Siūlomas minimalus globalus pelno mokestis: ką tai reikštų Lietuvai ir jos konkurencingumui?

Lietuvai svarstant, kur pakreipti naujas pelno mokesčio lengvatas, JAV pradėjo garsiau kalbėti apie minimalų globalų verslo apmokestinimą. Apie tai jau kurį laiką diskutuoja ir Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacija (EBPO). Finansų ministerija sutinka, kad galutinis šios organizacijos sprendimas galėtų padaryti įtaką šalies verslo apmokestinimui. Bet ar Lietuvai verta dėl to jaudintis?
Euras
Euras / 123RF.com nuotr.

Pasaulyje vis didesnį svorį įgaunant skaitmeninei ekonomikai, mokesčių sistema jau keli dešimtmečiai patiria daugybę iššūkių. Prie tradicinių mokesčio vengimo schemų prisijungus visiškai legaliems būdams veikti daugybėje šalių, o mokesčius iš esmės mokėti pasirinktose, valstybės ir organizacijos nuosekliai įvedinėja naujus įrankius kaip tam užkirsti kelią.

Vienas jų globalus verslų apmokestinimas. Šviežiausią žingsnį šioje srityje žengė JAV prezidento administracija pasiūliusi įvesti pasaulinį minimalaus pelno mokesčio minimumą, kuris siektų 21 proc. Šiai idėjai viešai paantrino ir valstybės iždo sekretorė Janet Yellen.

Mokesčių ekspertas Kęstutis Lisauskas tikimybę, kad pasaulio šalys susitars dėl minimalaus mokesčio ar panašaus modelio vertina daugiau nei 50 proc. O ką toks susitarimas reikštų mažais mokesčiais pasižyminčioms šalims, tame tarpe ir Lietuvai, kurioje pelno mokesčio tarifas siekia 15 proc.?

Kaip kovoti su verslo perkėlimu į skaitmeninę erdvę?

Diskusijos, siekiant išspręsti verslo, perkeliančio dalį ar visą savo veiklą į skaitmeninę erdvę, keliamus apmokestinimo iššūkius, koncentruojasi ties dviem kryptimis.

Pirmoji, tarptautiniu mastu uždirbamo pelno apmokestinimo teisių pasidalijimo principų peržiūra, įvertinant vartotojų vaidmenį verslo vertės kūrimo procese.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Doleriai
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Doleriai

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis