepurės, pirštinės, kojinės, šalikai.
„Tai jaukios ir šiltos dovanos, kurios parodo rūpestį“, – sakė V.Drulienė.
Taip pat į populiariausių dovanų sąrašą patenka smulkios dovanėlės (užrašinės, raktų pakabukai ir pan.) bei knygos.