2023 12 30

Šiemet labiausiai brangusios maisto prekės: už kai kurias mokame trečdaliu daugiau

Maisto produktų kainų pokyčių šiemet nestigo. Metų pradžioje regėjome šuolius, o štai dabar jau stebime ir defliaciją, kai kurių prekių etiketėse mažėjančius skaičius. Tad kas nuo sausio brango ir pigo labiausiai bei kokių kainų galime tikėtis 2024-aisiais?
„Iki“ parduotuvė Šeškinėje
„Iki“ parduotuvė Šeškinėje / Lukas Balandis / BNS nuotr.

Kainų palyginimo portalo „Pricer.lt“ duomenimis, lapkritį vidutinio pigiausių maisto produktų krepšelio kaina kiek sumažėjo. Jis buvo 1,48 euro pigesnis nei spalį ir net 9 eurais pigesnis nei praeitų metų lapkritį.

Ekonomistai taip pat kalba apie du mėnesius iš eilės fiksuojamą defliaciją. Pasak „Citadele“ banko ekonomisto Aleksandro Izgorodino, tai yra prekybininkų reakcija į mažėjantį vartojimą ir kritusias energetikos išteklių kainas.

„Manau, nukritusios energetikos kainos ir šiek tiek nusilpęs vartojimas lemia akivaizdžiai stiprėjančias defliacijos tendencijas – įmonės vis labiau ir labiau yra linkusios pirkėjams siūlyti nuolaidas“, – BNS teigė A.Izgorodinas.

Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Aleksandras Izgorodinas
Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr./Aleksandras Izgorodinas

Anot jo, jeigu energetikos kainų šuolio daugiau nebeišvysime, defliacija toliau turėtų tik stiprėti. Po kelių mėnesių vidutinė metinė infliacija, jo prognozėmis, gali priartėti prie 2 proc., o metinę infliaciją pavasarį pakeisti defliacija.

Tačiau parduotuvių lentynose toli gražu ne visur matome mažesnes kainas. Tad kokie produktai šiemet brango ir pigo labiausiai? 15min apžvelgė tokių pokyčių priežastis ir kokių kainų tikėtis kitąmet.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis