Geriausias metų pasiūlymas! Prenumerata vos nuo 0,49 Eur/mėn.
Išbandyti

Silpniausia finansų įstaigų vieta – e. mokėjimų saugumas

Finansų įstaigų nuomone, jos labiausiai atitinka Lietuvos banko (LB) lūkesčius dėl mokėjimo nurodymų per bankus korespondentus. Tačiau kaip silpniausią vietą jos įvardija saugų naudojimąsi mokėjimais elektroninėje erdvėje.
Lietuvos banko pastatas Vilniuje
Lietuvos banko pastatas Vilniuje / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

„Kitaip tariant, finansų įstaigos pripažįsta, kad yra nepakankamai įsitraukusios į vartotojų švietimą, siekiant užkardyti sukčiavimą. Pavyzdžiui, beveik trečdalis finansų įstaigų neskelbia informacijos apie galimas ar žinomas sukčiavimo schemas“, – pranešime teigė LB.

LB apklausa parodė, kad jo lūkesčius atitinka 90 proc. finansų rinkos dalyvių, skelbia LB, paprašęs jų pačių vertinimo. Iš dalies lūkesčius skelbia atitinkančios 7,5 proc. įstaigų, o 2,5 proc. – neatitinkančios.

Apklausos metu taip pat buvo keliami klausimai dėl lūkesčių, susijusių su pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencija.

„Visi apklausos dalyviai teigė, kad kilus neaiškumų dėl prašomos informacijos pateikimo, klientams lengva susisiekti su finansų įstaiga ir gauti tikslinę konsultaciją, tačiau ketvirtadalis apklaustųjų neturėjo DUK ar panašios atskiros skilties savo interneto svetainėje“, – nurodė LB.

Beveik visos finansų įstaigos nurodė, kad savo iniciatyva sutartį nutraukia tik tada, kai tam yra svarių priežasčių, o prieš nutraukdamos pirmiausia apsvarsto kitas galimas pinigų plovimo ir teroristų finansavimo rizikos valdymo priemones.

Daugiau nei 80 proc. apklaustųjų nurodė, kad nedelsdamos informuoja klientus apie sąskaitų blokavimą ir operacijų stabdymą.

Kaip vieną iš problemiškų sričių finansų įstaigos išskyrė lūkesčius dėl kliento pažinimo anketų, kad jos nėra pritaikytos skirtingoms vartotojų grupėms, bet teigia, kad trūkumą kompensuoja teikdamos paaiškinimus ir patarimus.

Dauguma įstaigų skubiais atvejais vizitą į padalinius paskiria ne vėliau kaip per dvi darbo dienas, o kitais atvejais – per penkias darbo dienas.

„Vis dėlto Lietuvos bankas nustatė, kad finansų įstaigoms nepavyksta tinkamai įgyvendinti lūkesčio dėl galimybės klientams užsiregistruoti vizitui tiek telefonu, tiek internetu, tiek atvykus į klientų aptarnavimo padalinį, o negalią turintiems asmenims atskirą tvarką taiko du trečdaliai apklaustųjų. Taigi, šioje srityje finansų įstaigoms reikia pasitempti“, – pranešime teigė LB.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Trijų s galia – ne tik naujam „aš“, bet ir sveikoms akims!
Reklama
Televiziniai „Oskarai“ – išdalinti, o šiuos „Emmy“ laimėtojus galite pamatyti per TELIA PLAY
Progimnazijos direktorė D. Mažvylienė: darbas su ypatingais vaikais yra atradimai mums visiems
Reklama
Kodėl namui šildyti renkasi šilumos siurblį oras–vanduo: specialisto atsakymas