Pirmaujančios pasaulyje automobilių gamintojos stebėtojų taryba surengs posėdį dieną anksčiau, negu buvo planuota, ir paskelbs savo sprendimus, pranešė informuoti agentūros AFP šaltiniai.
Antradienį „Volkswagen“ pranešė svarstanti galimybę pertvarkyti savo valdybą. Įmonė taip pat pažymėjo, kad gali būti pakeistas generalinis direktorius M. Muelleris, nors sprendimas dar nėra priimtas.
„Volkswagen“ grupė svarsto galimybę dar patobulinti vadovybės struktūrą ir tam gali prireikti pokyčių valdyboje... gali būti pakeistas ir generalinis direktorius“, – buvo nurodyta „Volkswagen“ pranešime.
Stebėtojų tarybos pirmininkas Hansas Dieteris Poetschas „kalbėjosi su įvairiais stebėtojų tarybos ir vykdomosios valdybos nariais“ apie jų perkėlimą arba kai kurių iš jų pakeitimą, tuomet pranešė „Volkswagen“ ir pridūrė, jog M.Muelleris „leido suprasti, kad yra pasirengęs prisidėti prie pokyčių“.
Vokiečių verslo dienraštis „Handelsblatt“ ir nacionalinė naujienų agentūra DPA pranešė, kad į M. Muellerio vietą ketinama skirti Herbertą Diessą, „Volkswagen“ markės verslo vadovą.
M.Muelleris, anksčiau vadovavęs „Volkswagen“ padaliniui „Porsche“, pakeitė Martiną Winterkorną, kuris atsistatydino, kai įmonė 2015 metais pripažino, kad 11 mln. visame pasaulyje parduotų dyzelinių transporto priemonių buvo įdiegusi vadinamuosius išderinimo įtaisus, dėl kurių automobiliai, atliekant laboratorinius taršos bandymus, atrodo ekologiškesni negu iš tiesų yra. Kilęs skandalas buvo pramintas „dyzelgeitu“.
„Volkswagen“ grupėje M.Muelleris praleido visą savo karjerą – 1972 metais, kai jam buvo 19 metų, jis mokėsi „Audi“ gamykloje, o 1984 metais, baigęs studijas universitete, pradėjo dirbti įmonėje.
Tačiau ir jis atsidūrė prokurorų akiratyje, nes kilo įtarimų, kad jis galėjo žinoti apie išderinimo įtaisų naudojimą, tačiau neįvykdė savo pareigos pranešti apie tai investuotojams.
O praėjusį mėnesį M. Muelleris pareiškė, kad stambių įmonių vadovai yra verti didelio užmokesčio, nes „visada viena koja yra kalėjime“.
H.Diessas į „Volkswagen“ 2015 metais perėjo iš BMW. Prieš tai jis dirbo įmonėje „Bosch“.
„Dyzelgeitas“ „Volkswagen“ jau atsiėjo daugiau kaip 25 mlrd. eurų, kuriuos teko skirti automobilių išpirkimui, baudoms ir kompensacijoms. Tačiau teisinės problemos – ir Vokietijoje, ir užsienyje – dar nėra išspręstos.
„Svarbiausi krizės suvaldymo uždaviniai jau yra įvykdyti, taigi „Volkswagen“ būtų teisinga ieškoti naujos krypties“, – pareiškė „Metzler“ banko analitikas Juergenas Pieperis.