Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Šiemet kalėdiniam stalui lietuviai planuoja išleisti daugiau, nuo prekystalių šluoja girliandas

Šiemet lietuviai Kalėdų stalui planuoja išleisti daugiau, rodo prekybos tinklo „Maxima“ atlikta apklausa. Apie 30 proc. žmonių ketina pirkti produktų daugiau nei už 100 eurų – tai 10 proc. daugiau nei pernai. Be to, atkreipiamas dėmesys, kad vis daugiau lietuvių per šventes perka dirbtines egles bei populiarėja šviečiančios girliandos.
Kaip pasikeitė Kalėdų šventimo įpročiai per 30 metų
Kalėdos / Arno Strumilos / 15min nuotr.

„Maximos“ duomenimis, šiemet 44 proc. žmonių planuoja Kalėdų stalui išleisti 51–100 eurų – tai 4 proc. daugiau nei pernai.

31 proc. stalui ketina skirti daugiau nei 101 eurą, pernai lapkritį taip teigusių buvo 10 proc. mažiau – 21 procentas. Tokia pat dalis apklaustųjų kaip ir pernai – 22 proc. – planuoja išleisti 31–50 eurų, rodo lapkričio antroje pusėje atlikta apklausa.

„Spartus gyvenimo tempas. Visiškai kitaip gyvenama, skubėjimas verčia rinktis produktus parduotuvėje, kurie labai lengvai paruošiami. Šeimininkės nesisuka savaitę virtuvėje, ką darydavo prieš 30 metų“, – ketvirtadienį kalbėjo „Maximos“ komercijos vadovė Vilma Drulienė.

Anot jos, pastaraisiais metais gruodžio mėnesį ekologiškų produktų paklausa išaugo vidutiniškai 20 proc. Taip pat 51 proc. pirkėjų siekia, kad pasibaigus šventėms neliktų vaišių, kurias tektų išmesti.

„Šių metų apklausoje daugiau nei pusė klientų sakė, kad planuoja peržiūrėti tai, ką dės ant stalo. Jie nori dėti daugiau sveikesnių ir ekologiškų produktų“, – sakė ji.

Arno Strumilos / 15min nuotr./Vilma Drulienė
Arno Strumilos / 15min nuotr./Vilma Drulienė

V.Drulienės teigimu, pastebima, kad kitų šalių produktų pardavimai pastaraisiais metais augo „šimtais kartų“.

Arno Strumilos / 15min nuotr./Kaip pasikeitė Kalėdų šventimo įpročiai per 30 metų
Arno Strumilos / 15min nuotr./Kaip pasikeitė Kalėdų šventimo įpročiai per 30 metų

„Šluoja“ girliandas, pledus

Be to, pastebima, kad kasmet auga dirbtinių eglučių paklausa. Pernai jų nupirkta 80 proc. daugiau nei prieš 3–4 metus, tačiau gyvų eglių pardavimai mažėjo 2 proc.

„Tai susiję su atsakingumu, turbūt norisi išsaugoti tą eglutę, augančią gamtoje“, – tikino V.Drulienė

Lietuviai atrado ir šviečiančias girliandas. Pernai lapkritį jų parduota 600 proc. daugiau nei tuo pat metu pastaruosius keletą metų.

„Manome, kad ir šiemet ta mada dar labiau įsigalės“, – teigė V.Drulienė.

Arno Strumilos / 15min nuotr./Kaip pasikeitė Kalėdų šventimo įpročiai per 30 metų
Arno Strumilos / 15min nuotr./Kaip pasikeitė Kalėdų šventimo įpročiai per 30 metų

Pernai gruodžio mėnesį nupirkta 98 proc. daugiau pledų, 140 proc. stalo žaidimų, 250 proc. daugiau žvakių ir žvakidžių nei prieš kelerius metus.

„Jaukumo mada Lietuvoje įsigali“, – kalbėjo V.Drulienė.

„Maximos“ apklausos duomenimis, 80 proc. klientų namų dekorui naudoja tas pačias dekoro kolekcijas, bet kasmet jas papildo naujais elementais. O įsigydami dekoro detales, klientai linkę sekti madas ir tendencijas.

Arno Strumilos / 15min nuotr./Kaip pasikeitė Kalėdų šventimo įpročiai per 30 metų
Arno Strumilos / 15min nuotr./Kaip pasikeitė Kalėdų šventimo įpročiai per 30 metų

Ruoštis pradeda lapkritį

„Maxima“ duomenimis, pasiruošimas didžiausioms metų šventėms jau prasidėjo. Likus 4–5 savaitėms iki šv. Kalėdų paklausūs tampa dekoro elementai, saldumynai, pradedama ieškoti dovanų.

Pavyzdžiui, šiuo laikotarpiu, 3–4 kartus auga mandarinų paklausa.

Arno Strumilos / 15min nuotr./Kaip pasikeitė Kalėdų šventimo įpročiai per 30 metų
Arno Strumilos / 15min nuotr./Kaip pasikeitė Kalėdų šventimo įpročiai per 30 metų

Likus 2–3 savaitėms žmonės pradeda galvoti, ką patieks ant šventinio stalo, ir perka ilgesnio galiojimo produktus maisto ruošai bei dovanas. Šiuo laikotarpiu piką pasiekia eglučių bei dekoro elementų paklausa.

„Likus kelioms dienoms iki šventės, parduotuves užplūsta didžiausi klientų srautai. Žmonės įsigyja šviežio maisto produktus šventinio stalo patiekalams gaminti. Taip pat priedus prie dovanų ir jų pakavimo reikmenis: dovanų popierių, maišelius, kaspinus ir kitką“, – kalbėjo V.Drulienė.

Arno Strumilos / 15min nuotr./Kaip pasikeitė Kalėdų šventimo įpročiai per 30 metų
Arno Strumilos / 15min nuotr./Kaip pasikeitė Kalėdų šventimo įpročiai per 30 metų

Renkasi valgomas dovanas

Pristatydama kalėdinių dovanų pirkimo tendencijas, V.Drulienė įvardina paklausiausių dovanų penketuką. Į jį patenka valgomos dovanos – saldumynai, kava, arbata, gėrimai. Tokias dovanas ketina pirkti 62 proc. apklaustų klientų.

„Tai sukuria geras emocijas. 64 proc. klientų sako, jog renkanti dovaną, jiems svarbiausia, kad ji keltų geras emocijas. Po to seka praktiškumas, dar po to – estetinis dovanos pateikimas“, – kalbėjo ji.

Antra pagal populiarumą dovana – vaikiški žaislai, trečia dovanų grupė – drabužiai ir aksesuarai – megztiniai, kepurės, pirštinės, kojinės, šalikai.

„Tai jaukios ir šiltos dovanos, kurios parodo rūpestį“, – sakė V.Drulienė.

Taip pat į populiariausių dovanų sąrašą patenka smulkios dovanėlės (užrašinės, raktų pakabukai ir pan.) bei knygos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos