Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Skėtį autostopininkams sukūręs Laurynas Zavadskis: „Idėja kilo patiems bekeliaujant“

Tam, kad įsiveržtum į verslo pasaulį ir pasiūlytum rinkai ką nors patrauklaus, nebūtina sukurti visiškai naujo produkto. Viena iš idėjų – patobulinti ir šiandieniniams poreikiams labiau pritaikyti jau rinkoje esantį produktą. Būtent tokiu keliu drąsiai žengia Ekonomikos ir politikos mokslų studentas Laurynas Zavadskis, su keliais draugais sukūręs skėtį, puikiai tinkantį autostopu keliaujantiems žmonėms.
Laurynas Zavadskis
Laurynas Zavadskis / „Voymigo“ nuotr.

Idėja kilo keliaujant

„Viskas prasidėjo praėjusių metų rugpjūčio mėnesį, kai aš ir mano mergina nusprendėme nuvykti iki festivalio autostopu. Norėjome, kad kelionė vyktų kiek įdomiau ir linksmiau, todėl pradėjome galvoti, ką piešime ar rašysime ant plakato ar drobės. Kai nuėjome į parduotuvę pirkti lipnios juostos, pamačiau stovą su daug skėčių, sekundę sustingau ir šmėstelėjo ši mintis, kitą dieną sulaukęs intensyvaus tėvo skatinimo, nusprendžiau ją realizuoti“, – kaip kilo skėčių autostopininkams idėja, pasakojo L.Zavadskis.

Kai nuėjome į parduotuvę pirkti lipnios juostos, pamačiau stovą su daug skėčių, sekundę sustingau ir šmėstelėjo ši mintis, – pasakojo L.Zavadskis.

Po to buvo netrumpas skėčio kūrimo procesas. L.Zavadskis teigė, kad siekta jį padaryti kuo funkcionalesnį. „Sukūrėme net 17 prototipų, kol atradome galutinį variantą. Turėjome mintį ir magnetukus lipdyti ant skėčio, kad žmogus galėtų pasidaryti jį kuo patrauklesnį sau, tačiau šią idėją atmetėme dėl svorio. Taip svarstydami visus galimus variantus ir sukūrėme tai, ką dabar turime“, – pasakojo L.Zavadskis.

Savo produktą trys pirmo kurso studentai pavadino „Voymigo“. Tai žodžių „voyage“ (liet. kelionė) ir „amigo“ (liet. draugas) darinys.

Autostopininkų draugas

L.Zavadskis su kolegomis sukūrė skėtį „Stop“ ženklo pagrindu. „Skėčio spalva raudona, kaip ir minėto ženklo, o ant jo didelė balta ranka su iškeltu nykščiu (autostopininkų ženklas)“, – apie rinkai siūlomo skėčio išvaizdą kalbėjo jaunuolis.

Autostopu keliaujančiam žmogui, visų pirma, reikia, kad vairuotojas jį pamatytų, tikino L.Zavadskis. Šis skėtis padeda tai pasiekti. „Matydami kažką labai panašaus į „Stop“ ženklą vairuotojai automatiškai, instinktyviai sustoja. Tai išbandėme ir patys. Stovėdavome gatvėse ir stebėdavome pravažiuojančias mašinas. Stovėdamas su šiuo skėčiu rankose pastebėjau, kad vairuotojai išties pristabdo, pasižiūri“, – pasakojo „Voymigo“ įkūrėjas.

Stovėdamas su šiuo skėčiu rankose pastebėjau, kad vairuotojai išties pristabdo, pasižiūri“, – pasakojo „Voymigo“ įkūrėjas.

„Svarbu ir tai, kad ant skėčio paliktas baltas laukelis, lyg lenta. Ant jo autostopu keliaujantis žmogus gali užrašyti, sakykime, kryptį ar ką tik nori. Pristabdęs vairuotojas lengvai tai perskaitys. Rašyti galima paprastu markeriu, o vėliau, kai reikia pakeisti užrašą, pirmasis lengvai nutrinamas“, – skėčio privalumus vardijo L. L.Zavadskis.

Galiausiai, pasak pašnekovo, „Voymigo“ skėtis keliauninkui suteikia ir saugumo – atkreipia vairuotojų dėmesį, priverčia kiek pristabdyti, o tai leis išvengti nelaimių.

Neturėjo patirties

Paklaustas, kas buvo sunkiausia, kuriant produktą, verslą, L.Zavadskis įvardijo patirties stoką. „Kuriant produktą sunkiausia buvo tai, kad nežinojome, kokios medžiagos dera tarpusavyje, kokios ne, kokių išvis jų yra. Taip pat reikėjo spręsti ir kai kuriuos dizaino klausimus, tačiau vis dėlto tai įveikėme“, – džiaugėsi studentas.

„Voymigo“ nuotr./Autostopininkų skėtis
„Voymigo“ nuotr./Autostopininkų skėtis

Kiek sunkiau buvo įkurti įmonę, nes šioje sferoje visiškai neturėjome patirties. „Būtent todėl pagalbos kreipėmės į „Verslią Lietuvą“. Su mumis pradėjo bendrauti vienas iš įstaigos darbuotojų ir jo dėka išsprendėme visus rūpimus klausimus. Pats įmonės įkūrimas, užregistravimas nebuvo sunkus – tai labai lengvai galima padaryti internetu. Labiausiai mums rūpėjo teisiniai ir mokesčių klausimai, su tuo visiškai nebuvome susidūrę. Visus reikiamus dalykus susitvarkyti mums ir padėjo „Verslios Lietuvos“ atstovas, ta pagalba jaunam ir versle dar nelabai patyrusiam žmogui – labai svarbi“, – tikino L.Zavadskis.

Nuo galutinio produkto sukūrimo iki pirmojo „Voymigo“ skėčio pardavimo, jaunojo verslininko teigimu, praėjo mėnuo – viską susitvarkyti pavyko palyginti greitai. Pirkėjai jau laukia eilėje – laukiama nauja skėčių partija. (Buvo – Pirmoji partija autostopininkų skėčių jau išparduota – laukiama antroji; pirmųjų skėčių nebuvo tiek daug, stebėjome žmonių susidomėjimą, tai „partija“, kaip ir netinka.). Susidomėjimas nauju produktu, pasak L.Zavadskio, tikrai jaučiamas. Paklaustas, ar neplanuoja kurti skėčio kokiai nors kitai grupei žmonių, jaunuolis atskleidė, kad mąsto apie mokytojus, vedančius vaikus į ekskursijas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?